A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic 1,4i LS Cool 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Még kétesélyes

Szöveges ítélet

Előző autóm Toyota volt, a vele szerzett jó tapasztalataim miatt három márka ötajtósai közül akartam választani: Mazda3; Corolla; Civic. A Mazda3 nagyszerű futóműve, a Corolla kitűnő motorja miatt vonzott. A belső tér messze legjobb kihasználása, és a "kifutó modell" miatti árelőny miatt végül ezt a "7gen. Civicet" vittem haza. Következzen néhány apróbb negatívum, vagy inkább észrevétel. Szokni kell a manőverezést: rossz a kilátás hátra. Elég rossz a fordulékonyság, valószínűleg a nagy (268,5) cm tengelytáv miatt. Kis nyomatéka miatt pörgetni kell a motort, és csúsztatni a kuplungot - a dízelnél ilyen nem volt. Kevésnek tűnik a motor teljesítménye. (90 LE) Az autó gyorsulásán határozottan érezhető, ha a klíma is megy. Nincs mp3 lejátszás. A hátsó hangszórók gyatrán szólnak. A hátsó ablakokat csak félig lehet lehúzni. A 3 ablaktörlő mindegyike más méretű. Nincs a szakaszos törlésnek ütemszabályzója. A divatos első lámpák szennyeződnek, lefagynak (ónos eső) A hátsó lámpák "csilivili" kinézetűek, de ez már egyéni ízlés kérdése. Annak ellenére, hogy hátul tárcsafékek dolgoznak, a fékhatás (jóindulattal) csak átlagos. Itt-ott (pl. tömítések) apróbb gyártási slamposságok fedezhetők fel, régi Hondások szerint ez már nem a Japán minőség. A manuális klíma teljesítménye csak szűken elegendő. Csak egyetlen, menyezet középén elhelyezett belsővilágítás van. A kesztyűtartó nagyon kicsi. A Kezelési Kézikönyv jóformán semmihez nem ad segítséget. Meghibásodás, gyanús zörej eddig nem volt, még vakon bízom a járgányban.
Most, csaknem 10e km-nél még nem romlott el semmi. Nehezen szokom a gyenge féket. Az alacsony első lökhárítóra nagyon kell vigyázni. A (fekete) kárpit, könyöklő koszolódik. A gyári rádiót túl nehézkesen lehet korszerűbbre cserélni. Városon kívül kevés a 90LE. 6,2-6,8 között fogyasztott.

Nyolc éves lett az autó. És - mint a mesebeli öreg orvos özvegyének garázsban tartott autója - 31000 km. van benne. Nem romlott el semmi. Eddigi élete alatt vettem egy garnitúra téli gumit, néhány garnitúra ablaktörlő gumit, 7 éves korában pedig lecseréltem az akkut. (utóbbi azóta is teszi a dolgát egy másik autóban).
Télen 6,8 l; nyáron 6,2 l a "fedélzeti computer" szerinti fogyasztás. Pedig valószínű, hogy "nem akad", mert egyszer elérte a 7,4-et, egyszer pedig az 5,8-at. Olajfogyasztás egyáltalán nincs. 5W-40 szintetikus olaj volt eddig a motorban.
Városi manőverezésnél kellemetlen a nagy fordulókör, a rossz kilátás hátra, és az alacsony első lökhárító. Padkát-gödröt kerülni kell! Itt a 90 LE - az alsó három fokokozatban - több, mint elég.
Ma már országúton kevésnek tűnik a motor teljesítménye, autópályán pedig nagyon kevés. Emelkedőknél, klímánál, kritikus előzés esetén nincs semmi tartalék. Hiába a négy tárcsafék, nem bízom bennük városban sem, pláne országúton.
A gyárilag beépített "HiFi" csak vicc. Különleges formájú előlapja miatt házilag nem lehet úgy kicserélni, hogy ne ügyetlen barkácsolásnak hasson. Az üléseken, bal egyes könyöklőn már látható a kopás.
Engem sem a pohártartók száma, sem a kétzónás aut. klíma, sem az autó "morcos" arca vagy az ülések motoros állíthatósága nem érdekel. De kell a megbízhatóság, és hogy ne kelljen szervizes-szerelős kalandokba bonyolódni. A nagytestű kutyámnak pedig kell a hatalmas, és teljesen sík hátsó lábtér.
Hibái ellenére megtartom az utolsó percig, most így gondolom.

Mivel már 11 éves lett az autó, meggyőztek, hogy eljött az utolsó perc, már gazdaságosabb lecserélni.
Szép volt, jó volt - de ma már egy másik Honda áll a garázsban.

Hibalista

- Hét évig bírta az eredeti akkumulátor. Áttértem az Eneos 0W20 olajra, 0 olajfogyasztás. Egyik első fékbetét kopása miatt garnitúra csere. Évente ablaktörlő lapát csere. Az egyik ajtót néha csak belülről lehetett kinyitni - már úgy is maradt.

Ide hordtam szervizbe

-

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

-

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 39000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Carina II. D Következő autója? -Jazz
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)