Az imádott Civic 1.6 sport
Szöveges ítélet
Azzal kezdeném, hogy 2 éven keresztül egy Matizzal gurultam minden fele, de a rozsda és a motor gyengesége elérkezetté tette a váltást, meg már amúgy is kellett egy komolyabb autó. Szerencsére 2013 novemberében elég gyorsan el tudtam adni a kis Matizt (erről ítéletet külön nem írtam, de nálam megbízható volt, egyszer sem hagyott cserben, de a rozsda, az rozsda...). Jött a tél és a keresgélés az ismert hazai és külföldi autós oldalakon, a böngészőben nem egyszer 10-12 lap volt egyszerre megnyitva a kiszemelt autókról. Beszéltem sok ismerőssel, szerelővel, olvasgattam rendszeresen a régi teszteket, ítéleteket minden féle autóról és annyi tisztult le, hogy a vásárolt autó: benzines lesz, 1600-2000 köbcenti közötti, manuális váltós, lehetőleg klímás és napfénytetős (ez utóbbi nem jött össze) és nem kombi!
Nem akartam elkapkodni a vásárlást, nézegettem az autókat, de igazából egy sem fogott meg már képekről sem, így személyesen se akartam megnézni egyet sem. Ezek között volt Mazda 6, e46 320i-318i sedan és coupe, e36 520i, avensis, lexus is 200 és Honda Civic (csak 3 ajtós, mert az 5 ajtós szerintem rettentő csúnya...), a keret max 1,5 millió volt, amibe minden bele kellett, hogy férjen.
Aztán egyszer 2014 februárjában megláttam egy 1.6 sport Civic-et a hazai oldalon. Egyből megtetszett, a gyári állapot, igényes nem "túlcsicsázott" hirdetés, kis sötétítés (skyfol műbizonylatos fóliával) és a viszonylag kevés és hihető kilométer, na meg a fekete szín! Gyorsan telefon és kezdem az érdeklődést. Érződött a telefonban, hogy eléggé magabiztos az eladó a kocsi állapotával kapcsolatosan (nem kereskedő volt). A végén kiderült, hogy egy "Honda-fan"-ról van szó, akinek a családjában több Honda gépkocsi van, valamint egy motor is. Gondoltam, hogy ezt az autót meg kell nézzem, nem is volt túl messze. Mikor megérkeztünk jött a tipikus megláttam és megszerettem feeling, de ezt igyekeztem leplezni, :) a próbakör után pedig végképp tudtam, hogy ez kell. Egyben volt, érződött, hogy volt gazdája az autónak, aminek remélem én is megfelelő gazdája leszek.
Na de akkor ez a 20 ezer együtt töltött kilométer 2014 februárja óta:
Motor 1,6 szívó benzin 110LE, sport futómű, klíma, nekem nagyon tetszetős fekete-piros gyári sport belső kárpitozás, sportos oldaltámaszos ülések, 16'-os gyári Honda felnik (remélem lassan már lesz egy 17'-es type-r felnim is...). Az autó ezen ismérvei elegendőek nekem ahhoz, hogy minden nap tudjam azt, hogy egy számomra jó, sportos és megbízható autóba fogok beleülni, amivel bármikor el tudok indulni szinte bárhová, ahová út vezet.
A futómű számomra tökéletes, elég sportos hangolású, talán csak annyi, hogy a feszessége miatt a kátyukat megérezteti az utazókkal..., de én ezt nem az autó, hanem az utak hibájára írnám inkább.
Mióta megvan rendszeresen megyek barátaimért, akik Angliából vagy Németországból érkeznek Pestre, ilyenkor általában autópályát szoktam használni. Ezen utazások alatt vettem észre, hogy 130 körül már azért a szélzaj zavaró, de még viselhető, talán ez az egyetlen negatívum számomra... de hát ez nem egy utazó autó (az majd az Accord lesz egyszer).
A váltótól féltem, hogy nehéz lesz megszokni mert nem a "helyén" van, de én már úgy vagyok vele, hogy annak ott a helye a műszerfalon :) egy utólag beépített könyöklővel iszonyatosan kényelmes, el se tudnám már képzelni, hogy ne ott legyen. A kapcsolása pontos, sosem kell keresgélnek a fokozatokat!
Az autó formája számomra a sport felszereltséggel és a 3 ajtóval tökéletes, amúgy is coupe és hatchback kedvelő vagyok még. Ha majd egyszer jön a családi élet akkor jönni fog egy 2006-08 közötti fehér sedan Accord, de addig ez számomra teljesen megfelelő! Az autónak lesz egy hosszabb tesztje idén nyáron, mert a barátokkal megyünk 1 hétre Erdélybe valamint még szerintem lesz egy pár napos balatoni túra is. Ezt követően a friss élményekkel kiegészítem az ítéletet.
Összességében úgy gondolom, hogy egy megbízható, valamelyest sportos és szép autóra tettem szert, amit mindenkinek teljes mértékben tudok ajánlani, nem csak a típust, hanem a HONDA márka valamennyi autóját is (persze nagyon fontos az állapot és a tulajdonos hozzáállása a gépjárművéhez, mert attól még, hogy Japán lehet egy leharcolt, szétütött autóba is belefutni és egy életre megutálni a márkát...). Egyetlen bánatom, hogy még nem tudom garázsban tartani, de remélem ez is hamarosan megoldódik (ja és az a rossz "almás" és a K&N matrica is lekerült már szerencsére).
Hibalista
- Ez a rész nem lesz túl hosszú - szerencsére - mert semmi nem romlott el eddig, csupán 2 olajcsere (MOBIL 1 super 3000 10w40)és a hozzá kapcsolód tételek..., ennek a költsége kb 16 ezer forint/olajcsere, illetve fékbetét csere elől-hátul 18 ezer forint (de csak a hátsó volt igazán elkopva), a tárcsákhoz nem kellett nyúlni. Idén nyáron is veszek WÜRTH-ös klíma tisztítót (alkoholosat), azért hogy "hegyi levegőt" toljon a klíma, ha végre egyszer ide ér már a nyár.... :) - - Egyetlen hiba - de ezt inkább a szörnyű utaknak tudom be - hogy a jobb első keréknél valami gumiharang vagy micsoda megrepedt és folyt kicsit a fékolaj, de egyszer sem esett be a fék intenzívebb fékezéskor sem, nem volt észrevehető ez a hiba (mivel rendszeresen viszem szervízbe ezért időben lett észlelve ez a probléma). - - Nyár végén szerintem lesz egy vezérlés csere az autón, biztos ami biztos alapon...
Ide hordtam szervizbe
Keresztfateromhoz illetve néha az egyik barátomhoz.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Matiz | Következő autója? | Accord 2006-08 közötti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |