A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (2001-2005)

Civic 2,0 Type-R 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A legfürgébb busz

Szöveges ítélet

Hol is kezdjem. Egy 2003-as büszke Seat Leon tulajdonos voltam már két éve, és bár sosem voltam oda a Volkswagen termékeiért, egy egész jó állapotú Leont sikerült kifognom, emiatt úgy terveztem még sok hosszú éven át gondoskodó tulajdonosa leszek. Habár mindig az volt a tervem, hogy legalább 10 évre veszek autót, a sors mégis úgy hozta, hogy egy Chrysler és egy Seat után most újra autót váltottam. Épp akkor történt ez, amikor már sok vívódás után eldöntöttem, megjavíttatom Leonom legidegesítőbb baját, a váltó szinkronját. Erre haverom küldött egy linket…
Ennyi kellett csupán és már tervezgettem a másnapi utazást az ország másik sarkába, hogy unokatesómmal megnézzük a szóban forgó Hondát. Mindig is tetszettek a Civicek, főleg az 5. generáció óta. Erről a busz-Civicről meg néha az volt a véleményem, h fura, néha meg h milyen királyul néz ki. Aztán az utcán kellett egyszer rádöbbennem, hogy élőben sokkal jobb kiállású, mint képeken. Aztán, ha külsőnél vagyunk, biztos sokaknak okozott fejtörést, hogy vajon milyen lehet a kormány mellé szerelt bowdenes váltót használni. Így voltam vele én is, ám mivel a vezetési élményt minden netes cikkben dicsérték, elfogadtam, hogy rossz semmiképp sem lehet.
Eljött a nap, beültem az autóba. Az első erős benyomást egyértelműen a hiro-elektromos szervókormány okozta. Egyszerűen nagyon furcsa volt, hogy az autónak szinte nincs holtjátéka. Ha elfordítottam a kormányt jobbra, jobbra ment, ha pedig balra, akkor balra ment (ugye milyen meglepő? ). Viszont amikor egyenesen akartam menni, nem igazán találtam a megfelelő mozdulatokat, amivel terelgethettem volna a két vonal között. Ez épp annyira volt zavaró, mint amekkora a szerelem volt, így egy szervizes átvizsgálás után már meg is történt a hivatalos kézfogás. Hazafelé persze még rágódtam volna a dolgon, ha unokatesóm hagyja és nem azon ügyeskedik folyamatosan, hogy hogyan tartsa folyamatosan 6500 fölött a fordulatszámot  Gyönyörűen pörög a motorja. Meg is kapja a törődést minden 10 ezredik kilométerénél. Egyébként szokható a kormánya, pár kilométer után végül ráállt az agyam. Aztán teltek a hetek, a rejtett hibák miatti aggodalmam eltűnt, a kormányra ráállt az agyam és csak gyűltek a gondtalan kilométerek. A legjobb döntés volt ez a kocsi, a Seatban már haldoklott a lelkem, vezetési élményről ott nem beszélhetünk, főleg nem azzal a váltóval. Végre egy olyan autó tulajdonosa voltam, amire mindig jó ránézni, beleülni és vezetni.
Persze mint minden gép ezzel is jártam szerelőnél. A megvételkor már tudtam, hogy volt koccanva az autó. A hűtőm pedig két év után kilyukadt, amit gyorsan ki is cseréltettem. A kopó alkatrészeket leszámítva még egy fojtószelep állás érzékelő potméter ami rakoncátlankodott, alapjáratom hidegen 2500ig felment, melegen pedig 700ig leesett. Ezt épp a napokban cseréltem ki egy gyári bontottra, mivel az után gyártottakban nagyot csalódtam. Így lekopogjam, ez a probléma is már a múlté.
Japán autóról beszélünk, hozza is a tőle elvártakat, pöccre indul, nem eszi le a hajam a 200lova ellenére sem, itt-ott nyöszög valami a kormányműnél (elvileg semmi hátránya ezen kívül nincs), ha kinyomom a kuplungot az is nyekereg, mit egy régi karosszék (már jó ideje tervezem, h beolajozom) és kopogós műanyag is akad bőven. Ezen a ponton derül ki, hogy nálam egyértelműen a megbízhatóság az, ami számít és az öröm, amit a volán mögött átélhetek, miközben hétköznapi teendőimet intézem.
Rengeteget tudnék még írni, a Recaro ülések szépségétől, azok olaszosan leugró nyitószerkezetéig, a számomra picit kicsi csomagtartóról, a szép motorhangról, a gagyi gyári hangszórókról, a finoman csukódó ajtókról, a hosszában nem állítható kormányról, az ettől függetlenül remekül belőtt üléspozícióig. Összességében nagyon szeretem a járgányomat. Csupán egy dolog lehet, ami miatt valamikor eladom, hogy ha családom lesz és szükség lesz még két ajtóra. De addig is még kiélvezem a vele töltött gondtalan utakat és kirándulásokat.

Hibalista

- Hűtőradiátor: jó minőségű utángyártott 32.000 Ft, Folytószelep kompletten 350ezer Ft lett volna, de az érdi szerviznek hála kicseréltem egy kis potmétert egy bontottra 20.000Ft-ért.

Ide hordtam szervizbe

BmS Érd

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 119000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Leon Következő autója? 6-os 2,5 GTA
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 2001 (2001 - 2005)

További ítéletek (196 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)