A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.4i S Sedan 

Az ítélet értékelése
3,4(8 db)

Öreguras külső, fiatalos dinamika

Szöveges ítélet

Előre szólok: elfogult leszek. Szűk családi körben már a sokadik Hondánk. Az első autóm Honda volt, és egyébként is nagyon meg vagyok elégedve a márkával. Az első autómat 1,5 évig használtam, aztán jött fél évig egy Opel Astra H. Egy olyan autót szerettem volna helyette, ami nem harmadik évezredi, amin még bowdenes a gázpedál, nem elektronikus, és nincs teli pakolva mindenféle felesleges dologgal. Eladtam az Astrát, rá fél órára megvettem ezt, amit előtte pár nappal néztem ki az interneten.
Az autó külsejéről nem írnék sokat, szerintem ez szubjektív dolog, van, akinek tetszik, van, akinek nem. A belseje meglehetősen egyszerű, klasszikus japán. Nincs orbitális nagy műszerfal, százezer kapcsoló, stb. Az ülésekről nem tudok ódákat zengeni, bár meg kell jegyezzem, a H Astrában még rosszabbak voltak. A Prelude ülések jók bele, illetve vállalkozó szelleműek az S2000-es ülésének befaragásával is próbálkozhatnak. Egyszerű anyagokat alkalmaztak a beltérnél, nem az az Audis kialakítás, de én nem is vágyom többre. Van benne klíma, 4 elektromos ablak, elektromosan állítható tükör, CD-s autórádió, ami a mindennapokra számomra több, mint elég.
A motor maradt a gyári az autóban, viszont a komplett szívóoldal cserélve lett az 1.5-ösére, ez teljesítményben, de főleg nyomatékban hozott jelentős változást. A teljesítménye a gyári adatok szerint 90 Le, a szívóoldal optimalizálásával ez valamelyest javult. Egyébként nem szoktam pörgetni a motort, nem az a fajta "hondás hülyegyerek" vagyok ifjú korom ellenére, aki hideg motort pörget tiltásig a piros lámpánál. Általában 3000 körül már felváltok, a szívóoldal változtatása miatt nem szükséges az autót ennél jobban pörgetni.
Az autó magassága 10 cm, korábban ezt megfejelték egy ültetőrugóval, így eléggé alacsonyra került, ami nem is tett sok jót a futóműnek, de már vissza lett alakítva a gyári állapotra. A két hátsó nagyszilentet emiatt kellett cserélni. A kuplung nyikorgása típushiba, de ez olcsón javítható.
A hátsó kipufogó dobot cserélnem kellett rajta, korából adódóan elkezdett rozsdásodni, nem vártam meg, míg kilyukad, inkább előbb kicseréltem.
A főtengely szimmering sajnos megadta magát, ez is jellemző erre a típusra.
Az autóba került egy első toronymerevítő is, ami tovább növeli a kanyardinamikát. Olyan helyeken, ahol a H Astrával 40-el kanyarodtam, ott a Hondával fékezés nélkül elmegyek 60-al :)
Az autónak vannak hátrányai, ennek ellenére, vagy részben ezért is szeretem. A zajcsillapításban nem jártak élen ekkor a japánok, 130 felett már nem élmény vele az autózás. A fék megosztja az embereket: van, aki szerint gyenge, mások szerint jól adagolható. Ízlések és pofonok, nekem nem volt vele problémám. Az ilyen idős Civicek rendre elkezdenek rozsdásodni, ezen is cserélni kellett már a hátsó sárvédőíveket.
Összességében egy jó városi/ingázó autónak tartom, a 4 ajtós formája talán öreguras a fiataloknak, de pakolhatóságában elég jó, és a dinamikájával sincs gond. A fogyasztása nálam 6,5-7 liter között alakult.

2013.01.26.
Pár tapasztalattal talán gazdagabb lettem az idő során. Eddig jól teljesített az autó, egyelőre gyűjtöm azokat a dolgokat, amin tavasszal változtatni szeretnék. Komoly műszaki hiba nincs, a főtengely szimering még nem volt cserélve, ezen kívül olajakat, szűrőket szeretnék cserélni. Idén nyári gumikat is kell rá vennem. Közben már pörgettem a motort néha, hogy megnézzem mit tud felsőbb fordulatokon. 5000-ig ment fel eddig a fordulatszámmérő, itt teljesen jól viselkedik, van még benne tartalék bőven. Városban nem ökörködöm vele, országúton pedig általában nem kell előzgetni, így kulturáltan lehet vele közlekedni, és a fogyasztása is kellemesebb, hosszabb utakon 6 liter alá mehet. Igényes vagyok az autó részleteit illetően is, a hűtőrácson például már kicseréltem a patenteket, mert az eredetiek már viseltesek voltak. Tavasszal veszek bele egy méretpontos szőnyeget is, mert a mostani nem a legjobb. Ennél nagyobb problémáim ne is legyenek :)

2013.05.10
Kicseréltem a középső kipufogó dobot és a szelepfedél tömítést. Lecseréltem a motorolajat és szűrőt, a váltóolajat, a levegőszűrőt, és a pollenszűrőt. Hála a magyar utaknak az egyik kerékcsapágyat is cserélni kellett. A csomagtartó, és a motorháztető kitámasztókarjának patentjeit cseréltem le, vettem bele új szőnyegeket.

2013.08.22
Lassan meglesz a 15.000 közös kilométer, szerencsére nem kellett csalódnom az autóban. Tegnap olajat és olajszűrőt cseréltem a kocsiban, ma pedig beszereltem egy tolatóradart. A műszerfal-világítást, a klímakonzol-világítást, a belsőtér-világítást, és a csomagtér-világítást LED-ekre cseréltem, mert a gyári izzók beleégnek a foglalatba, és a fényük sem túl erős. Gondolkozom a hátsó oldalablakok és a hátsó szélvédő sötétítésén, de csak műbizonylatosat szeretnék.

2013.09.29
Pont a ház előtt leállt az autó, aztán nem volt kedve beindulni. Úgy egyáltalán nem. A motor körbeforgott, üzemanyagot és levegőt kapott, így tehát csak a gyújtással lehetett gond. Kiderült, hogy a gyújtásmodul adta be az unalmast. Érdemes jól utánanézni az alkatrészáraknak, mert először 70.000 forintos ajánlatot kaptam, de végül sikerült 13.000 forintért újat venni. Bontottból találni 5.000-ért is, de az ugye lutri, garancia nincs rá. Ha már úgyis szét kellett bombázni a gyújtást, kicseréltük a trafót, a rotort, valamint az elosztófedelet is, később pedig a gyertyákat. Gyertyákból kizárólag egyféle NGK jó bele, aminek kiskereskedelmi ára 1.200-2.200 forint között mozog darabonként.

2014.12.04
Már próbáltam kétszer frissíteni, most hátha sikerül...
A kocsit családon belül eladtam, néha még vezetem. Imádom a kanyarokban, gyönyörű hangja van, de kinőttem, kellett helyette egy nagyobb. A kocsit azóta is én tartom karban, két stab.pálcát és stab.szilentet kellett cserélni rajta, meg párszor volt olajcsere, illetve egyszer vezérléscsere, valamint az idén kapott új téligumi szettet. 6,5 literrel eljár, ingázni tökéletes, szeretjük nagyon :)

2014.03.01
Itt a vége. Visszakerült hozzám az autó, jártam vele 2 hónapot. Szerettem a futóművet, a megbízhatóságát (a bizonyos kapu előtt kipurcanós sztorit leszámítva), az alacsony fogyasztását, meg úgy általában mindent. Viszont szembe jött velem egy olyan ajánlat, amit nem tudtam visszautasítani: egy szinte végig egygazdás, megkímélt Mercedes-Benz 190E, ami kiváló youngtimer-, majd később OT alap. A Civicnek tehát mennie kellett. Nálam megmaradt gyári állapotában, kálhyacsöves kipufogó, tájpermatrica, homasitás direktszűrő, "JDM" rugó és egyebek nélkül, a'la natur, remélem a későbbiekben is ilyen lesz.
A végére már elfogultság nélkül mondhatom, hogy az eddigi autós pályafutásom során a legracionálisabb döntés volt ennek a kocsinak a megvásárlása. Ha valaki 500.000 Ft környékén keres napi használatra ingázós autót, annak nyugodtan merem ajánlani, ha talál egy olyan darabot, aminél nem csak a mélyládára meg ültetésre költöttek érdemben.

Hibalista

- A kuplung munkahengere nyikorog, zsírozni kell. - Hátsó nagy szilentek 5.000 Ft/db - Első gömbfej 5.000 Ft - Főtengely szimmering 1.000 Ft - Hátsó kipufogó dob 16.000 Ft - Középső kipufogó dob 16.000 Ft - Szelepfedél tömítés 1.500 Ft - Kerékcsapágy 12.000 Ft - Gyújtásmodul 13.000 Ft

Ide hordtam szervizbe

Saját magam végzem a kisebb javításokat

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Ha nem boldogulok, egy maszek ismerőshöz viszem

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Astra H 1.4 Enjoy Következő autója? 190E 2.0
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)