A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.6 VTI 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Nem minden szerelemből lesz házasság

Szöveges ítélet

2008 nyarán vásároltam. Nagy álmom volt, elég sokáig keresgettem. Szüleimnek a Civic addig tetszett még el nem árultam, hogy nekem csak VTI kell, nem jó a kisebb motorral szerelt. És persze csak szedán.

Mint bárki másnak autóvásárlás előtt nekem is voltak jelöltjeim. Próbáltam utána olvasni, hogy mire kell figyelni stb… Mikor sikerült rávenni apumat, hogy kísérjen el elkezdtük megnézni a már kiszemelteket. Itt sajnos jöttek a magyar piac szépségei. Volt olyan, amit meglátunk 10m-ről és már fordultunk is vissza annyira meg volt ültetve, és már távolról is látszódott, hogy az állapota nem a leírtaknak megfelelő. Egy másik, ami nagyon bejött 18-as kerekekkel volt ellátva felárként, de kiderült, hogy vagy ez, vagy téglák. A műszaki az ígért 1 év helyett 1 hét volt.

Végül megnéztük, amit végül meg is vettem. Ezen is voltak hibák, de sokra csak később derült fény sajnos. A hátsó küszöbök híresek voltak a rohadásról ez sajna típushiba, szóval nem lepett meg, hogy ezen is elkezdődött. Volt rajta egy sportdob, kb 3cm ültetés, 16os felni 215-ös gumikkal. Tudom hiba, de ezek mind bejöttek. A gumik ráadásul újak voltak és nem is gagyik(Dunlop SP SPORT 9000). A próbaút után teljesen beleszerettem. Látszólag minden működött, úgyhogy lefoglaltam. A tulaj Nyíregyházi volt, de BP-en vettem át, mert ott lehetet a hitelt elintézni róla, hogy megkapjam a törzskönyvét. Miután kifizettem, apumnak a srác elszólta magát, hogy milyen jól megy 220al tartósan, és gyanús volt a napi számlálóban a kb 250km és a üzemanyag szintjelző szinte teljesen padlón állt, de annyira beleszerettem, hogy nem foglalkoztam vele.

Megfogattam, hogy kezdetben nem próbálgatom, mégiscsak egy 60lovas kocsiból ülök át. Ezt már az első úton nem sikerült betartani. 3.ban VTEC váltás és annyira élveztük barátnőmmel, hogy leírhatatlan. Otthon is mindenkinek tetszett, főleg faternak miután vezette.:-)

Első dolgom az átírás után, hogy megcsináltattam a kerékjárati íveket + a nagyobb karcokat eltüntettem. Ez már jóval több mint 100 volt, de erre számítottam. Sajnos a munka nem lett a legszebb. És, mint kiderült nagy törése valószínűleg nem volt, szóval ez rendben is van, de ritka az a pont a karosszérián, ami nem volt fújva.

Később „sajnos” elvittem márkaszervizbe átvizsgálásra. Itt jött a feketeleves. Hiányzott a komplett hátsó stabilizátor, az SRS(légzsák) vezérlő halott, nincs katalizátor, meg egy-két apróság. De legalább ők is mondták, hogy nagy törése még nem volt, és motorikusan is ok.
Amit tudtam egyből javítattam(nem márkaszervizben, mert az horror ár). Bontóból lett stabilizátor, új kutyacsontok, és nagy nehezen sikerült bontott vezérlőt is találnom(ezt márkaszervizben megvizsgáltattam és tényleg ok volt). Katalizátorból meg egy univerzális került be, ami elég rendesen visszafogta(ebbe az is közrejátszhatott, hogy a kelleténél vékonyabb csővel csinálták).

A kocsit még mindig imádtam. Nagyon kényelmes. Nagyon sok helyen puha dolgok voltak benne(műszerfal, ajtóborítás stb…), amit a legtöbb mai kocsi is megirigyelhet.
A felszereltsége is nekem teljesen megfelelt. 2 légzsák, ABS, klíma, 4x elektromos ablak, elektromos visszapillantó, 5 fejtámla, kartámasz, állítható bőr kormány, bőr váltógomb, 4 tárcsafék, sport plüss ülés + amik nem jutnak eszembe.

Motor:
A mai napig visszasírom, pedig most egy erősebb turbós autóm van. Imádtam a skizofrén jellemét. Amikor nyugisan akartam vele menni, akkor lényegében 5.ben mindent megoldott. Nagyjából 4500-ig egy jobb 1.6-os volt. Ez fölött(130-nál emlékeim szerint 4000 felett pörgött 5.ben), már lehetett sejteni, hogy ez nem szokványos, de az igazi bumm 5500 környékén jött el, és VTEC váltásnak hívják. Ez-az a pont, ahol még az is elhallgatott és még talán vigyorgott is, aki nem szerette a száguldozást. Ha menni akartam csak ez fölött használtam. Ez sokszor csak a gyönyörű hangja miatt volt. Sokszor vártam, hogy lehessen előzni és ezzel az indokkal teljesen feleslegesen vissza dobhassam 3.ba és halljam ezt a varrógépszerű visítást, ami egészen 8300-ig tartott. Számilag: 160le/7700, 150nm/7000.
1 dologra kell odafigyelni az olajra és a csereperiódusra(kb 8-10e km).

Fogyasztás:
Nálam átlagban 8-8,5 volt. Ebben általában volt egy-két előbb említett előzés, és a sebességhatár felett egy picivel járkálás, 30% város, 70% vidék.
A minimum 7 alatt volt, a maximum 11 alatt, de akkor 100% etanollal használtam. Egyébként horvátországi nyaralás tetőbox, nagyon megpakolva, 4 személy, klíma, autópálya, sebességhatárok gps szerinti tartása 7,2 másodszorra meg 7,6.

Forma:
Szerintem a mai napig megállja a helyét, szinte minden ismerősömnek tetszett. A mai napig megfordulok minden Civic után(96-01, az utániak már nem tetszenek).

Váltó:
Eszméletlen pontos, rövid úton járt, nem lötyög. Ha lett volna még egy 6. fokozat, akkor tényleg nem lehetne egy szavam se rá. 1 kb 60, 2.kb 100, 3. kb 145, 4. kb 185, 5. kb 230 óra szerint. Ha az ember hajtósan akart menni, és kipörgette, akkor mindig 5500 felett lehetett tartani.

Futómű:
Nagyon igényes egy szerkezet. Az enyémen volt egy kis ültetés. Egyszóval sínautó. Szinte a végletekig semleges, majd tolta az orrát, de mindig kordában lehetett tartani. Nem szándékosan nem emlékszek olyanra, hogy letért volna a kijelölt nyomvonalról. Ez igaz volt a téligumikra(185/65 14), de a nyárikkal(fent említett 215/45 16), á leírhatatlan. Cserébe viszont rossz utat nagy ívben kerülni, felnire vigyázni, fekvőrendőröknél állóra fékezni. Valamit, valamiért.:-)

Kormány:
Nagyon közvetlen, pontos. A kormánykerék lehetett volna kisebb is. Túl sokat kellett tekerni véghelyzetig. A kocsi fordulóköre nagyon nagy volt. Nem egyszer szívatott meg parkolásnál.

Fék:
Normál használatra éppen jó. Akik komolyabban akarják használni, biztos fejleszteni kell, de én nem jártam soha pályán.

Ha csak a vezetést kéne osztályozni 10-es skálán 11.

A kocsinak 1 nagy hibája volt, amiért eladtam. Nem én voltam az első tulaja(hanem a 10.!, mint utóbb kiderült), és 185e km volt már benne. Az alkatrészek nagyon drágák hozzá. A Swiftes, Astrás áraknak minimum 2-3X-osa. Biztos vagyok benne, ha végig nálam van, akkor nagyon hosszú kapcsolat lett volna belőle, és a 185e km se lett volna gond.

A hibák többségét futómű tuning(nagy kerék, ültetés) és a magyar utak, és az előző tulajok számlájára írom. Még mindig visszasírom, és ha megtehettem volna , biztos megtartom 2. autónak. Szoktam néha látni, és mindig megnézem, hogy nincs-e rajta sérülés, le van-e mosva stb…

Hibalista

- • összes kerékcsapágy(hátsó skf 64e, első 25e) - • hátsó kerékjárati ív rohadás - • SRS vezérlő meghalt - • első-felső lengőkar szilentek - • hátsó stabilizátor rudacskák - • kormány összekötők - • katalizátor meghalhatott(vagy tuningból szedték ki?) - • jobb hátsó féknyereg beragadt - • kuplung munkahenger(gumi szilentek cseréje megoldotta) - • ennyi jutott eszembe -

Ide hordtam szervizbe

Tóth György, SzalkszentmártonPrecíz, megbízhatóSpeedy, SzékesfehérvárKorrektek

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Honda bontó, Budapest Kerepesitől nem messzeDrága, ne szereltess ott semmit, csak bontani tudnak, összerakni nemKer-Bont Kft., Székesfehérvár Fiskális útMegbízhatatlanok, amit csinálta, azt utána máshol újra meg kellett csináltatnom. A kocsit fék javítás után odaadták úgy hogy nem légtelenítették a féket, és az egyáltalán nem fogott, mák hogy megúsztam az első kereszteződésnél.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 148000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Escort 1.3C Következő autója? Toldeo 20VT
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)