Nagyregény a Civicemről [Update]
Szöveges ítélet
Nos, üdvözlök minden olvasót!
Kezdjük az autóról általánosan, 1.5-ös motorral van szerelve, ami 114LE/130NM-t tud. Sztem elég jó adat 1.5 szívóhoz képest, és a fogyasztása is példaértékű. Gyári adatok így alakulnak:
Város 8.7, országút 5.6, vegyes 6.8 - ahogy én tapasztaltam ebből bőven levehetünk 0.5-1 litert, normális használat mellett ritkán megyek 6 liter fölé vegyesben. Hosszú távon tudja az ~5litert (90-100km/h), városba is 6.5-7körül eszeget (nem vagyok egy versenyző típus, inkább előretekintően próbálok vezetni).
Az 1.6 VTI változat erősebb, 160LE/150NM - kb. 1-2 lityóval eszik többet, szerintem abszolút bevállalható, gondolkozok is rajta.
1.4-es változatot nem tanácsolom, ugyanannyit eszik mint az 1.5, de 90LE, vagy csak 75LE (tudtommal ezen egyszerű átalakítással lehet segíteni, és 90-es lesz belőle). Kell ennek a kasztninak az a 114Le.
Az autó alapvetően nagyon sportos, alacsony építésű (volt már rá példa hogy ültetettnek nézték). A kettős-keresztlengőkaros futóműnek köszönhetően nagyokat lehet kanyarodni, élvezet vele a "cornering". Gátlócserénél kicsit nagyobb munkára kell számítani amíg kibányásszuk, plusz a magyar utak se a kedvencei.
Fékek: elől tárcsa, hátul dob (1.6Vti-ben hátul is tárcsa van). Ha jó állapotban vannak elegek, de igény szerint lehet a 262-es első tárcsákat 282-esre vagy nagyobbra cserélni, de arra már csak a 15ös lemezek mennek föl.
Felszereltségét tekintve bőven meghaladja a korszak Európai középkategóriás gépeit, teljesség igénye nélkül a fontosabbak: 4 elektromos ablak, elektromos-fűthető tükrök, manuális klíma, 2 légzsák, fényszórómagasság állítás, ABS, SR, SRS, NAPFÉNYTETŐ (mindenkinek javaslom nyáron nagyon feeling). Ezek meghibásodásától nem kell tartani, elektronikailag és motorikusan is nagyon megbízható gépek (azért nyilván ennek is ki lehet nyomni a szemét, mint bármelyik másik autónak). Ha nagyon bele akarok kötni, ülések oldaltartását kritizálnám, előfordul hogy Jobb 1-be erősen kapaszkodnak. Ezen tervek szerint egy Prelude 3.gen ülés segít majd. (Vti-be jobb ülések vannak)
Na de elég a fényezésből, jöjjön a hibalista, elvégre erre kíváncsiak leginkább a leendő tulajok:
Érdemes ellenőrizni a rozsdás pontokat (hátsó ívek, ajtók alja). Ez szinte az összes korszakbeli japán autó Achilles sarka. Mi már túl vagyunk egy lakatolás-fényezés pároson, rozsdásodástól és fényezés nagyságától függően 100ezres tételre érdemes számítani.
motorja nagyobb km futás után hajlamos csipegetni az olajat, de nem brutális mértékben. Ezt a tömítés körül lévő olajfolyásból lehet megítélni, de becsapós. Személyes példa: előzőleg Castrol olajat használtam, abból kellett jópár decit utánatöltenem. Most MOTUL-t raktam bele, és lekopogom, alig változott a nívópálca szintje (fél éve használom).
nem egy autópályai nagymenő, de azthiszem nem is tudnék ebben az árkategóriában ilyet mondani. 130nál már 3300körül van a fordulatszám, ez nem sok, de modernebb kocsik alacsonyabb fordulaton és csöndesebben visznek el Ausztriába az M1en :)
122-ig világít az economy lámpa, szerintem kompromisszummal ez a legkényelmesebb/leggazdaságosabb utazó sebessége
pár cserélt kopó alkatrész (ismét a teljesség igénye nélkül) amit nem róvok föl az autónak, mert ezek bármelyik típusnál elkophatnak: első féltengely csapágyak, kipufogódob, kuplungmunkahenger, akksi, fékbetét-féktárcsa, jobboldali kormányösszekötő rúd meg a kötelező olajcserék, és még rengeteg apróság, amit inkább magam miatt cseréltem de már le se írom...
talán megemlíteném, ismerősöm Volkswagenéhez képest kicsit szegényes a beltér, övé 2002-es és az apró praktikus VW-s okosságok örömöt tudnak csalni az arcomra. (ülés alól kihúzható rekesz, pohártartó, elhúzott piperetükörnél felvillanó lámpa). Na ilyenek nincsenek ebben az autóban, de cserébe nem is volt annyiszor szétszedve mint az övé.. höhö :)
UPDATE:
Pont egy év telt el a népítéletem írása óta, azóta én is, és az autó is sokat fejlődött.
Röviden összefoglalom mi történt vele azóta:
Tavasszal kapott egy szett progresszív AP-ültetőrugót, néhány új szilentet, amit kötelező futóműállítás követett.
Télen kapott egy új kuplungot (tárcsa-szerkezet-kinyomócsapágy), egy facelift hátsó lökhárítót (szerintem így szebb), és teljes vezérlés cserét is, kiegészítve új gyertyákkal és még pár aprósággal a motortérben + 75w90 Motul váltóolajat.
Motorolajcserénél eddig mindig 10w40 Motul használtam, de most kipróbálom a 10w40 Eneost is, erről is sok jót hallottam..
Kaptam pár megjegyzést, az irreálisnak vélt fogyasztás adatokról. Idén télen többször is lemértem, autópálya 120km/h 5.7liter, városban 7 liter, és így jött ki a téli 6.5literes vegyes fogyasztásom. Városban amikor tehetem nagyrészt motorfékezek/visszaváltok, így nagyon sok üzemanyagot meg lehet spórolni, és a féket sem koptatom fölöslegesen.
Hibalista
- föntebb leírtak alapján
Ide hordtam szervizbe
saját
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | is300 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |