A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.4 iS 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Jólelkű hülyegyerek

Szöveges ítélet

Úgy vélem a cím szorul kisebbfajta magyarázatra.
Ahogyan a típusból valamint a képekből is sejlik az autókat jobban ismerők számára, szívem választottja egy igazi 'hülyegyerek' típusra esett, az előszeretettel tuningolt és szétgyilkolt Honda Civicre, mely elég népszerű a 20as éveit és gázpedált taposó fiatalok között.
Jólelkűsége a megbízhatóságából,olcsó fenntarthatóságából valamint mindennapi használatából adódik, nem hagyott cserben a közel 50.000 km és két levezetett év alatt. De ne szaladjuk ennyire előre.
Koromhoz/átlaghoz képest későn szereztem meg jogosítványomat(26 évesen), már nagyon untam a folyamatos ingázást (pest megye) valamint a hobbimból adódó cipekedést buszon/villamoson és egyéb társas foglalkozást kínáló járaton.
Így autó vásárlásra szántam el magam.
Gyerekkoromtól fogva csak japán autók vettek körbe.
(Akadtak toyoták szép számmal: corolla vagy 7-8 generációja,carina,carina II,hiace stb, mazda, nissan, és természetesen Honda.
Pár éves lehettem mikor édsesapám szert tett egy második generációs Accord coupera, mai napig emlékszem kék kárpitjára, tempomatra, tetőablakára, és a hamisítatlan japán autó szagra)
A fentiek tükrében a választás nem volt kérdéses hogy japán lesz a kiszemelt.

Lehetséges követelmények a következők voltak: 3 ajtós legyen, hiszen szinte az esetek nagy részében én használám az autót csak, valamelyest fiatalaos legyen, egy corolla sedant nem igazán tudtam volna magaménak érezeni :) Valamint 1.3-1.6 közötti benzines motorral rendelkezzen.

Sikerült szűkíteni a listámat az alábbiakra : Toyota Corolla SI, Nissan Sunny kizárólag hatch,
Mitsubishi Colt, leginkább a 'bajusz' colt vonzott, Mazda 323 jó ár/érték aránya miatt,
és végül Honda Civic 4. generációja az akkori budgem miatt , valamint mindig is tetszett a formája.

Hosszas használautó böngészés/vágyakozás után, egy egészen elfogadható összeg birtokában találtam egy fekete 1.6 os Nissan Sunnyt, két cimborával felfegyverkezve bevágtuk magunkat egy 6gen Civicbe és irány Debrecen. A Civic ami a barátomé volt aki mellesleg autószerelő, , 190cm feletti magasságom révén viszonylag elfértem a hátsó sorban valamint tetszett hogy milyen szépen húz 1.4es létére. Az akkori anyagi lehetőségeimhez képest szóba se jöhetett egy 6. generációs Civic, így nem is igazán nézegettem őket.

Végül megérkeztünk a kiszemelthez, kár pazarolni rá a karaktert, kívülről szép, közel érve előjöttek a turpisságok, alul rommár rohadva. Szívó dízeleket megszégyenítő csörömpölés a motorból, viszont szép belső. Ez volt a végitélet, csalódottan vettük hazafelé a kilométereket.

Teltek a hetek , és nem igazán találtam megfeleő alanyt, vagy drága, vagy lerúgott példányokat dobott ki a kereső. Végül a további gyűjtögetés valamint csodára várás mellett döntöttem.

A megoldás végül a szemem előtt lebegett, ugyanis a fent említett cimborám megpendítette hogy eladná a Civicet, én kaptam az alkalmat és mondtam amint eladósorba kerül megvásárolnám.

Végül így került hozzám 2013 októberében az 1.4es kék 3 ajtós 6 generációs Honda Civic.
2 éves évforduló alkalmából írnám e népítéletet. :)

A fent vázolt történetből kiderül hogy elég sok információ birtokában voltam mikor megvásároltam az autót mivel a barátom révén pontosan tudtam mi történt vele.
Az autót 2012 ben hozták be németországból, rohadt hátsó ívekkel, valamint olajzabálós motorral, de viszonylag szép kasztnival és ép belsővel.

Mialatt a barátomnál volt nem tétlenkedett, a motor felújítás áldozatául esett az autó valalamint kapott pár extrát is mint például magas kompressziós dugattyúkat, 1.5 ös szívósor stb. Így a teljesítmény is megugrott valamelyest, továbbá a kasznti is lakatos keze munkáját dícsérte és szépen az oldala fényezést is kapott. Tériszony enyhítésére kapott egy 6cmes ültetést is, és egy VTI fékszettet előre a biztosabb megállás érdekében.

Ebben az állapotban vettem át, ami nekem tökéletesnek bizonyult, nem tul öreg évjárat, fiatalosabb megjelenés, megy is ha kell (persze mihez képest), 2 légzsák, elektromos ablakok, tetőablak, klíma igaz nincs, de azóta se érzem hiányát.
A jelek szerint semmi komolyabb törés nem történt vele.

A kezdő jogosítványosok rutinját beváltva pár hónap alatt letörtem a rátett koptatót, valamint kapott egy két karcolást a lökhárítókra, ezeket a dolgokat mai napig sajnálom, de azóta megtanultam vezeteni (barátaim szerint azóta se :) ).

Tapasztalataimról.
Mivel ahogyan fen említettem leginkább egyedül használom, munkába járásra, alkalomadtán kirándulásra vagy valami totalcar rendezvényre ( :) ), így 3 ajtós mivolta sose zavart, akinek hátra kellett ülni annál inkább :) De mérete teljesen kielégítő ezen kondíciókra.
Vezetési élményre valamelyest elfogultság beszél belőlem hiszen huzamosabb ideig csak ezt vezettem így ettől kedves olvasó tekints el. Mindesetre kormány precíz, pontos (négyküllős VTI kormány néha túl nagynak érződik) üléspozíció magasságomhoz képest is elfogadható, de ezzel más területen is megtanultam együtt élni. Váltó, szokásos japán, precíz pontos, finom szerkezet, kuplung szintén. Kezdők rutintalanságával is barátságos kezelhetőséggel.

Teljesítményről, mindennapi használatra és magam igényeihez tökéletes, alul buta amit várni is lehet tőle, viszont forgatva szépen meg tud indulni egészen a 7.200es leszabályzásig.
Az autót gyári kipuffogoval használom, így hang is kellemes, felsőbb fordulaton szinte csak a motort lehet hallani nem holmi kályhabőgést.

Mostanság legtöbbször papás üzemmódban vezetve, elváltogatva 2500-3000 között használom, igaz régen se tapostam ki a lelkét (sztereotípia valamelyest elillan), emelett 6,2-6,5 es fogyasztást produkál nálam vegyes használatnál, de leginkább városban, igaz sose csúcsidőben.

Megbízhatóságról.
Az autó mióta nálam van, a kötelezőkön kívül semmit se kért, valamint nem is volt rá szüksége.
Igaz egyszer leszakadt a kipuffogó de részeltesebben a hibalista dobozban. :)
Apróságok akadnak, pl a jobb oldali ablak nehezebben húzodik fel, egy két izzó megadta magát az órában vagy a műszerfalon. Lassan foszlik a vezetőülés széle is, a csomagtartóban a karton pótkerék fedő meghajlott, hamarosan cserélni szeretném egy fa változatra.
Valamint rejtélyes módon csöpög a víz a jobb oldali ajtó felől, aminek az origóját nem sikerült megtalálnunk. (civic betegség az ázás, leginkább csomagtartónál a lámpa mögött szokott befolyni)

Jővőről.
Az autó mióta nálam van kapott egy BBS RZ garnítúrát, valamint pár apróságot, a kötelezőkön kívül.

Most éppenséggel egy kisebb felújítás előtt áll, korábbi lakksérülések nyomai láthatóak a motorháztetőn a felveredőtt kavicsok miatt. Ez addig fokozódott végül a motorháztető szélén felbukkant a rozsda, meg a lökhárító is elég gyázos állapotban van hasonló sérülésektől.
Így ezek javítva/fényezve/cserélve lesznek hamarosan.
Tervben van előre- hátra egy type-lökhárító toldat.
Valamint nyestek erőszeretett látogatásától a tetőn alapózóig kopott a festék.
Így ez is javításra szorul. ( ugyanitt keresek tuti tippet nyestek ellen, kutya, garázs nincs).

Nem áll szándékom eladni évekig, hiszen igényeimet teljesen kielégíti, megbízhatósága fenntarthatósága valamint kinézete révén hozzámnőtt.

Következő autómnak Accordot vagy valami nagyobb családi járgányt néznék, de valószínűleg erre még egy darabig nem kerül sor :)

Update 2016/11
Az ítélet írása óta sok minden történt az autóval.
Legutóbbi soraim szerint felujításra várt az autó.
Ez meg is történt 2016 későn tavaszán. Az autón több helyen mutatkoztak az idő vasfogai, a típus igencsak kedvelt a nyestek körében a lapos orr (valamint -5cm ültetés)miatt, így a tetőn több karcolás is látszott, valamint a nyestek által otthagyott vizelet alapozoig marta a lakkot. Így a tetőt mindenképp fényezni kellett, valamint cimborám aki levezényelte a felújítást rámutatott még egy hibára miszernt a motorháztető sarkai a hűtőrácsnál javíthatatlanra korrodáltak, vagyis mindenképp kellett egy új motorháztető is.
Végül a következők lettek módosítva az autón:
-Első coupe lökhárító,díszcsík nélkül(fényezetlenül vettem,használtan 12.000Ft)
-Koptató az első lökhárítóhoz (cimborám csináltatta műanyagosnál, mivel van hozzá sablon, baráti ár lett végül 5000Ft)
-Új motorháztető (sajnos nem emlékszem a pontos árra de jutányosan 25.000Ft rémlik)
-Használt hátsó facelift lökhárító (használt vétel 20.000ft)
-Hátsó lökhárító toldat (itthonrol rendelve 18.000ft)

Ezek az elemek mind cserélve lettek, ezekután fényezve is lett sorjában, lökhárítók toldatostul, géptető, oldalt egy parkolási sérülés is javítva lett a jobb ajtón, tető. Fényezés után telibe is lett polírozva így az uj felületek szinte alig észrevehetően ütöttek el(mára nem is látszik).
Jutányos áron sikerült szerezni egy gyári ülés szettet (Első hátsó,8000Ft)
így az elöregedett ülések is cserélve lettek.

Az autó fiatalodott az említett felújítás után, a végösszeg mindezeket után 270.000Ftra rúgott.

2016 November
Azóta történt egy kellemetlen dolog, II.kerületben ritkán parkol az autó, nagyrészt őrzött parkolóban áll, de egyik este dolgom volt így az utcán hagytam.
Hiba volt. Reggelre 3-4 horpadásnyom valamint 2 nagyobb karc várt a motorháztetőn az alig pár hónapos hibátlan fényezésen. (az Autó előtt 4m hely volt legalább a járdán, nagyon úgy tűnt hogy az autónak nekimentek, mintha valaki ráesett volna)
Megmondom őszintén hogy eléggé elkeserít a dolog.

Közben elérkezett a vizsga előtti nagyszervíz, két első féltengely, jobbos kerékcsapágy valamint olaj, gyertyák,levegőszűrő csere volt. (110.000Ft)
Az autó alapjárata ingadozott és +1L fogyasztást mértem, az alapjárati motor kitisztítása, gyertyacsere után a motor járása is kifinomult valamin egyelőre a fogyasztás is a korábban mért értékekhez közelít.

Hibalista

- Kipuffogó leszakadt a Hungária-körúton a délutáni csúcsban. Mint később megtudtam típushiba mivel a dob előtti kanyarulatban összegyűlik a víz és szinte mindig kirohad. - - Ezeken kívül csak kopó alkatrészeket kellett cserélni, valamint kapott egy komplett kuplung cserét mert már évek alatt elhasználódott.

Ide hordtam szervizbe

A leírásban említett cimbora. Gyors, precíz, valamint nála jobban senki nem ismeri az autót.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1998
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 212000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Accord
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)