A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.5 Lsi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kétarcú

Szöveges ítélet

A típusra még tinédzser koromban figyeltem fel, emlékeim szerint 1991-ben mutatták be a VTEC-E motort az előző Civic generációban. A többi Honda modellben az akkor még szinte egyedülálló változó szelepvezérlés a (magas fordulaton) a nagyobb teljesítmény érdekében lett kialakítva, ennél a modellnél viszont az (alacsony fordulaton) kedvezőbb fogyasztás elérése volt a cél. Vhogy úgy reklámozták akkoriban, hogy egy benzines menetteljesítménye egy diesel fogyasztásával.. ez nem hangzott rosszul. Aztán úgy alakult az életem, hogy napi használatra nem volt szükségem autóra, ergo csak hobbi autóim voltak, illetve az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy sokáig céges autóm is volt, úgyhogy más kategóriájú autók jöttek-mentek nálam (az utsó három népítéletem: Mazda MX-5: Az őszinte autó, Saab 9-3 cabrio: A tökéletes, 4 évszakos autó, Toyota Celica 1.8vvti: Élményautó napi használatra). Viszont nemrég külterületre költöztem, ahol nemhogy bolt, de még vezetékes víz sincs, így elkezdtem olyan autót keresni, amit napi használatra sem sajnálok befogni, kedvező az ára, kedvező a fenntartása, szükség esetén autópályára is fel lehet vele merészkedni, s még tetszik is. Az autót bnőm is használja, aki Bpesten lakik, tehát a kis méret is szempont volt, de azért úgy, hogy a 193 centimmel elférjek. Gyerek még nincs, úgyhogy 2 ajtó elég, ill. a mániám a tetőablak, úgyhogy az extralistán az szerepelt csak, hogy kell. Nomost mindezt összegyúrva hamar eljutottam a Civic-ig, motor tekintetében pedig az elején említett verziónál újabb, D15Z6 motorkódú, csúcsteljesítményét tekintve 90 helyett 114 lóerőt produkáló aggregát lett a keresési cél. A technikáról:

-Motor. Alacsony fordulaton (részterhelésnél 3300-as fordulatig) a vezértengely az egyik szívószelepet csak kicsit emeli, így az erőforrás szegényebb keverékkel üzemel, ami csökkenti a fogyasztást s a káros anyag kibocsátást. E fordulat felett (vagy egy kövérebb gázra) átvált a vezérlés a "normál" bütyökre, s helyreáll a sztöchiometrikus egyensúly. Magyarán csak a jobb lábunktól függ, hogy hasítunk, vagy spórolunk. Autópályán óra szerint 123 km/h-ig lehet takarékosan haladni, amit a műszerfalon 3-4-5. sebességfokozatban egy zöld "econo" feliratú visszajelző mutat nekünk. Elképesztő értékeket lehet elérni, nincs még egy 114 lóerős, benzines autó, ami így tud fogyasztani. A csúcsom 4.94 liter 100 kiométerenként egy teljes tankra vetítve, ezt Németországban, autópályán hazafelé sikerült elérnem. Barátnőm csúcsa 5.1 liter, ez itthoni, vidéki autózós érték. Az átlagom olyan 5.5 l, a teteje pedig 6 liter, ehhez jópár pesti, belvárosi, araszolgatós út kellett. Nomost ezekhez az értékekhez nem kell tojással a lábunk alatt vezetni, átlagos vezetési stílus mellett is végig ég a eco kijelző.. Viszont ha az ember kiforgatja, akkor kijön az autó másik arca. Várni kell kicsit, mert csak 5 ezres fordulat felett kezdődik a tüzijáték, s a fokozatok nagyon hosszúak. Viszont ha az ember türelmes, akkor az említett fordulat után kap egy plusz lökést az autó, s vígan nyargal 7200-as fordulatig. Úgyhogy a szorosabb előzés sem probléma, csak a megadott tartományban kell végrehajtani.

-Váltó. Hondásan percíz, erről nem kell többet írni. Ami feltűnő, hogy a takarékos üzem elérése érdekében nagyon hosszúak a fokozatok, sztem ebben az autó/motor kategóriában nincs hosszabb. Az első fokozat az még átagos (60 km/h), de a második már 115-ig, a harmadik pedig 165-ig van áttételezve! Emiatt városban nem ugrik olyan jól, mint amit a teljesítmény/súly alapján várhatna az ember (1 tonna az autó csak), viszont országúton, meg autópályán nagyon jó dolog. 130-nál 3200-at forog a motor, pont annyit, amennyit az 1.8-as Celica 6.-ban, alacsony a zajszint, pihentetőbb az utazás. Ha meg gyorsulni kell, csak a váltó állásán múlik..

-Futómű. Elöl-hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztés, akár a Mazda MX-5-ben. Nagyon jól fogja az utat, hátránya csak az, hogy hátul eléggé benyúlik a csomagtérbe a felfüggesztés, így az nem valami nagy (225 liter). A gyári kerékméretet (175/65 R14) virslinek találtam, nem csak kanyarban, hanem vészfékezésnél is jobban csúszott, mint szerettem volna, ezért beszereztem (Honda fórumon keresztül) egy azonos átmérőjű, de eggyel szélesebb, s peresebb (185/60 R14) váltóméretű alu kerék szettet, ami ugyanezen típus coupé modeljéről származó, gyári kerék, jó gumikkal. Az autó mindjárt úgy viselkedett, ahogy vártam, a gyári lemezfelnire meg a téli gumiszett került, télen, hóban úgyis a keskenyebb, ballonosabb méret az előnyösebb.

-Fék. Elöl tárcsa, hátul dob, ez utóbbi csak a VTI modellnél tárcsa, de az 1 tonnát így is normálisan megfogja, tehát elég. ABS széria.

A konkrét autót vagy fél évig kerestem, a két legnehezebb kitétel a gyári, faragásmentes állapot, ill. a tetőablak megléte volt. Aztán rám mosolygott a szerencse, Bpesten sikerült egy folyamatosan szervizelt, megóvott példányt találnom. Napi használatú autó volt, nem karcmentes, de minden tökéletesen működik, semmi sincs szétkopva, a megvételkori 224 ezer futott kilométerről csak a kifényesedett kormány karima árulkodik. Kis kezdődő rozsdapetty mindkét hátsó sárvédőíven (egyik azóta megindult, de ennyi belefér), amúgy máshol semmi rozsda, fényezve volt több elem, de sehol 300 mikron felett. Egy vételkori hiba volt, kattogott a jobb oldali féltengely csukló, de még csak halkan, kövér gázra. Úgyhogy lecsaptam rá. Ez év elején történt (2014), azóta 15 ezer km-t raktam bele. Megvétel után ránéztem a féltengelyre, s kiderült, hogy a rezgéscsillapító gumipogácsa alatt el van vékonyodva. Utána kérdeztem, s ketten azt mondták, h egyelőre jó így, s nem törhet el, ketten meg azt, hogy cseréljem, s sajna az utóbbiaknak lett igaza.. Megvétel után nem sokkal jött egy német munkalehetőség, gyorsan menni kellett, s azt gondoltam, h egy oda-vissza utat csak kibír, de nem, pont kint tört el a szállás előtt, amikor kitolattam volna a beállóról. Az alkatrészt a csepeli Honda bontóból hozattam ki, a cserét viszont házilag nem tudtam megcsinálni, mert az elővigyázatosságból betett dugókulcs készlet nyele inkább elhajlott mintsem lelazította a 32-es anyát.. Úgyhogy szerviz lett, persze az itthoni ár többszöröséért. Ezen kívül azonban semmi probléma nem volt még a kocsival.
Olajat csak a vétel után 7000 kilométerrel kellett cserélnem, a tulaj Castrol Edge 5W-40-et használt. Utána nézve arra jutottam, hogy a vékonyabb, 5W-30 jobb választás az autóhoz, úgyhogy kipróbálom, s ha nem eszi, akkor áttérek arra. Eneos márkát választottam, többen is azt ajánlották. Olajcsere óta 8000 kilométert mentem eddig, s 3 decit kellett rátöltenem a felső állásig, úgyhogy marad ez, a motor (is) jó.
A héten még egy dogot cseréltem ki, a noname, csúnyán szóló, Bp-n kívül rádióadókat nem találó autórádiót, s szintén fórumon keresztül vettem egy Panasonic márkájú, MP3-at is lejátszó kivitelt, nagyon szépen szól, úgyhogy elégedett vagyok. Más ráköltést jelenleg nem igényel az autó, a korábbi tulajnál végig vezetve van az összes szerviz, a vezérlést is pár tízezer km után kell majd cserélnem.
Gondolom a leírtakból kiderült, hogy az autó maximálisan bevált, mindenben hozza azt, amit elvárok tőle. Jól megy, jól fogyaszt, kényelmes, s még a színe sem koszolódós. :-) Nézegetve a többi típust, nem tudok olyat, ami benzinesként jobb lenne (nem szeretem a dieselt), talán a CRZ tudja ugyanezt a teljesítményt ekkora fogyasztással, de az még nagyon fiatal, annyit nem szánok egy második autóra. Terveink szerint sokáig meg lesz, s ha jön a gyerek, akkor kiderül, h kell e hátsó ajtó, s ha igen, max akkor lesz eladó. :-)

Update (2015):

Vettem egy festékvastagság mérőt, körbemértem a kocsit, törésmentes. Csak a sárvédőívek voltak javítva, itt van ködölés, meg valamiért a vezető oldali ajtó felett az oszlopon. A gép továbbra is hibátlan. Jön a gyerek, de remélem nem kell lecserélni, mert közösen úgyis a céges kombit fogjuk használni, bnő meg már csak elfér benne az utóddal.. :-) Ha meg nem, akkor egyre jobban nézegetem a Honda FR-V-ket, tetszik, hogy elöl ülhet a gyerek is, úgyhogy kiderül..
A napokban a céges kombi helyett (H Astra) a Civiccel mentem ki a nyaralótelekre, s meglepődtem, hogy mennyivel jobb a rugózása, mint az újabb, s elméletileg kevésbé sportos kocsinak. Társul ez azzal, hogy kanyarokban is sokkal jobb, mint az Astra, annak az olcsó futóművével.. Szerintem nem volt akkoriban jobb autó ebben a kategóriában, s ma is nagyítóval kellene keresni.
Honda találkozón megszemlélve a többi típustársat feltűnt, hogy milyen kevés a hasonló, kerek ködlámpával szerelt autó. A facelift után ezeket a legtöbb autón megszokott, lökhárítóba simuló, szögletes lámpatestre cserélték, de nekem ez az első megoldás sokkal jobban tetszik, kicsit Subarus, egyedi. :-)
Olajra rálesve kicsit több, mint 8000 km megtétele után kb a nívó közepéig ment le a szint, sztem nem töltök rá, s a kannában maradó olaj kipótolva pont elég lesz a következő cserére. A kocsiban mindjárt 250E km van..

Update (2016):

Nemrég műszakizott a kocsi, az előzetes átvizsgáláson csak egy cserélendő alsó trapéz gömbfejet találtak. A km futás most 265E, a gép továbbra is hibátlan. Viszont mennie kell, mert egyre kényelmetlenebb a gyerek mellet a kis csomitartó, ill. a hátsó ajtó hiánya, s nekem is egy nagyobb, cuccolósabb autóra van szükségem a vállalkozásomhoz. Utódot még nem találtam, pedig sok autót megnéztem már (kisbusz/pickup vonalon nézelődöm), de csak lepattant szarokba akadok bele, egy sem volt még olyan állapotban, mint a saját, öregebb kocsim..

Update (2016/07)

Végül meg lett az utód, egy dízel VW Sharan személyében. Benzinest szerettem volna, de ebből találtam jót.. Kocsi kiglancolva, továbbra is hibátlanul várja az új vevőjét, nagyon fogom sajnálni, ha elviszik..

Utsó update

Nem sokáig kellett hirdetni, megjelenés napján többen hívtak, másnap kora délután első ember vitte. Az utód is bejön, bár egészen más dolgokban jó, lassan nekikezdek annak a megírásának is. :-)

Hibalista

- Jobb oldai féltengely törés, 25E volt a bontott komplett alkatrész, 80Eur a szerelés.

Ide hordtam szervizbe

Pneumobil GmbH, Straubing, Ittinger Str 232

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1996
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 224000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 44000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Celica 1.8 Vvti Következő autója? Vmi kisbusz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)