A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Civic (1995-2001)

Civic 1.5 vtec 5a 1998 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A családos Honda

Szöveges ítélet

Az elöző kocsink egy EG 4-es Honda volt. Akkor 5 év alatt kb. 130 ezret mentünk vele és úgy megszerettük, hogy a család bövülése miatt döntöttünk megint a Honda Civic mellett. / értékeltük akkor is itt : " A sportosság és gazdaságosság ötvözete " /Mivel 6-7 évesnél idősebb autót elvből ( a nagy értékvesztés miatt ) nem veszek maradt a 95-01 közötti Civic. Itt már csak az maradt, hogy 4 ajtós, vagy 5 ajtós legyen, illetve milyen motorral. A 4 ajtós melett szólt a japán összeszerelés, míg az 5 ajtós jobban kihasználható. Aztán a párom döntött az 5 ajtós mellett, mert a 4 ajtós belseje nem tetszett neki. Belüről a szívem engem is az 5 ajtóshoz húzott, nekem annak jobban tetszik a formája. Motorként pedig az 1.5 vtec 114 lovas került szoba kizárólag. Pár pillanatig kacérkodtam az 1.8 VTI-vel, de ez csak pár pillanat volt. Féltem az angol összeszereléstől, de végül is utána olvastam és olyan sok negatívumot nem találtam. Elkezdtük a használtautó.hu-t nézni a pénz birtokában és elsőre sikerült egy középárú, Mo-i forgalombahelyezett, kevés kilométert futotatt találni. Telefon, kereskedés, egy nyugdijas férfié volt aki csipő mütét miatt egy HRV-be ült be és ezt otthagyta. Kamunak tünt, telefonok ide, telefonok oda és úgy tünt, hogy nem vág át a kereskedő - később beszéltem a tulaj feleségével és tényleg igaz volt amit a kereskedő mondott -.
Elhoztuk kp.-vel,..... 20 ezret alkudtunk. Hát igy sikerült!!!!!!!

Egy éve használjuk és nincs vele semmi gond, 20.000 km ment bele. Motorikusan a 90 lovas EG 4-eshez képest nem érzem a 114 lovat, sőt az EG 4-es morcosabb volt, jobban ugrott, ha odaléptünk. Lehet, hogy ebben szerepet játszik a vtec, szerintem a 6000-es mélyebb szelepnyitásokat 1 év alatt, ha egyszer teljesítette a motor. Nagyon hasznos az ECONO lámpa, ha odafigyelünk arra, hogy sokat égjen akkor 6.2-6.7 között elmegy vegyesbe, de volt már 5.9 is föleg pályával, illetve szintén pályával volt 170-180 körüli sebességgel 8.8 is.

Az autóval nagyon jól jártunk, mert tényleg 70.000 km volt benne, ez látszik a kezelőszerveken, szervizkönyvön, meg egyéb jeleken. Az angol összeszerelést nem látjuk, illetve nem érezzük. Alapvetően kényelmes, jó vezethető, ha kell öreguras, ha kell fickós, kanyarokban azért ez a kasztni nem EG4-es, de hát gyerekkel már nem lehet annyira csapatni a sikánokat. Viszont az EG 4-eshez képest vannak negatívumai, ezt majd külön kiemelem.

Pozitivum: ECONO lámpa,tényleg 6.5 körül lehet tartani az autó fogyasztását, 3500 után nagyon jól húz, szép az alakja, viszonylag magas végsebesség -1.5-ös motortól-, ahhoz képest, hogy angol összeszerelés eléggé jónak, megbizhatónak tünik, a motoron egy olajfolt nincs, egyébként 98-as a gép

Negativumok: nagy szélzaj már 140-nél,a szokásos távolkeleti óra - borzasztó -, a hátsó kapaszkodók - ami a fejtér mellett van - egyik műanyag eleme kb. 2-szer esett le 1 év alatt, most ültem a hátsó ülésen, mert az oldalborda vezetett kb. 300 km-en keresztül -5 fokba és a derekam fázott, behúz a hátsó üléstámla és az üléspad között egy kicsit a hideg

Az EG 4-eshez ( 91-95 közötti 3 ajtós Civic - 1.5 DOHC motorvaráció -, aki az EG 4-esként nem ismeri ) képest negatívumok, szerintem visszalépés:
- biztonsági őv elől nehezebben csatoható, csak egy szögből
- a kézifék mellé kerültek az ablak kezelő gombok, pláne a jobb oldalt ülőnek nagyon nem esnek kézre, azt szerintem az ajtóra kellett volna rakni
- a vezetőoldali ablak nem húz fel automatikusan egy hosszabb gombnyomásra, az EG 4-en ezt már tudta
- a csomagtér lámpa az EG 4-en már kapcsolható volt, itt nem lehet, ha véletlenül rosszul csukod le, akkor 3 nap alatt leszívja az aksit, - velem megtörtént -

Alapvetően egy jó, és szerintem szép autó, a fő értéke a megbizhatóság - a Honda motor - és az hogy öregurasan és fiatal takonyként is lehet vele menni. És ehhez igazodik a fogyasztás. Alkatrészárakról nem tudok semmit, mert az elmúlt 1 évben a kötelező olajcserén kivűl más nem volt.

Gondban is vagyok, hogy mi legyen a következő kb. 2012-2013 körül, mert az UFO Honda Civicről sok rosszat olvasok. Talán egy FRV, vagy Accord, de dizel motorral, vagy ha ez nem fér bele, akkor talán márkahütlen leszek és akkor egy Mazda 6.

2017. március 19.


Most azért írok, mert 3 hete eladtuk az autót, így összefoglalom az elmúlt 8 évet.


Először is a gazdasági oldal:

2008-ban 1,37 millióért vettük, most 18 és fél évesen 420 ezerbe szálltunk ki belőle, 9 év alatt 950 Ft volt az értékvesztése, ami kb. éves 105 ezres értékvesztés, szerintem nem rossz.

Az 1 év után írt ítéletben a lényegi előnyöket és hátrányokat már leírtam, így arról nem írnék.

A gazdasági oldalhoz tartozik még a fogyasztás, ami kiemelkedően gazdaságos ezeknél a 1.5 VTEC-eknél. Econo lámpával városon kivül 6 körül tudott fogyasztani ( 120 km/ó-ig), városba nyáron 6,8 körül evett, télen 7,2-7,3-at. S ha kellett, 3500-as fordulat felett szépen feléledt. Féltünk az angol gyártástól, de nem volt semmi gond vele.

Például: 140 ezernél fogyott el a gyári első féktárcsa, a hátsó 180 ezernél, most mikor eladtuk 268.000 km-el a gyári kuplung volt még benne.

A kopó alkatrészeken kivül a hibalistában szereplő alkatrészeket cseréltük.

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy 2013-ban egy meg nem adott macisajt miatt a jobb elejét lebontották. Szerencsére lufik nem nyíltak, így annak ellenére, hogy gazdasági totálkár lett, megcsináltattuk. Illetve most január végén egy Suzi nézett bele a bal hátsó ajtóba. Most már nem javíttattuk, hanem a biztosítós pénzt eltéve kiszálltunk belőle. Így lett a vége 420 ezer majdnem 19 évesen. Megjegyzem a használtautó.hu-on 16 óra alatt elvitték.

Nagyon szerette a család, mert sportos is volt, s ha kellet nagypapás, cserébe baráti fogyasztással, illetve egy egész lapra szerelt szobabútort haza hoztunk vele, sőt szekretert is szállítottunk benne egybe.

Alapvetően soha nem hagyott ott minket, s a motorja szerintem az egyik legjobb a 90-es évekből. Írom ezt annak tudatába, hogy három hete megvan az utódja egy FD 7-es Civic 1.8-as (az UFO szedán változata) 140 lovas motorral, s néha a régi városi fogyasztását visszasírom. Annyit az FD 7-es védelmében, hogy ez egy másik világ már, alul sokkal nyomatékosabb, s mégis csak egy 1.8-as 140 lovas motor.

A fentiek után nem csodálom, hogy vannak akik lakatolják és addig használják, amíg megy, mert egy nagyon jó konstrukció.

Ami azért vigasztal, hogy jó kezekbe került, a sérült elemet már a megvételtől számított második napon cserélték, s így még egy családot kiszolgál, bízom benne legalább 5 évig.

Hibalista

- 200000 km alatt, 2 vezérlés csere + kopó alkatrészek - - 9 év alatt az alábbi nem kopó alkatrészek voltak: - gázrúgó csomagtérajtóhoz, 2 szer teljes kipufogó rendszer csere, jobb első féltengely csukló -nem vettem észre, hogy egy szüret után a gumiharang kiszakadt -, bal tükörlap, jobb első-felső lengőkar, vízhűtő csere, hátsó hosszlengőkar szillentek -ún. nagy szillentek-, hátsó lengéscsillapítók (bár ez szerintem kopó alkatrésznek számít), fűtő motor előtétellenállása

Ide hordtam szervizbe

Szabó Tamás, Örbottyán, 17 éve ide hordom az autóimat nincs gond vele

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1998
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Civic 1.5 Lsi 3a. 5. gen. Következő autója? VIII. gen Civic sedan
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Civic 1995 (1996 - 2001)

További ítéletek (305 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)