A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (2008)

Accord 2.4 Exe Aut Navi 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

MADE IN JAPAN?

Szöveges ítélet

Sokáig nem vacakoltam a keresgéléssel, amikor az előző Accord-omat (2.4 Type-S) le akartam cserélni. Saját megnyugtatásomra kipróbáltam még az Alfa 159-et (kívül gyönyörű, belül nem tetszett), BMW 3-at (jó, de túl drága és egy kicsit szűkös is), Mazda6-ot (kívül giccses, belül kevés).
Nagyon tetszett, hogy azokon a pontokon javult sokat, ahol nem volt a legjobbak között (beltér kidolgozása, ülések, fékek). Ami jó volt az pedig jó is maradt (motor, váltó, futómű). A biztonság pedig előtérbe került.

Általánosságban elmondható, hogy minden részletéből érezhető a precizitás. Kívül elegáns, belül kifejezetten modern. Számos tulajdonságában a kategória legjobbjai között van. Minden valószínűség szerint az előzőhöz hasonlóan minimális bosszúságot fog okozni az üzemeltetése, s ha egyszer eladom, akkor jó árat fogok érte kapni.

Motor, váltó: Elsőre a feleségem lomhának találta, a kisebbik fiam meg a "jó" Honda hangot hiányolta. És valóban: ha kicsit nyomom nem megy, ha nagyon nyomom nagyon megy. Mintha két motor lenne a kocsiban. Az egyik könnyed poroszkáláshoz, a másik sietős haladáshoz. Ha ráérez az ember, hogy hogyan használja őket, akkor igazán élvezetes a vezetés. Ma már kevésnek tűnhet 5 fokozat egy váltóba, de menet közben ennek semmilyen hátrányát nem érezni. Talán csak az 5. hosszú egy erőteljesebb gyorsításhoz. De ehhez csak egy kicsivel mélyebbre kell nyomni a gázt, vagy pöccinteni egyet a visszakapcsoló billentyűn. Nagyon jó megoldás, hogy a kormányváltó nem csak sport módban működik!

Futómű: Inkább sportos, mint lágy. Valahogy az az érzésem, hogy én sokkal hamarabb érem el a korlátaimat mint ez a futómű.

Fék: Semmi különös. És ez dicséret!

LKAS (sávtartó asszisztens): Mielőtt kipróbáltam nem sok jót feltételeztem róla. De mióta használom, le vagyok nyűgözve.

ACC (adaptív tempomat): Na ettől kicsit többet vártam. Teszi a dolgát de nem olyan finomsággal, ahogy elképzeltem. Ha kijönnek elém túl nagyot fékez ahelyett, hogy közelebb engedne a másikhoz. Ha meg szabaddá válik az út padlógázzal gyorsít (ráadásul még vissza is kapcsol).

CMBS: (ütközés mérséklő): Néhányszor már csipogott meg rángatta az övemet de egyébként nem tolakodó a működése. Remélem nem lesz rá komolyan szükség.

Navigáció: Valami tesztben azt olvastam róla, hogy az iGo-hoz képest olyan, mint amikor egy barlangrajzot hasonlítanak a Mona Lisa-hoz. Ez nem így van! Korábban én is iGo-t használtam s gyakorlatilag ugyanolyan jól kezelhető. Ahol eddig jártam vele házszámszintű pontosságú volt még a kisebb magyarországi településeken is.
2013. szeptember: Kétévente jön hozzá térképfrissítés, de a mai napig nincs hozzá többek között Szlovénia, Horvátország térkép.
2015. március: Szlovénia már van, de a frissítés két éves gyakorisága ritka és már a kiadáskor is 1 éves lemaradásban van. Ráadásul túl sokat is kérnek érte.

Hangvezérlés: Egyetlen parancsot kivéve ("call ...") nem használom.
2013. szeptember: Egy ideje már ezt az egy parancsot sem használom. Macerásnak találom a bluetooth csatlakoztatgatását.

Kihangosító: Beüzemelni egy rémálom volt (beállítani csak hangutasításokkal lehet, s kevés telefonnal teljesen kompatibilis), de azóta kifogástalanul működik.

Hifi: Az én igényeimet maximálisan kielégíti. A hozzáértők nyilván találnának benne kivetnivalót, szerintem autóba fölösleges jobbra költeni.

iPod csatlakozó: A kedvenc extrám! A navigáció képernyőjén válogathatok az iPod-on tárolt zenék, lejátszási listák között. A CD tárat ki lehetne dobni, csak a helyet foglalja.

Csomagtartó: Zegzugos, hepehupás az alja, nem túl nagy, kicsi a nyílása. Gondolom nem azért ilyen, mert képtelenek a japcsik megcsinálni rendesen. Inkább az igényes futómű helyigénye lehet nagy.

30.000 km:
A korábbi meglehetősen jó hondás tapasztalatok alapján nem számítottam rá, hogy bármi probléma is lehet a kocsival. Pedig lett! Úgy 12 ezer km körül kezdett feltűnni, hogy 1500-as fordulat körül kattogó hang jön a motorból. De, hogy ez ne legyen elég 2300-as fordulat körül meg csörög. Nem írom le az egész történetet, csak a végeredményt: féléves, 15 ezret futott Accordomban kicserélték a motort. A kattogás elmúlt de a csörgés maradt. Még egy fél évet kellet várnom mire a Honda kiadta a javítási utasítást: software frissítés és módosított kopogás érzékelő beépítése. A csörgés elmúlt. Újabban a kormányszervóból jövő hang idegesít. Állítólag már tudnak róla, de még nincs rá javítási utasítás.
Az egész történetben egy pozitívumot azért van, mind a szervizek, mind a Honda Hungary hozzáállása példaértékű volt egész idő alatt. Arról, hogy milyen hibák jelentkeznek illetve, hogy ezeket a hibákat mennyi idő alatt oldja meg a gyártó nem ők tehetnek. Sajnos, mintha a Hondát is elérte volna a feszített ütemű fejlesztés következtében fellépő hibák gyakoribb előfordulása. Egyelőre korrekten kezelik, de hosszabb távon vajon mi fog kisülni belőle?

40.000 km:
A 40 ezres szervizen megvolt a kormánymű csere. Egyébiránt, minden rendben. Mintha a kopogásérzékelő csere óta egy szűk literrel csökkent volna a fogyasztás, de egzakt méréseket nem végeztem.

55.000 km:
A nyári gumik igencsak zajossá váltak az utóbbi időben. A szerviz és a kedvenc gumisom szerint is farkasfogszerű kopás van rajtuk, ez okozza a zajt. Állítólag ez se nem futómű, se nem gumi hiba. Gyakrabban kellett volna cserélgetni őket.
2013. szeptember: Azóta több forrásból is hallottam, hogy a Bridgestone-ok bizonyos típusokkal hajlamosak erre.

80.000 km:
Az utóbbi 25.000 km alatt egyetlen probléma adódott. A féknyergek felülete olyan rozsdássá vált, hogy már nem bírtam tovább nézni. A szerviz szerint az autómosóban használt felnitisztító marhatta le a felületéről a védőréteget. Nem nagyon hiszem, hogy ez lehet az igazi ok. Mindig ugyanabban a kézi mosóba járok, és mások nem panaszkodtak ilyesmire. De sem kedvem sem időm nem volt ezen vitatkozni, így inkább kifizettem a "festését". Nem volt drága és szebb lett mint új korában volt.
Mostanában befészkelte a fejembe az a gondolat magát, hogy lecserélem egy dízelre. A mostani benzinárak mellett kicsit húzós a 11.5 városi, 8.5 pálya fogyasztás. Ki is próbáltam egyet, de egyszerűen nem bírok megbarátkozni vele. Egyelőre marad.

110.000 km
Gyakorlatilag hiba nélkül telt az utóbbi 30.000 km. Egy pár első fékbetéten, a 4 éves műszaki vizsgán és a 100.000 km-es szervizen kívül semmi másra nem kellett költeni. A gyári Bridgestone gumikat már korábban lecseréltem Pirellire (mellesleg nyertem velük két Forma1-es jegyet). Ezek egyelőre csendesek.

140.000 km
Szaporodnak a kilométerek, de semmilyen hiba nem fordult elő. Talán annyit tudok megemlíteni, hogy 115.000 illetve 135.000 kilométernél is kb. 4dl olajat kellett utántöltenem. Azaz, két 20.000-s szerviz között nem bírta ki utántöltés nélkül. Az első 5 periódusban erre nem volt szükség, illetve korábbi Hondáimnál sem tapasztaltam ilyet (igaz, azok szerviz periódusa rövidebb volt). Különösebben nem aggódom emiatt, de mostantól legalább félévente ellenőrzöm. Ja, és még valami. A klíma hófokszabályzójának háttérvilágítása is kiégett (jobboldali billenő kapcsoló). Elfelejtettem a 40 ezres szerviznél megcsináltatni. Ennél nagyobb baj ne legyen!
Nemrég olvastam, hogy a Honda befejezi az Accord európai forgalmazását. Ennyi Hondás év után nehéz lesz valami másra váltani, ha eljön az idő. De amíg ilyen remek állapotban van, addig inkább nem gondolkozok ezen.

148.000 km:
Lassan 7 éves. Ilyen sokáig még egy kocsim sem volt meg. Most ELADÓ. Na, nem mintha bármi baja is lenne, egyszerűen vágyom valami újra. Az új gazdája jól fog vele járni.

151.000 km:
Eladtam. Rossz volt nézni, amikor elvitték, de azt hiszem jó helyre került. Remélem nem fogom megbánni és az utódja nem okoz csalódást.

Hibalista

- .

Ide hordtam szervizbe

Bp. Honda Éles

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Bp. Honda Rm-Royal

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 151000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Accord Type-S Következő autója? Mercedes GLA 220d
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 2008 (2006 - 2007)

További ítéletek (47 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)