A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (1993-1998)

Accord 2.0 i Noblesse 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Noblesse oblige - a nemesség kötelez

Szöveges ítélet

Az autóm egy 1994-es Honda Accord Noblesse 2.0i automata. Két éve van nálam, ez id? alatt 30 ezer km-t tettem bele.

Eredetileg SAAB 9000-et akartam venni, de akkoriban nem találtam normális példányt, mindegyik több sebb?l vérzett. A neten keresgéltem folymatosan és ott találtam véletlenül ezt a Hondát. Elmentem megnézni, kipróbáltam és úgy döntöttem, hogy kár lenne kihagyni. El?tte 1,3-as Ford Escortom volt, ahhoz képest fényévnyi ugrás volt. Elegáns, hosszú, lapos, nagyon kényelmes. 1994-ben az év autója volt Japánban és az év import autója az USA-ban.

Kisebb hibái voltak, mikor megvettem: bal els? kerékjárati m?anyag elem hiányzott, elektromos antenna bekapcsolt rádió nélkül is kilógott egy kicsit, els? motortaróbak szakadt volt, egy két szilent cserére szorult, háts? kerekíveknél a festék már hólyagosodott 10-10 centin, ajtó helyzetjelz? lámpáiból 2 rossz volt, bal esl? ablak kiugrott a sínb?l. Viszont minden lényeges rész rendben volt a kocsin.

F?bb felszereltége:
ABS
szervokormány
4 elektromos ablak
elektromos üvegtet?
elektromos tükrök (sajna nem f?thet?)
elektromos antenna
6 hangszóró
b?r ülések, könyöl?vel
manuális klíma
sport automata váltó
hatalmas csomagtartó

A kocsi akkora, mint egy anyahajó, 4,67 méter hosszú, a tengelytáv pedig hatalmas 2,72 m (hosszabb, mint pl.: egy SAAB 9-5). A parkolás e miatt nem egyszer? a belvárosban, egy parkradar nem lenne rossz ilyenkor, hogy tudjam hol a vége.

Nem lámpától lámpáig való gyorsulásra találták ki, 0-100-ra kb. 12 másodperc kell neki, igazából országúton, autópályán érzi magát otthon. A motor 131 LE, 3000-es fordulat alatt nem igazán húz, inkább 4000 fölött jön meg a ménes ereje. Ha az ember nem nézi a km órát autópályán észre sem veszi és már 160 fölöttl suhan. A kocsi nagyon alacson (1,38 m) az autó alja is alacsonyan van, kétszer sikerült megrongálnom a kipuffogó rendszert. Ezt követ?en följebb rakattam, azóta nyugodtabb vagyok akkor is ha rossz úton kell mennem.

A vásárláskor meglév? problémák nagy részét vásárlás után egy vezérm?szíj és az ilyenkor "kötelez?" olajcsere alkalmával orvosoltam. A karosszériához pénz hiányában nem nyúltam, azóta már átütötte a rozsda. Tavaly ?sszel fekete sziloplaszttal lekentem, legalább nem rohad tovább, és így nem is annyira felt?n?. Az antennát egy kicsit hajlítgatni kellett, aztán majd két évig tökéletesen m?ködött. 2004 decemberében végül megadta magát, eltört a teleszkóp részben a m?anyag fogasléc, ezért nem húzta be magát. Csak a teleszkóp részt akartam kicserélni, de olyan árat mondtak rá, hogy inkább vettem egy új antennát és kicseréltem az egészet magam.

Egy éve furcsa jelenségeket kezdett produkálni a kocsi. Meleg motornál nem lehetett beindítani, csak többszöri próbálkozásra. Kés?bb ez odáig fokozódott, hogy menet közben is többször leállt a motor. Elég kellemetlen tudott lenni egy ilyen helyzet f?leg a Hungárián a középs? sávban. Egy márkaszervízben, megnézték, majd közölték, hogy az osztófejet ki kell cserélni, mert rossz, és az olaj is szivárog az osztófejbe. 198 ezer Ft-ért tudtak volna eredetit, és 100 ezerért bontottat!!!! (Én bontottat már akkor tudtam volna 45-60 ezer között több helyr?l is) Azért rákérdeztem, hogy nem-e lehet javítani, tényleg ki kell-e cserélni az egészet. Természetesen volt pofájuk a szemembe hazudni, hogy igen. Ezt követ?en megköszöntem addigi tevékenységüket, ami majdnem 15 ezer Ft-ba került (osztófej le-fel, hiba megállapítása, a munka kb. fél óra volt) és elhoztam onnan a járgányt.

A Honda fórumról van egy hondafan ismer?söm vidéken, ? segített olcsón megúszni a dolgot. Levittem hozzá a gyújtáselosztót, ? kicsrélte benne a csapágyat, néhány elektromos dolgot (jeladókat, ha jól emlékszem), gumigy?r?t, majd lementem érte és otthon negyed óra alatt visszaszereltem a helyére. A kocsi pöccre indult, az egészet pedig megúsztam 30 ezerb?l!!!! A kocsi tökéletesen m?ködött. Sajnos akkor a trafót nem cseréltük ki, az rá fél évre mondta be az unalmast Horvátországban egy faluban, miután elindultunk hazafelé vasárnap délután. Másnap trélerrel irány a legközelebbi Honda szerviz, ahol a szerel?k fél óra alatt rájöttek, hogy mi a probléma és csak a trafót cserélték ki! (Mi siettünk, ezért a saját kocsijából vette ki a srác a trafót, rendelt egy újat, ami délutánra már ott volt.)

A bal hátsó ablakban kellett bowdent cserélni, mert elszakadt és nem m?ködött. Bontóból persze csak komplett mechanikát lehetett volna venni sok pénzért, ezért inkább vettem bowdent és otthon kicseréltük. A forrasztás valamiért nem sikerült jól (elengedett), ezért már szét kellett szedni és újra forrasztani. Most tökéletesen m?ködik, egy ablakmechanikát már csukott szemmel is össze tudok rakni.

Fogyasztása városban 12,5 l körül van, de ha "siet" az ember könny? 13 fölé vinni. vegyes használattal 10 l alatt eszik.

A szokásos kópó alkatrészeken kívül minden eredeti benne. A kerékívekr?l a 10 centis rozsdát el kellene tüntetni, meg hála a jó budapesti utaknak érik a lengécsillapítók cseréje is.
Fontos az olajcsere 10.000 km-ként, ezen nem érdemes spórólni. Az automata váltóban is megejtettem az olajcserét, 130 ezer km-rel a háta mögött is tökéletesen m?ködik.

Motorból nem bánnám, ha egy 2,2-es VTEC lenne benne, a 131 paci az automata váltóhoz és a több mint 1300 kilóhoz nem túl sok (szerintem!) A futóm? tökéletes, az autó lapos és széles, tengelytáv hatalmas, kanyarban alig d?l be. Vezettem többször Swiftet (régit), amit azzal hússzal lehet bevenni, hogy fel ne boruljunk, azt az Accorddal nyugodtan negyvennel is bevehetjük.

A gyújtáshibát (állítólag Honák gyenge pontja), egy h?t?cserét (Rover 620 h?t?t kapott, hiszen testvérmodell) és egy-két apróságot leszámítva csak a kopó alkatrészeket kellett cserélnem.

A sötét b?r ülések rendkívül elegánsak, két-három havonta b?rápoló folyadékkal át kell kenni, utána olyan, mint a gyári. Télen hideg, nyáron meleg:-( Ülésf?tés és h?tés sajnos nincs, télire marad egy útólagos szivargyútós ülésf?tés. A fabetétek a kormányon, a középkonzolon és a váltó körül csak fokozzák az eleganciát. Az autó összeszereltsége tökéletes, az utastérben felhasznált m?anyagok nem a kopogós fajtából valók, még 10 év után sem nyikorog semmi, a kárpitok nem zörögnek.

Mindezeket figyelembevéve nem bántam meg hogy megvettem. A fels?-középkaetgóriában a formájával, felszereltségével és min?ségével így 11 évesen is eleganciát sugároz, napjainkban is mindenhol meg lehet jelenni vele.

Hibalista

- Vezérm?szíj 30 000 Ft
- Els? fékbetétcsere, fels? motrtartó bak csere 20 000 Ft
- Osztófeljben NEC jeladó, csapágy, érzékel?, rotor csere 30 000 Ft
- Féktárcsák, fékbetétek, sziletnek, stabilrúd, fékfolyadék cseréje, gyújtásbeállítás, fékfolyadék csere 110 000 Ft
- Vízh?t? csere (új) 45 000 Ft
- Osztófejben trafócsere (Zadarban) 50 000 Ft
- Bal hátsó ablak bowden csere 500 Ft
- Középs? dob cseréje 15 000 Ft
- Motoros antenna csere 20 000 Ft
- H?gomba 9 200 Ft
- Ezen felül 10 ezrenként olajcsere sz?r?kkel

Ide hordtam szervizbe

Márkaszervíz - név nélkül (Egér úton van), egyértelm?en lehúzásra mennek.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Kornél Kecskeméten, az ország minden részéb?l visznek hozzá Hondákat. Jóindulat, hozzáértés, szakértelem, rugalmasság, segít?készség egyaránt megvan.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 105000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Escort 1.3 Következő autója? talán egy SAAB 9-5 2.0 SE Ecoturbo
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 1993

További ítéletek (50 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)