A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (1990-1993)

Accord 2.0 EXi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Japán nagyvas

Szöveges ítélet

16 évesen vettem az autót 550k-ért. Az átírás + eredetvizsga + ilyesmik plusz majdnem egy 100-as volt.
Kereskedőtől vettem, kopott fos gumikkal, elrohadt kipufogóval, alacsony folyadékszintekkel. Volt pár f@ssága, de nem igazán érdekeltek.
Ilyesmik, hogy csomagtartó nem áll meg magától, szivargyújtó nem működik, motoros antenna nem megy - mint kiderült nincs meg a mozgató motor, úgy meg nehéz működni :),
meg mittudomén, repedt ajtókilics műanyag, jobb első ajtóval baszakodó központi zár, stb.
Igazából 500k körül kerestem 2000ccm körüli járgányt, mindenképpen ABS-szel. Jódarabig keresgéltem, ez tűnt a legjobb döntésnek.
Előtte Vectrákra voltam rákattanva, aztán mikor közelről megnéztem egy jó állapotúnak hirdetett példányt, és a kezemben maradt a hátsó sárvédő egy darabja...
Jól van mondom ilyen korú opelt soha.
Next... disznó passat. Azokban meg még ekkoriban nemigen volt ABS, ha meg újabb akkor elég drága.
Aztán egyszer megtaláltam ezt. Hátsó lámpánál egy körömnyi rohadás + kipufogó szelel, de kb ennyi. 136 paci, 179 Nm, központi zár, ABS, klíma !!! és ez az évjárat még eredei japo, ott is rakták össze.
Máig megfutja a gyári végsebességet, sőt - én nem mertem, de ismerős kihajtott belőle 220-at pályán - gondolom némi hátszéllel :)
Óra lüke, pedig gyári méretű gumik vannak rajta, mégis kb 10%-ot csal fölfelé, viszont arra tervezték hogy óra szerint menj vele.
Helyzet: autópálya, óra szerint 140, valós 130 alulról súrolva Bp-Debrecen 8.7l / 100 km, mert 3700 körül pörög szerencsétlen motor.
Nem mondom, harap, de fölöslegesen. 6. ugye nincs, így meg pörgetni kell. Ugyanez az út óra szerint 130-cal -> ~ 120km/h -> 7.7 l / 100 km, mert ilyenkor 3400-3500 körül pörög "csak" a motor.
Amúgy érezhetően 3500-tól kezd izmozni... mikor egy hasonló korú német járgánynál, már inkább visszakapcsolsz, ez ott kedz élni.
Ha akarsz, lehet vele állatkodni, de vonulhatsz is vele 2500-nál nyomod az 5-öst azán 3000 körül 90-100-zal főúton 7.5l.
Próbálgattam, 6500-nál szabályoz, de akkor sincs üveg hangja, inkább csak nem húz jobban, így értelmetlen is addig pörgetni. Ez amúgy 2-esben 90km/h, 3-masban 130 körül van. A többit nem tudom :)
Kuplung még kicsit gáz, el van kopva a tárcsa, de fog rendesen, csak nagyon lent. Így viszont ugye rövidebb úton jár :)

Update:
Nem a kuplung tárcsa van elkopva, hanem - ezt egy ismerős szerelő mondta - a pedál szerkezet. Szétszedtem, és tényleg.
Van benne egy kis gyűrű, ott ahol a kuplungmunkahenger kapcsolódik a pedálhoz. Ez kb egy siklócsapágyként funkcionál, és hát 245e Km után ez bizony elfogy :)
Ideiglenes megoldás: bicikli hátsó váltó műanyag fogaskerékből - belső átmérő 8mm pont jó - farikcsáltam egy ilyen gyűrűt, beépítettem, és zsír :D Egy baja, ez nyilván nem tartós...
De akkor miből? Bontóban gondolom nem adnak SM4-eshez-kuplungpedál-görgettyű-gyűrűt, szóval csinálni kell. M8-as fémdübel :) Belepróbáltam, tökéletes.
Ki kell fúrni belőle a menetet, megfelelő hosszúra vágni, és kész is az ipari überbrutál kuplungbizgentyű.

Update:
Para. Fékezéskor szitál a kormány. A pedál nem, csak a kormány -> valszeg futómű :S Az a fura, hogy nem mindig csinálja.
Eddig is csinálta párszor, de most egyre gyakoribb, és egyre erősebb. Gondolom ugyanide tartozik, hogy ~110-130 között periodikusan vibrál a kocsi, ilyen fölerősödik, elhalványodik, stb.
Mintha eltaláltam volna valamivel a kocsi sajátfrekvenciáját (gimis fizika :P ).

Ünnepek után megyek Kabaiba, aztán írok update.

Update:
Voltam Kabaiban első futóművel. Bal első kerék viszonylag látványosan lötyögött - azt mondták még csak akkusztikai probléma volt, de sztem jobb így hogy meg lett javítva: bal oldali alsó+felső kormányösszekötő lógott.
A fentebb leírt kormányrángatás továbbra is fennáll :(
Viszont sikerült produkálni azt a bizonyos ha melegen indítom a motort hajlamos leállni típusú lefulladást.
Kapásból rávágták, hogy a főrelé az :) Már mióta megvettem volt ez a parája. Tipikusan benzinkúton jön elő.
Beállsz tankolsz, aztán indulsz... indulnál, ha beröffenés után nem állna le rögtön a motor.
Ilyenkor ha kevesen vannak vársz, ha sokan, félretolod a járgányt, és pár percenként próbálkozol.
Mondtam is a szerelőnek, hogy mostanában nem jött elő - erre ő persze, mert melegedéssel függ össze -> nyáron megint szívtam volna vele, de most zsír :)

Update:
Féktárcsa + fékbetét beszerzés ultrakedvezményesen ismerőstől, csere házilag nem megy - kerékagyat meg kell bontani hozzá. Lökött japók. Szervizben is 2.5 óra volt.
Közben kiderült h az ismerőstől nem 2.0-áshoz, hanem 2.2-eshez való betéteket sikerült szerezni... visszavásár meg nem megy. Viszont juppíí van, mert megszűnt a kormányrángás :D

Update:
Mutassatok egy nem japán járgányt, ami 263000km és lassan 17 év után szó nélkül átmegy zöldkártyán :D

Update:
Futóműállításra vittem, de jobb felső kormányösszekötő csere lett belőle :(
Elég drága volt az előzőekhez képest, mondjuk most nem kabaiban voltam :S

Update:
2010 elején elkezdtem bele fokozatosan E85-öt tolni. Az eredmény egy a fórumokon is javasolt üzemanyagszűrő csere után 50%-os E85 arány.
Bővebben: e85-project.blogspot.com

Update - vizsga 2010:
Felkészülés gyanánt volt egy kézifék bowden csere, egy szelepfedél tömítés csere, egy olajteknő tömítés csere és egy jobb hátsó felső lengőkar.
Ezek után a kocsi szó- és kötekedés nélkül 17 és fél évesen átment :D

Szumma:
Most hogy visszanézem, nem sok olyan hiba van, ami nem a korral/soksok futott kilométerrel jár :)

zoz[kukc]sch.bme.hu

Hibalista

- - ABS motor nyomáskapcsoló - nem lett cserélve, csak olajcsre + megpiszkálás az ABS motoron és rendbe jött, azóta is megy - kop-kop 10k - - kipufogó (rohadt volt mikor vettem) 15k nagyon kedvezményes - - szilentek (kopottan vettem) x - - kipufogó flexibilis cső (letéptem egy kapuvassal...:) 12k - - világításkapcsoló relé 3.5k - - hűtőventi kapcsoló bizgentyű (el is forraltam a vizet) 5k - - alapjárat szabályozó bizgentyű (hidegen ingadozott az alapjárat) 15k - - szelepdeckni tömítés 9k - olajzaba megzabolázva :) - - kuplung pedál gyűrű - lásd feljebb 0 Ft - - főrelé 8.5K - - bal oldali alsó+felső kormányösszekötő 15K - - első féktárcsák 20k + fékbetétek 8k + munkadíj 10k - - jobb felső kormányösszekötő 17k + 10k munkadíj - - kézifék bowden 3.5K - - jobb hátsó felső lengőkar 8K - - olajteknő tömítés 5K

Ide hordtam szervizbe

Honda Éles - márkaszervíz - drágák de tényleg profik :) Csak az ABS-szel vittem hozzájuk

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Honda Bontó (Kabai u) Értik a dolgukat, ilyen korú kocsit inkább hozzájuk érdemes vinni - sokkal olcsóbb az alkatrész, mint a márkaszervízben, régi motorosok, vágják nagyon

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1992
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 232000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? ez az első kocsim Következő autója? Honda, valszeg valami következő generációs Accord, de amíg lehet ezt hajtom :)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 1990

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)