A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Honda » Accord (1990-1993)

Accord Coupe 2.0i-16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Hondaakkordkupém

Szöveges ítélet

2001 őszén hoztam be Németországból 172e. km.-rel, vezetett szervízkönyvvel. 2.0 literes, 133 lóerős motorral, 93’ gyártás, tehát az accord IV. sorozatának vége. Sajnos klíma nélküli és ezt később sem tudtam pótolni. Megpróbáltam és jelentem, hogy van élet klíma nélkül is! Ez a kasztni mindig is nagyon tetszett. Számomra a formája még mindig modernnek hat és sokan mondják, hogy ez a széria a saját korában az egyik legtutibb volt. Az én „hondaakkordkupém” ugyanúgy néz ki, mint a korabeli négyajtós accord, csak két hosszabb ajtóval. A coupe-nak egy kicsit döntöttebb a szélvédője és – bár teljesen hasonlóak - egy kicsit mindenhol más. A másság most visszaüt, mert kavicsos lett a szélvédőm és ki kell cserélni, ám az országban nem tudtam szerezni újat, így marad a bontott szélvédő. Imádom a kupéságát, mert a hosszú ajtó miatt sokkal könnyebb a ki-beszállás és a „bé” oszlop sincs zavarón a fejem mellett. A csomagtartó mérete és az egyéb arányok nagyjából megfelelnek a kiforrott négyajtóséval és így teljes mértékben használható a mindennapokban. Építkeztem a segítségével, így nemegyszer feszegettem az autó térfogatát. A hátsó ülés támlája egyben ledönthető, 2,5 méteres volt a leghosszabb szállított darab. A legtöbb kupétól eltérően hivatalosan van rajta vonóhorog, ami még használhatóbbá teszi.
A belső méretek megegyeznek a négyajtós verzióéval, így a hátsó szekció lábbal rendelkező felnőtteknek is használható, de hátraszállásnál nem árt egy kis jógamúlt. A típus egyébként is nagyon lapos és alacsony, ezért az első fotelekbe is nem beszállni, hanem leereszkedni kell, amihez valamekkora fittség szükségeltetik. Kiszálláskor is hihetetlen sóhajok szakadnak ki az emberből, főleg, ha magas padka mellett sikerült megállni. Szeretem, hogy a lábtér nagy, bohócorrú menőcipőben is szabadon tudok dagonyázni a pedálokon. Ez a mai autókban már nem egyértelmű. A műszerek működnek, az izzók nem égnek ki, a kárpitok és a műszerfal nem repedeztek el és nem zörögnek különösebben. Az üléskárpit nincs kikopva, az ülés tömése dacol a száz kilómmal. Nagyon szellős és tágas érzetet kelt a belső elrendezés, ezt segíti a világos tetőkárpit is.
Ezt a motort rengeteg autóba belerakják és mindenhol jól teljesít. Accordba, Prelude-be, HR-V-be (oda egy kicsit gyenge állítólag), Acurákba. Az USA-ban megszavazták az év motorjának is a kategóriájában valamikor. Sokan azt hinnék, hogy Honda= pörgetni kell! Persze építenek motort arra is és abban is jók, de ezt hétköznapi használatra készítették és parádésan sikerült. Már 1500–tól teljesen jól és egyenletesen húz, mígnem 4000 fordulatnál elindul úgy igazából. A 9,2s százas sprint még most is jó és még mindig tudja. Nem sportolok a közutakon, de idegesít, ha az előttem haladó oda nem figyelése és totojázása miatt lassabban kell mennem a lehetségesnél. Ezeket a helyzeteket megpróbálom elkerülni és ehhez a motor is megfelelő társ. Városban 1500-2500 fordulat között is lehet lendületesen haladni és nem kell kinyomni a szemét. Alapvetően városban használom, csak ritkán megyek vele hosszú útra. Fogyasztását tekintve tartós 140-nél hajszállal 7 liter alatt is evett és igazi belvárosi dugós, télen egy-két kilométerért beindítós üzemmódban is max 10 lityi. Ez jó, de a mai autók között nem kiemelkedő. Sokkal fontosabb, hogy eddig sem ette és most sem eszi az olajat, soha sem hagyott még az út szélén, nem kell folyamatosan öntenem bele a pénzt és ennél olcsóbban nem is tudom, hogy hogyan autózatnék úgy, hogy nem egy véres torkú rom utolsó napjait keserítem meg. Mivel nyáron szinte csak motorral járok (de ez egy másik sztori), a városi használat mellett érthető, hogy 11 év alatt csak 110e km ugrott bele. Persze beindítás után mindig hagyom egy kicsit járni, amíg bekötöm a gyereket, vagy valamit molyolok, aztán indulok és melegen is csak használom, nem gyilkolom. Persze néha meg kell nézni, hogy még mindig meglódul-e 4 ezres fordulat fölött és lám, mindig ugyanúgy meglódul. A váltó még mindig patent. Melegen minden fokozat tökéletesen működik és cuppan a helyére, hidegen egy kicsi odafigyelést igényel, hogy ne reccsenjen be a kettes.

Hibák: Sajnos típushiba a hátsó sárvédőívek rozsdásodása. Ez az enyémet sem kerülte el, kellett is javítani, de koránt sincs megoldva a probléma. A hidraulikus kuplung felső hengerét és a lenti munkahengerét karmantyúztam egyszer, egyszer. A kuplung még mindig nem volt kicserélve és hibátlanul működik. Egyszer eltört valami mütyűr a vezetőoldali ajtó zárjában és ezért nem lehetett kinyitni. Egy barátom orvosolta a problémát. Kinyitotta, kicserélte a bizbazt és azóta működik. Mindenhol az eredeti zár van, eredeti kulcsokkal még 20 év után is. A japán autók kiváló hűtését csak igazolni tudom. 13 éves korában volt egy hűtőcsere és a napokban (majdnem 20 évesen) az egyik víztömlő megadta magát, javítva. A vízhőfok mutatója – bemelegedés után – csak a két előbbi esetben tért el a szokásostól. A féktárcsák és betétek cseréjével sem olyan penge a fék, mint egy modernebb autónál, (egy kicsit nyúlós) de eddig majdnem mindenhol megálltam vele. Hiba, hogy a kézifékem valami excentert működtet, ami a hátsó féknyereggel egybe van építve, de nálam elkopott és így nem működik. A fékhez tartozik, hogy az ABS 11 éves kora óta nem működik. Kilámpáztam a hibát és az egyik kerék-jeladó volt. Kicseréltem a rossz alkatrészt, de akkor meg egy másik kerék-jeladót villogott ki. Ekkor feladtam az ABS-t, köszönöm, nélküle is nagyon jól elvagyok. Az első futóműben mindkét oldalon cseréltettem trapézt és stabilizátor-rudat, meg egy-két kopó apróságot, de mást még nem kellett. Hátul valami több-lengőkaros dolog van, ami miatt nagyon szépen fekszi az utat egyenesben és kanyarban is. Nem kopog még semmi sem és minden működik, de ha nagyon rendbe akarnám tenni a futóművet, akkor néhány szilentet ki kellene cserélni. A kormányát imádom, mert nagyon könnyű tekerni és mégis lehet érezni rajta, hogy mi történik a kerekek környékén. A szokásos szerviz sem drága, de amit lehet, az én szép pici kezemmel megcsinálom, úgy még olcsóbb.
Évente néhányszor előforduló hiba, hogy gyújtásra a benzinpumpa nem kapcsol be. Ilyenkor teljesen felesleges köszörülni, úgysem indul be! Kicseréltem a megfelelő relét, de semmi sem változott. A részmegoldás: addig kell a gyújtáskulccsal gyújtást adni és lekapcsolni, amíg nem hallom az AC hangját és akkor pöccre indul. Ez van, hogy 3-4 gyújtásráadás, de van, hogy 20. Szintén elektronikai érdekesség, bár nem a hibákhoz kellene írnom, hogy váltáskor nem ejti rögtön a fordulatot. Nem tudom, mi az oka, hogy így programozták, de furcsa volt eleinte és most sem értem.
A legnagyobb bajt 19 éves korában okoztam. Tudom, hogy ezek a motorok szó nélkül elkocognak 4-500e-t, de az enyémet minden odafigyelés ellenére is sikerült kinyírnom. Ezek a szemét szelepszár szimeringek 19 év után elfáradtak és elkezdték engedni az olajat. Akkoriban sokszor rövid távokra használtam az autót és a párás ablakokon nem vettem észre, hogy a kondenzvíz párája egyre inkább kékül be. Amikor meghallottam a hangján az olajtalanságot, már késő volt. Az egyik szerelő zsigerből mondott kettőötvenet, de aztán találtam egy Honda-fun-t, aki sokkal kevesebbért megszerelte. Oda nem figyelésemet szégyellem is, de a károk mégsem voltak nagyok. Gyűrűszett és csapágyszett, szelepszár-szimeringek. A szerelő azt mondta, hogy a főtengely, a dugattyúk, egyebek tökéletesek és ezt Ő sem hitte amikor még az olajkokszot kaparta a blokkból és mindenhonnan. Azért, ha már arra járt, megsíkoltatta a hengerfejet és megnézte a szelephézagokat is, de minden ok volt. Na ez tényleg bizonyíték és nem csak ígéret! Mindez 276e km-nél történt, most olyan 285e van benne. Tényleg pöcc-röff, visz innen-oda, onnan –ide, meg simán csak működik.

Egyrészről egy megátalkodott autó-motor mániás vagyok és mindig kitalálom, hogy lecserélem és lesz egy ilyen olyan BMW, meg CLK Merci, meg minden ilyesmi, de aztán beleülök a szeretett hondaakkordkupémba és jó ott lenni. Mindig indul, jól megy és vissza is hoz, jó benne a zene, jó városban és jó a pályán is, tele lehet tömni, elférek benne, mert széles, kényelmes fotelok vannak benne, nem csak egy csőben ülök, nincs annyira felhúzva a hátsó fertálya, hogy ne lássak ki hátrafelé, a karosszéria áttekinthető, a vezetőülésből nagyjából behatárolhatók a sarkok is.

Ez a típus nem „mai sütés” és már nem a használtautó-keresők legfőbb célpontja, ezért nem is annyira vételi tanácsadónak írtam, hanem inkább tiszteletem jeléül egy jól összerakott gép és a készítői felé.

Hibalista

- Sárvédőívek rozsdásodnak, hidraulikus kuplung felső henger és a munkahenger karmantyúzása, vezetőoldali ajtó zárja, hűtőradiátor, víztömlő, kézifék, ABS, AC pumpa reléje.

Ide hordtam szervizbe

"magad uram, ha szolgád nincsen"

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Globál Center Bt. XX. Virág Benedek u.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 11 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 172000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 110000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Carina II Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda Accord 1990

További ítéletek (29 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)