Túlélötábor az autóban.
Szöveges ítélet
Munkacélra kaptam a cégemtöl egy ilyen csodát, és elmondhatom, hogy nem teltek unalmasan a napjaim vele.
Amint megkaptam, a telephelyröl még ki sem tudtam állni, ugyanis a gyári immobiliser máris elromlott.
Ezt a hibát kiküszöbölve körülbelül egy hétig eseménytelenül használtam, mígnem egyik reggel az ajtózár megmakacsolta magát, és úgy benyelte a kulcsot, hogy fél óra trükközéssel tudtam kihúzni a zárból. :-)
Második hét végén a fönököm kérdöre vont, hogy miböl jön össze ez a horribilis üzemanyagszámla, mire közöltem vele, hogy ha a volga motor "spórolását" megszorzom a rövidített áttétellel, akkor még meg is kell köszönnie, hogy csak ennyi számla jött össze.
Egyébként az LPG rendszer szinte azonnal elromlott, és egyszer majdnem felrobbantottam vele az autót.
Ami lehetséges, szinte minden elromlott rajta, mindezt tette a megszokott orosz precizitással, tehát minden 100 kilométerre jutott majdnem egy meghibásodás.
A kasztni bádogból készült, amit jelez az is, hogy egy pilisvörösvári meredekebb utcának nekiugorva akkorát hajlott az autó, hogy a hütöventillátor belevert a hütöbe.
Egyébként igen teherbíró jószág, 2 tonnás terheléssel is ugyanolyan "büszkén" megy, mint üresen, ám ennek az a hátránya, hogy üresen pattog a hátulja.
Fütés nagyon jó, ám ugyanakkor nagyon hajlamos a párásodásra a fülkebelsö.
Körülbelül fél éves korában kiesett a karburátorból a tüszelep tengelyét biztosító csavar a lágymányosi híd közepén, és ilyen sürü menetes csavart égen-földön nem találtunk (M8x0,75).
Ezt a csepeli szervízben úgy oldották meg, hogy a kardán egyik hátsó összekötö csavarját kivették, és ezt tették bele a karburátorba. :-)
Majd egyéves korában, úton a szervízbe, sikeresen elhagytam a fülke hátfalára erösített gáztartályt, amin szerencsésen át is mentem!
Mivel a tartály kb. háromnegyedig volt gázzal, így az út közepén pörögve szökött el belöle a gáz.
Ezt a Gyáli úton úgy javították, hogy kb egy hetes munkával kiszerelték az összes gázfelszerelést és feldobálták a platóra.
Közölték továbbá, hogy ha kedves az életem, akkor nem is kérem, hogy visszaszereljék! :-D
A szervizek mellett szól, hogy a gyári hulladékanyag ellenére mindent megtesznek, hogy ne gyújtsák rájuk a szervízt.
Tudással és találékonysággal próbálják kompenzálni az autó problémáit.
Kb. 10000 km-nél a váltófokozatokat elkezdte nehezen venni, és kb. ezzel egyidöben a motor orrán-száján folyni kezdett az olaj.
Egyszer megforraltam a vizet, mivel a termosztát leragadt, és egyszer zuglóban a gyújtótrafó halála miatt buszoznom kellett.
Öszzesítve annyit mondhatok erröl a járgányról, hogy aki szeretne kis túlélötúrát, az nevezzen be erre a kocsira!
Hibalista
- Karburátor
- gázüzemanyag rendszer
- immobiliser
- termosztát
- tömítések
- váltó
- gyújtás
- zárak
Ide hordtam szervizbe
Csepel Gazszervíz
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Gyáli úti Gaz szervíz
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (2) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 22 l |
Előző autója? | 2106 | Következő autója? | Mercedes Sprinter |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |