A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fso, Fsm » 125p

L 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nagypolák - A GÉP

Szöveges ítélet

Számomra - a többséggel és a Ladával ellentétben - mindig a Nagypolák volt az AUTÓ.
Kettő volt egymás után.
Az elsőt, egy 74-es évjáratút 14 éves korában vettük, pár hónapot bírt ki. Erős volt,de a koros anyagok nem bírták az ifjonti hévet:
Először az egyik dugattyú szakadt ketté csapszeg felett /fáradt törés volt/, majd a
dugattyúgyűrűk törtek össze. Alkatrészbázisként végezte, béke poraira.
A második 15 éven keresztül szolgált.
1988-as évjáratú volt, 3 évesen vettük oszlopnak ütközés utáni kijavításból, elhanyagolt állapotban.
Vason fogott a fék, kotyogtak a gömbfejek, nem volt hátsó kipufogódob /érdekes módon így sokkal
csendesebb, de ereje sincs/, se termosztát, a villamoság kontár módon el volt kábelezve pl:csak bekapcsolt reflektornál volt belső világítás. A piacon letört a motorháztető zsanér...
180000 Ft-ról 105 ezerre alkudtuk le Édesapámmal, ekkoriban egy 2107-es 350-400 ezer Ft volt a piacon.
Ekkor 16 litert evett, amit a legkisebb elállítódás, tűszelep beverődés esetén is képes volt bármikor produkálni.
Új kipufogó, termosztát, egy repülőgépmotor szerelő vállalati nagypolszkis beállította fülre: 9-11 liter.
Később kapott CPI 1280-as elektronikus trafót:8-9 l/100km.A trafó egyébként szenzációs; 0,9 tizedes gyertyahézag,ezután kiköthettem a szivatót, tuti indulás bármilyen hidegben, érzetre+100-200 köbcenti lökettérfogat.
Annyi hátránya volt, hogy ette az elosztófedelet, a rotort, a gyertyákat, ja és ha hozzá értem a gyújtókábelekhez, baromira rázott.
A hosszú kipufogócsövet Dácia átmérőjűre gyártattam le, viszont a hátsó dob helyére sima cső került:a fogyasztást füzetben vezettem; 7.5-8.5 l átlagban, autópályán 110-el 7 l,t élen városban 9.5 -10 l ,alapjárati CO 0,02, a közepes fordulaton- inkább hagyjuk...Alapjáratról elindult/!/, s forgott mint a pöröly. A hangja szenzációs volt:a kipufogó 750-es alapjáraton halkan öblögetett, mint egy V8 /nem én mondtam/, 3000-ig kellemes bariton hangon énekelt, felette érces hangon zengte büszkén a Polák-motor dalát,motorfékre pattogva lövöldözgetett vissza.
A nyugati benzin nem legenda:legjobb fogyasztását 93-ban Olaszországban produkálta, 4 személy, tele csomagtartó: 6,7 l.
Itthon soha nem ismételte meg.

Hibák nagy vonalakban: kuplungbowden szakadás félévente, míg rá nem jöttem, hogy a pedál hosszabb utat jár be ,mint a bowden, határolás után 12 évig aztán nem kellett cserélni, a karter
tömítés alig bírt ki csepegés nélkül pár hónapot /béna megoldás az összetételnél/
Pár évente kipufogóleömlő tömítés, a tapadós azbesztmentes fékbetéttől negyedévente beragadó fékek, 30000 km-ként lengyel vezérműlánc csere, gömbfejek cserélgetése.
80000 km-nél gyűrűzni kellett:a gyűrűk hajszálvékonyak voltak, de a hengerfal alig-alig volt kopott.
Kábé 100000-nél kerékcsapágyak,lengéscsillapítók.
A többi a szokásos szocialista autó:pár ezer km-ként valami mindig elállítódott, elkopott.
De: SOHA nem hagyott cserben, bármilyen hibával,bárhonnan hazavitt!

Jellemezni leginkább a Ladával összehasonlítva lehet, már csak a rokonság okán is. Évekig 2107-sen dolgoztam /azóta meg mindenféle nyugati jószágon/
Motor:Kis fordulaton rugalmatlan, viszont 3200 felett, mintha motort cseréltek volna benne, a Lada pont fordítva, s mindig fél-egy literrel kevesebbet eszik, igaz nem is keresztöblítéses a hengerfeje.
Váltó:rövid úton jár, precízen kapcsolható, aki csak fronthajtású kocsit vezetett, nem is tudja, miről beszélek.
Kormány:Könnyű, pontos /már ha végre gurul az AUTÓ/, fordulóköre viszont egy V6-os Alfáé,
a Ladáé gumiból van,de legalább három és fél-négy sáv elég neki.
Futómű:nagyon jó iránytartás, jó kanyarstabilitás, jóindulatú viselkedés, mégis kényelmes rugózás.
A Lada imbolyog, sétál, tengeribeteg rugózás, de télen szépen farol, a Polák inkább eltolja az elejét, csak határozott gázra farol, de akkor...
Fék:Szenzációs! Harap, könnyű, nagyon hatásos a négy tárcsa, mégis finoman adagolható.
MINDIG egyszerre fog elöl s hátul. Sok mai kocsinak nincs ilyen fékje. A kézifék bár beállítható,/én tolómérővel/szoktam, de hatásfoka gyenge, s elállítódik. A Lada pont az ellentéte.
Szerelhetőség:A Lada nagyon jól szerelhető.
A Polszki sunyi dög...
Törésteszt:Lásd Bujtor-film, illetve...maradjunk annyiban, hogy romboló...
Látni kell, hogy az elavult futómű, a lengyel parlament épületénél nagyobb légellenállás, a vaskos
hajtáslánc, s a már tervezésekor konzervatív konstrukció nem versenyképes a mai agyonoptimalizált
járművek korában.
De szépen belőtt motorral, s a pazar fékkel lehetett Vele nagy meglepetéseket szerezni a modern, viszont lelketlen, ”műanyag” gépkocsik büszke tulajdonosainak.

A karosszérián 15 éves koráig egy szem rozsda nem volt /88-as évjárat/,ellenben 3 bal első sárvédőt fogyasztott el, /lásd az írás eleje/.
16 évesen a kerékjárati íveken,az ajtók alján jött ki a rozsda. Lakatoláskor lebontottuk a küszöböket;
a lemezek festetlenek voltak...és fémtiszták! Gondolom galvanizálták vagy valami ilyesmi.

18 éves korában a „szakértő” vizsgabiztos - Közlekedés Felügyelet - nem találta a motorszámot, a kollégája mutatta meg neki /ezt nem tudom bizonyítani/.
Na innentől mindent nézett; kipufogógáz mérés-Nagy D az arcán. Mindenbe belekötött: Ho-hó felületi rozsda az alvázon és félrehúzó kézifék!
Azt már csak a papírok átvétele után vettem észre, hogy a”szakértő” a típust VAZ-ként ismerte fel.
Ezt viszont tudom bizonyítani!
Kapott két hónapot - mármint az autó.
De mivel új forgalmit kellett volna kiállítani annak költségeivel, s az első futómű felső bekötési pontja elkezdett korrodálni - amit viszont nem vettek észre - s kedvező áron , elég kedvező hitellel ki tudtam cserélni egy vaciúj egynégyes Fiat Albeára, ezért beszámítattuk, kicseréltük.
Amikor mentünk a „Dzsítí”-vel az új autóért, esett az eső, még az idő is sírt...
Amikor átvettük a nagyfenekű török nőt /FIATal-Bea/ , kiderült az ég, újra sütött a nap.
De ez már egy másik történet lesz.
Számomra az AUTÓ mai napig a Nagypolák amire felvilágosult, realista gondolkodású emberként azt kell mondanom, hogy LELKE volt, nem is akármilyen.
Nagyon - nagyon hiányzik...

Hibalista

- Kuplungbowden eleinte, gömbfejek, talpascsapszegek, kardánkereszt pár évente, kartertömítés kétévente, kipufogóleömlő tömítés háromévente, rotor, elosztófedél - de ezek az elektronikus trafó miatt kétévente, megszakító egyszer, dugattyúgyűrűk 80 ezernél, lengéscsillapítók,kerékcsapágyak százezernél, akksi, főtengelyszimmering 5 évente, kipufogódob háromszor, gyújtás állítás, karburátor ellenőrzés félévente, féktisztítás negyedévente - az azbesztmentes betét miatt

Ide hordtam szervizbe

sógor

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

ismerős

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1988
Kényelem (9) Használati időtartam 15 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 33000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 97000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 125p Következő autója? Fiat Albea 1.4
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fso, Fsm 125p

További ítéletek (37 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)