Napraforgó
Szöveges ítélet
Mivel vállalkozásom miatt elkerülhetetlenné vált egy nagy teherbírású munkás autó beszerzése, hónapokig az ítéleteket és a használtautó hírdetéseket bújtam. Ezerszer rágtam magam körbe a témán, és ezeregy álmatlan éjszakát okozott a kérdések áradata, hogy mit? hogyan? mikor? stb... vegyek, de remélem jól döntöttem...
Hát hogy miért éppen Ford Tranzit lett? Többek között az ítéletek, a szerelőm és nem utalosó sorban a barátaim ajánlották...nagy teherbírású, motorikusan megbízható kellett – ez volt a legfőbb...
Nos miután meglett a modell, már csak a megfelelő egyedet kellett beszerezni: a használt Tranzitokból nyilvánvalóan Tiszát lehetne rekeszteni... De én nem akartam egy milliónál többet rászánni, és azt is lehető legjobban akartam elkölteni. Azonban ezzel a legnagyobb problémám az volt, hogy én kevésbé vagyok hozzáértő – úgyhogy be kellett vonnom a szerelőmet is a projektbe...
Ismét több hónapos keresgélés után sikerült egy 2.5 szívó diesel egyedet találnom, ami 95-99 –es szériából az utolsó évben látta meg a gyártósort és a mesterem is azt mondta rá, hogy motorikusan rendben van. Így egy aránylag elfogadható vételár mellett is rá kellett költenem (azonban ez be volt kalkulálva), melynek jelentős részét az „ezek romlottak el rajta” –ban feltüntett alkatrészek teszik ki (na és persze a munkadíj).
Hát az autóról komolyabb tapasztalatom nincs – mivel még csak kb 5000 km et raktam bele, de ami van azt megírom. Olyan ez az autó, mint egy erőművész: a száz méteres sprinten még a selejtezőbe se jutna be, azonban képes mindent elvinni/megmozgatni/befogadni... Az utazó sebesség 85 km/h, amivel nem is lenne probléma, ha nem kellene országúton 70 km/h val közlekedő kamionokat előzgetni... Örökkévalóság....Motorzaj az meg van, nem is kicsi, azonban elviselhető. Fogyasztás 2,5 létére bőven 10 alatt marad, azonban ha városba bekeveredek pikk-pakk szűk lesz az a bő...
Ami nagyon jó, hogy tényleg azt viszel el vele amit akarsz, akkor amikor akarod...
Ez mellett van vonóhorog is a verdán, szal olyan ez, mint Arkhimédész meg az ő erőkarja fix ponttal... bármit elmozdít...
Olyanokat már meg se emítek, hogy kormányszervó, ülésmagasság állítás, vezető ülés felöli légzsák, meg -10 fokon pöcc-röff (van benne egy hidegindító rendszer, amit manuálisan kell rövidre zárni) mert hát nem akarok vagánykodni... :)
A szerelőm azt mondta, hogy 500.000 km-ig el kell mennnie, amit az itteni népítéletek se bizonyíthatnak jobban... meg a 160 000 így még csak a harmadánál vagyunk... remélem hogy még egy pár évig (évtizedig) velünk marad...
Egy nagy ellensége van, az pedig a rozsda: kerékjárati ívek, hátsó ajtó alsó része mind-mind hajlamos arra, hogy elrozsdásodjon...
De legyen ez a legkevesebb, mert az olcsó fentartási költség/alkatrészek, megbízhatóság, raktér mind mind az mellett szól, hogy ez egy jó autó - és most már ez a népítélet is...
Hibalista
- mindkettő lengéscsillapító - komplett csere
- kuplung - komplett csere
- kardán felfügesztés - komplett csere
- alsó támasztógömbfej - komplett csere
- termosztátház - komplett csere
-
-
Ide hordtam szervizbe
Szeged / Algyő B. András
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |