A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Transit (1965-1978)

Transit MK1 2.0 GT 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

„Feeling Bus” a retro korszak ismeretlen ikonja

Szöveges ítélet

„Feeling Bus” 1968-ból
Nekem a ez a 3. Transit mk1-es, és egyben a legjobb.V4 2.0 benzin motor GT , körablakos busz verzió. Eredetileg tűzoltó busz, majd egy zenekar használta és tette tönkre Ausztriában. Gyakorlatilag a szemétdombról lett megmentve, ami teljesen ésszerűtlen dolog logikusan és reálisan gondolkodó emberek szemében. Első sorban arra a célra lett vásárolva, hogy az adventure rafting túráin vigyük a vendégeinket egy feelinges buszozásra a folyó partra. Később a koncepció megváltozott mert túl jónak bizonyult erre a célra, és megsajnáltam hogy leamortizálják a vendégek. Mielőtt forgalomba került gyakorlatilag teljesen fel lett újítva ami közel 4 év várakozást jelentett. Teljesen új motor a nagyvilágból összegyűjtött eredeti alkatrészekből, karosszéria munka, fényezés,stb, stb. Anyagiakat tekintve nem dicsekednék mert nem volt olcsó és ezért össze sem adtam az összegeket, egy ilyen autónál inkább csak a lehetőség számított, hogy lesz még belőle használható autó vagy sem. Baráti segítséggel és türelemmel viszont lett belőle egy olyan busz amire akár büszke is lehetnék, ha ez vezérelne. Ez a busz számomra egy retro életérzés „feeling”, amit ma már nem lehet megvásárolni . Mit érzek amikor vezetem? Összetett érzések pozitív egyvelege. Ha beszállok tudom , hogy el fog indulni és célba fogok érni. A vezetése könnyű, pedig nélkülöz minden mai autózáshoz szokott kényelmi és biztonsági tartozékot. A kormány kényelmesen és pontosan tekerhető, bár álló helyzetben kicsit férfias tekergetni mivel nincs szervo. A fék szintén szokatlan, de jól adagolható és dobfékjei ellenére a nagyon erős, motorfékkel együtt túl terhelve is biztonságosan irányítható meredek lejtőkön is. A 4 sebességes váltó pontos, bár jobb lenne egy 5. sebesség is. A fokozatok rövidek viszont elképesztően nyomatékos. A 4-est már 25-30 km/h –nál belehet kapcsolni sík terepen. Emelkedőn húz felfelé fáradhatatlanul könnyedén megmássza az emelkedőket (Ausztriában használjuk). A kanyargós utakat kifejezetten szereti. Hátul dupla kerekes, sok laprugóval is komfortos, terhelhető kb. 1,5 tonna tömeggel (9 ember, sok csomag, utánfutó). Megpakolva is teszi a dolgát, bár érezni a tömegét, de jól vezethető egyáltalán nem imbolyog, nem nyekereg, nincs a szétesés érzés kétségbe ejtő bizonytalan gyanúja. Egyszerűen masszív és erős. Ha megy akkor megy rossz utakon is, nem fog megsértődni a rosszabb burkolatok kátyúk nem fájnak neki. Egy nagyméretű mikrobusz, ami szerintem mindenben felül múlja az egykori vetélytársait. Hatalmas belső tér 9 személy kényelmesen, sok csomaggal, de lehet árú szállító is. Hátul dupla ajtók, 150 cm-es belmagasság, vonóhorog. Ezen felül tető csomag tartó, amire a kempingbuszok stílusában létrán lehet a tetőre akár 4 méter hosszú tárgyakat felpakolni. Az utastér és a műszerfal maximálisan funkcionális. A műszerfalon csak az alap információkat közli (vízhőfok ami soha nem melegszik), benzin szint ,töltés, olajnyomás probléma esetén jelző fény ezeken felül az index és fények. A műszerfal bája, hogy a szélvédő alatt teljesen sík. A sík idom fém burkolatba süllyesztett szellőző rostélyok gyárilag a szélvédőre fordított levegő áramlással. A szélvédő fűtés nem állítható viszont jól szellőzik és fűt is ha kell. A jó szellőzést az elefántfülek az első ajtón és kihajtható oldal ablakok hátulsókon segítik. Természetesen minden manuális bele értve az első sárvédőre állított kétoldali króm vissza pillantó tükröket. Ezeket a sofőr egyszer beállítja egy 10-es kulccsal és kész, párásodás nincs. Az autóból jó a kilátás körbe, parkoló radar helyett kemény fém lökhárítók jeleznek vissza ha valaki nem érezné a parkolást. Menetközben meg lehet szokni, hogy vannak holt terek amin segítettünk egy széles belső tükörrel.
A menet tulajdonságait tekintve egészen jó. Magabiztosan lehet közlekedni vele, nem egy versenyautó, de egy vw t1-t2-nél sokkal nyomatékosabb és határozottabb karakter. Kanyarstabilitása és vezethetősége kifejezetten élvezetes. A váltót nem nagyon kell kapcsolgatni, egyszerűen csak utazni kell vele ráérősen. Gyorsulása nem marad el a 20 évvel későbbi dízel transitokétól Utazó sebesség 90-100 km/h, gyorsabban is megy lazán, de a motorzaj, fogyasztás miatt, és korára való tekintettel soha nem erőltettem. A fogyasztása 10-14 liter között van, ami ma már luxus egy ennyire puritán autótól, de úgy sem minden napos használatra van, bár a fogyasztást és a menetzajt leszámítva alkalmas lenne rá. Ez egy olyan kis busz ami nagyszerű szinte minden célra. A vidámságot áraszt a külső megjelenése kiforrott és megbízható technikát takar. Könnyen szerelhető. egy javítási kézikönyvvel egy laikus is eltudja végezni a kuplung beállítását vagy egy olajcserét. Annak idején mikor még az autó szolgálta az embert, akkor biztosan jó választás volt, mert felépítésétől függően szinte bármilyen autós célra tökéletesen alkalmas volt hosszú éveken keresztül.
Mi az ami nem tetszik az autóban? Az autónak nem a hibájait látom mert elfogult rajongója vagyok ennek a típusnak. Ami nem tetszik az leginkább ahogy ma a világot szemléljük és ez az autózásban is megnyilvánul. Ebből adóan nem lehet elégedett az ember a régi autójával, mert nincs alkatrész, drága a benzin, és veszélyes a közlekedés. Tehát nem tetszik, hogy gazdaságtalan, nincs hozzá alkatrész nem mehetek vele autópályán mert küzdenem kellene a kamionosokkal és nem merném leparkolni bárhol
Akinek ez az autó tetszik az biztosan nem a trendisége miatt választja. Bár nagyon feltűnő ikonikus jelenség nem egy divat autó, és nem is lesz az. Ma már nagyon ritka a körablakos busz verzió, de ha netán találkoznék az úton egy testvérrel a vezetőjét biztosan meghívnám egy baráti lazulásra.

Hibalista

- Semmi váratlan hiba. - -Fékek beragadtak a sok állás miatt - -Gyertya kábelek melyet a nyest elharapott - - Kipufogó dob kilyukadt, de már öreg volt

Ide hordtam szervizbe

Ezt az autót márkaszervizekben nem lehet szervizelni.Ismerősünk gondozza. Vona Tibi Érd. Nagyon rendes őszinte szerelő. Tel:309 418969

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Saját magam, bár egyáltalán nem értek az autó szereléshez! Kézikönyv alapján beállítások elvégzése

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1968
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 22000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Transit MK1 1,7V Következő autója? E30 325i cabrió
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Transit 1965

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)