A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Thunderbird (1989-1997)

Thunderbird SC 35th Anniversary Edition 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Ritka madár

Szöveges ítélet

Pár hónappal ezelőtt első ´sajátkocsi´ megszerzésének lehetősége elé kerültem. Mivel az ősök szponzoráltak, voltak elvárásaik, amik kb kilőttek minden szerethető autót. Aztán egyik nap jön fater, hogy az egyik volt o.társának milyen formás amerikai autója van. Pár nappal később a konkrét típust is megtudtam, egy ´92-es Tbird LX. Formára nem volt rossz, de valahogy nem volt az igazi. Egyik este a V8cars.hu-n találtunk egy fekete ´90-es jubileumi SC-t, és egy törött pirosat, ami teljesen véletlenül a volt osztálytársé volt. Megvettük mindkettőt.
Ajánlom amúgy a leendő amerikai-autó tulajoknak ezt a vásárlási metódust, megéri 2 egybevágó autót venni, márcsak a főbb alkatrészek miatt is (motor, váltó stb)

Nem 10 pecsétes titok vagy mennyi, a 2 autó kicsivel félmillió fölött volt együtt. Előéletükről nem tudok sokat, a fekete elöl törve volt, a piros meg hátul törve van, de ennyi pénzért még belefér.
A fekete konkrétan a Thunderbird 35. évfordulójára készített modell, összesen 3371 darabot gyártottak belőle, amiből 147 volt kéziváltós. Az extra lista egy pár éves modern luxusautót is megszégyenítő. Pár apróság: 50ezer irányban elektromos űlések, sürített levegős hát és oldaltámasszal, gyári sperr, elektronikusan állítható csillapítás-keményítés, automatikus fényszóró kapcsolás, automatikus!!! reflektor lekapcsolás ha jonnek szemben, aztán vissza is rakja, JBL hifi gyári mélyládával, számkódos ajtó/csomagtartó nyitás.

Hozzám már messze nem újszerű állapotban került, meglátszik rajta a kozel 250 ezer km, és a szakszerűtlen, vagy inkább ritka szerviz. Az egész kocsi újra lett festve, hiányoznak róla a jubileumi emblémák, és az oldalsó műanyag díszcsík, valamint a tetőíven végigfutó műanyagok is össze-vissza állnak. A motorháztetőn repedezik is a festés több helyen. A bal küszöb csúnyán rohad, itt ott még van rajta 1-2 rozsdafolt amire ráfestettek. Belső tér már szebb, újra lett bőrözve, ami tényleg szépen sikerült. A kormányszervó búg mint a fúró, tipikus Ford hiba, valamint szombaton egy túráról hazafele a fékszervóm is feladta a harcot, vicces volt hazaérni. A másik vicces dolog meg az, hogy ma viszont ment, de csak egy darabig. ABS van, de nem megy. Sperr sem zár mindig, az elején hajlamos elforogni. Diffitartó bakok cserére szorulnak, nagyot üt a diffi. Kipufogót újra kell heggeszteni, mert beleüt a hátsó stabilizátorba, és a dob is beleér a kasztniba.
Az eredeti motorja valószínűleg hajtókarcsapágyas (itt megjegyezném, hogy kuplunghibával vettük, ugye milyen jó dolog még egy motorikusan ugyan olyan autó?), ezért azt már kicseréltük a váltóval együtt. Nagyon sok a meló rajta, és a szerelés is felér egy türelemjátékkal.. Logikátlan, összevissza, 1 dolgot akarsz kiszedni, aztán 2 óra múlva azon veszed magad észre, hogy már a fél motor kint van, de még mindig nem tudod kikapni amit akartál. A gyertyacsere pl egy fél napos művelet.. Tipikusan olyan autó, amit csak imádni vagy utálni lehet.

Mindennapi használat során jön igazából rá az ember, hogy mit vezet. 5,05 méter, 2 ajtó, épp, hogy befér a sávba. Az oldalsó tükrök kicsik, semmit sem lehet belőlük látni, a középső visszapillantóból meg a hátsó üveg kb 50%-át lehet látni, mert olyan széles. A futómű tipikus amerikai óceánjáró, viszont a FIRM módba való átkapcsoláskor a legdurvább kanyarodáskor sem billen meg, kirázza az emberből a szart.
A motor szépen teszi a dolgát, kompresszoros V6-os, 210 lóerővel 4000-es, és 427 Nm nyomatékkal 2600-as fordulaton. Akár egy turbódízel. Nem sokat kell váltani, és azt se sűrűn.
4-es 1500 = 80km/h, 5-ösben 50 km/h = 900 fordulat a főtengelyen. Ha minden rendben lenne, 13-14 literrel el lehet járni lájtos vezetés mellett vegyesen, ami nem olyan vészes egy 1700 kilós autótól.
Gyári adatok szerint 7,2 alatt van 100-on, és 15,5 körül futják a 1/4 mérföldet.

Szakszerű szervizzel, és a korát megillető szervizintervallumokkal minden vezetéssel töltött percet meghálál, legyen az szerpentin, autópálya, totyogós város vagy gumifüstölés. Nehéz egyben lévő darabokat találni, a legtöbbet leharcolják itthon, de hol kapsz 300 ezerért 5 méteres 2 ajtós sportkupét?
Alkatrészileg pedig olcsóbb mint egy swift:
lengéscsillapító ~5k / darab
kormányszervó ~ 8-15k
fényszóró ~ 15k/darab
gyertyák ~ 1k/darab
komplett motoros tükör ~ 8k/darab

Megérte. Sok munka van még hátra, hogy régi fényében ragyogjon, de megéri. Ez egy kocsi amit lehet szeretni, és biztos, hogy nem fog jönni mégegy ilyen szembe az utcán.

Hibalista

- Ami már rossz volt mikor vettem:
- Visító szervó (tipushiba) ~ 40$
- Csapágyas kompresszor
- Fékszervó
-
-

Ide hordtam szervizbe

Otthon szerelem.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1990
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 1500
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Thunderbird 1989

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)