A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Scorpio (1985-1998)

Scorpio Cosworth 2.9i 24v 

Az ítélet értékelése
4,0(8 db)

Híg fos

Szöveges ítélet

Kihullot alólam hőn szeretett Fiestám, de amúgy is valami nagyobb és családi autó kellett. Akkor még nagyon a Ford felé hajlottam, így értelemszerű volt hogy ennek a márkának a kínálatát nézem. Voltak szerelők, beszerzési források, tapasztalat. Aztán hogy hogy nem a Scorpio-nál kötöttem ki, a békánál… de olvasgattam és végül kihullot az összes motor szép lassan. A 2.0 mert gyenge és fogyaszt, a 2.3 mert bár jó de ritka és a 2.5 dízel mert egy kényes Alfa és beteges. Hát így maradt a 2.9i 24 szelepes Cosworth és akkor legyen már kombi is.
Na ez az autó ami már tényleg ritka.
Persze pár hónap után egy szép februári napon feltűnt egy a hahun, azonnal tárcsáztam, képeket kértem és úgy éreztem megtaláltam az igazit.
Minden rendben, rozsda nincs, pici sérülés volt jobb elöl amikor feleség a garázsban elnézte a fordulót ezért lett a sárvédő javítva és cserélték a jobb első lámpát. 165,000 van benne (KHHHMMMMM…), de valami zörög a motorban, lehet h csapágyas!!!!
Nem gond gondoltam, legalább akkor megcsináltatom a motort és tudom h tuti lesz. 250,000-ért kínálta a kocsit, ajándék gondoltam, bár égettem volna el azt a pénzt és vettem volna egy tucat kombi Trabantot. 210-ért el is hoztam.

Persze már a cím is és a fentiek is sejtetik, hogy döntésem rossznak bizonyult. Nem titkolom, így volt.

Mielőtt az érzelmi vonalat megpendíteném, egy kicsit tárgyilagosan az autóról, ha valaki nem akarja a döntésem eredményét végigolvasni:

Ami köztudott, hogy két elég fontos gyári hibája is van az autónak:

1. Rozsda a hátsó sárvédőíveken és váznyúlványokon, persze lehet azt mondani hogy OK de 97-es, igen de ezt 6-7 évesen már tudta
2. Elektromos hibák - egyszerűen vedlenek a kábelek, pláne Cosworthban, mert nagy dög és meleg motor… ja és a szívósor alatt a V közepén megy egy elég fontos kábelkorbács egy vízcsővel… gratulálok a konstrukcióhoz.

Tapasztalatok:

-nagyon kényelmes, jól állíthatók az ülések. Pumpás deréktámasz is van, bár ez hajlamos az eresztésre.
-Klímát, nekem automata volt, nehéz volt úgy beállítani, hogy ne kapjak huzatot
-a csomagtartó a hátsó hajtás miatt nagyon sekély és szerintem kicsi
-csomagtér háló nem létezik, csak egy macerásan szerelhető rács
-a kipörgésgátlója szerintem nagyon jó és idiótabiztos, télen havas úton persze jó gumikkal egyszerűen nem lehetett keresztbe rakni. Persze ki is lehet kapcsolni
-az automataváltó nagyon lefolytotta a motort, nem lehetett érezni a 207 lóerőt. 130 LE-s Passatot és Mondeo-t is próbáltam és sokkal erősebbnek tűntek

Ha valaki a fentiek alapján kedvet kapott volna hozzá akkor alább a tapasztalatom. Tudom több hibát is elkövettem, mondhatnám sorozatban...

Tisztában voltam az autó állapotával és a gyári hibákkal is. Tudtam az árakat és a megoldást vagy legalábbis azt hittem.

Kezdődött az egész a motorcserével. Felújított motor, bekerült, Karotta szerelője csinálta azt hiszem az első próbálkozó a Hangyásznál, meg egy barátja. Mondanom sem kell hasonló lett az eredmény mint a Hangyásznál. Végülis az autó ment, de hát vészprogramon, üvöltött a kipufogó szar volt az egész.

Mint kiderült csak pár dolog hibádzott:
-pár szenzor nem lett rendesen visszadugva (már meg nem mondom melyikek)
-EGR szelepre elfelejtették a két anyát rárakni így a cső mellett kifújt (ezt 4 óra szopás árán sikerült orvosolnom mert annyira kretén helyen van)
-a felújított motor vezérműlánca becsörgött néha (az egyik feszítő mégsem lett kicserélve)
-gázkar

Ekkor még boldog voltam, mert ment és szuper volt. A hétvégén akartam menni a családért Debrecen mellé, mondom pont jó lesz.

Szép napos délelőttön nyomtam az M3 kivezetőn. Tempomatot rányomtam 130-nál. De valamiért valakit elengedtem és visszalassítottam a külső sávban kb 100-ra. Amikor elment rányomtam a tempomatra hogy haladjunk megint. Ilyenkor azt csinálta - gyárilag - hogy nyomta az aktuális sebességben, majd egy idő után kick-downolt, vagyis visszaváltott.
Na ekkor is ez történt, elkezdett menni mint a meszes, nagyon éveztem. 207 lóerő csak úgy röpültem és már 130-on is voltam. Aztán 140…. 150… huha vmi nem stimmel…. 160 kikapcsoltam a tempomatot… pöckölgetem a féket…. gázpedál beesve…. 170 levillogom a belső sávban előttem lévőt….. 180 hu bazd meg ez gáz….. 190…. kihúzok a leállósávba…. N-be lököm, motor tiltáson pörög. Leállítom.

Kiszállok, kimászok a szalagkorláton kívülre és rágyújtok (már régóta nem bagózok, csak esténként sörözéshez)

Telefonálok a “szerelőknek” - há nem tudjuk. Kösz. Egy bicska az összes szerszám ami nálam van ezzel nem sokra megyek. A csomagtér fenenkén lévő dekli kitámasztó-karját kitéptem, ezzel tördeltem le a motor felső burkolatát. Annyit tudtam megállapítani, hogy a gázkar beakadt a legfelső állásban.

Telefonáltam párat, de nem tudott senki trélerezni… sajnos kicsengettem 60 papírt az Autóklubnak a trélerezésért és anyáztam.

Mint később kiderítettem a gézkart tartó lemezbe a kedves emberek elfelejtettek egy csavart beletenni, így a gázkarral együtt a lemez is elfordulhatott és bereagadhatott. Mivel a tempomat kick-downolt ezért a legfelső állásban ragadt be, vagyis ha nem állítom le akkor lehet már földkörüli pályára álltam volna vagy letarolom az autópályán közlekedőket.


Ez utóbbit azért mert a jobb első sérülés nem garázsban történt hanem lezúztak valamit vele. Persze az NKH-nál a vizsgán úgy gondolták, hogy ami csak egy sima merevítés az igazából váznyúlvány, persze nekik nem lehet semmit megmagyarázni… emiatt nem felelt meg.

Végül a kocsi kb 1,4 millában állt meg úgy hogy egy csomó minden magam szereltem és cseréltem. Tanultam belőle persze, egyrészt szarból nem lehet várat építeni. Illetve lehet, de ugyanannyiba fog kerülni - ha nem lesz drágább - mintha rendeset vesz az ember, de ha nem is legalább nem szív vele folyamatosan.

A lényeg:

1. Ipari hulladékot ne vegyél - egy rossz jel ha komplett weboldalak vannak arról hogy mik a kocsi gyári hibái
2. Ne hagyd figyelmen kívül az egyértelmű jeleket - nálam a kiült ülés, csapágyas motor, a 165,000 km és a 1997-es gyártás együttese volt árulkodó
3. Olcsó húsnak híg a leve - érdemesebb egy karban tartott, lekövethető előéletű, jobb állapotú példányért többet fizetni mert a másik is minimum annyiba kerülhet és még szopás is van vele.

Ui.: csak régebbi képeket találtam ezen még nincs minden megcsinálva

Hibalista

- Hát kb minden ami lehet. Amitől féltem az az automata váltó volt... na az hibátlanul működött végig. - - -motor csere - -számtalan szenzor csere - -ampervadászat dögivel (megérte hibakódolvasót vennem, annyiszor néztem épp melyik szenzor nem megy) - -EGR szelep csövének becsavarozása (masszív több órás szívás) - -komplett kipufogórendszer - -generátor felújítás - -szervószivattyú csere - -szervószivattyú-cső csere (valami kretén méret, alig találtam) - -akku csere - -két katalizátor - -egy lambda szonda - -hátsó fékek (azért említem mert rettenetesen nehéz volt beszerezni, sehol nem volt) - -első gólyalábak (csak motorcraft létezik belőle) - -alsó lengőkar gömbcsukló (gyárilag csak a lengőkarral együtt cserélhető 60e / oldal és ez már a kedvezményes ár, köszönjük Emese) - -termosztát csere (ami 3 cső telálkozásánál van a klímakompresszor mögött, ezt is köszönöm a Fordéknak) - -hűtéscsöveket szétnyomogatta - -rengeteg szopás a hűtőventillátorokkal, már nem is tudom mi volt a hiba, de komplikált a vezérlése - -első lökös műanyagozás - -hátsó lökös műanyagozás 3x és 1x csere (ha fingtam már elrepedt) - -vezető ülés csere, mert az alja a párna alatt szét volt szakadva - -fő biztosítéktábla beázás (hidegben magától kinyílik, szuper konstrukció)az egészet szétkellet szedni kiszárítani, kitakarítani - -lambda szonda újrakábelezés 4 db - -különböző vákuumcsövek stb cseréje - -fényszóró csere, mert felemás volt, aztán megint amikor betört az egyik és más színűt kaptam csak - -klíma szárítószűrő - -klíma vezérlés szerelés mert a bizti-tábla beázása után folyamatosan befagyott - -alváz lakatolás - -hátsó sárvédőív lakatolás (kis rozsda megindult) - -küszöbök lakatolása - -hátsó ajtó lakatolás (kis rozsda) - -hátsó kerékagycsapágyak - -bal hátsó féknyereg kézifékkarja beállt, nyereg csere - - Még biztos volt valami csak elfelejtettem.

Ide hordtam szervizbe

Karotta egyik első és egyik "kedvenc" szerelőjéhez... még Karotta előtt :-) Én figyelmeztettem amikor az első postot láttam, de nem reagált.

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Meg az előző haverjához

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (8) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (1) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Fiesta Mk2 Következő autója? Passat
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Scorpio 1985 (1995 - 1998)

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)