Híg fos
Szöveges ítélet
Kihullot alólam hőn szeretett Fiestám, de amúgy is valami nagyobb és családi autó kellett. Akkor még nagyon a Ford felé hajlottam, így értelemszerű volt hogy ennek a márkának a kínálatát nézem. Voltak szerelők, beszerzési források, tapasztalat. Aztán hogy hogy nem a Scorpio-nál kötöttem ki, a békánál… de olvasgattam és végül kihullot az összes motor szép lassan. A 2.0 mert gyenge és fogyaszt, a 2.3 mert bár jó de ritka és a 2.5 dízel mert egy kényes Alfa és beteges. Hát így maradt a 2.9i 24 szelepes Cosworth és akkor legyen már kombi is.
Na ez az autó ami már tényleg ritka.
Persze pár hónap után egy szép februári napon feltűnt egy a hahun, azonnal tárcsáztam, képeket kértem és úgy éreztem megtaláltam az igazit.
Minden rendben, rozsda nincs, pici sérülés volt jobb elöl amikor feleség a garázsban elnézte a fordulót ezért lett a sárvédő javítva és cserélték a jobb első lámpát. 165,000 van benne (KHHHMMMMM…), de valami zörög a motorban, lehet h csapágyas!!!!
Nem gond gondoltam, legalább akkor megcsináltatom a motort és tudom h tuti lesz. 250,000-ért kínálta a kocsit, ajándék gondoltam, bár égettem volna el azt a pénzt és vettem volna egy tucat kombi Trabantot. 210-ért el is hoztam.
Persze már a cím is és a fentiek is sejtetik, hogy döntésem rossznak bizonyult. Nem titkolom, így volt.
Mielőtt az érzelmi vonalat megpendíteném, egy kicsit tárgyilagosan az autóról, ha valaki nem akarja a döntésem eredményét végigolvasni:
Ami köztudott, hogy két elég fontos gyári hibája is van az autónak:
1. Rozsda a hátsó sárvédőíveken és váznyúlványokon, persze lehet azt mondani hogy OK de 97-es, igen de ezt 6-7 évesen már tudta
2. Elektromos hibák - egyszerűen vedlenek a kábelek, pláne Cosworthban, mert nagy dög és meleg motor… ja és a szívósor alatt a V közepén megy egy elég fontos kábelkorbács egy vízcsővel… gratulálok a konstrukcióhoz.
Tapasztalatok:
-nagyon kényelmes, jól állíthatók az ülések. Pumpás deréktámasz is van, bár ez hajlamos az eresztésre.
-Klímát, nekem automata volt, nehéz volt úgy beállítani, hogy ne kapjak huzatot
-a csomagtartó a hátsó hajtás miatt nagyon sekély és szerintem kicsi
-csomagtér háló nem létezik, csak egy macerásan szerelhető rács
-a kipörgésgátlója szerintem nagyon jó és idiótabiztos, télen havas úton persze jó gumikkal egyszerűen nem lehetett keresztbe rakni. Persze ki is lehet kapcsolni
-az automataváltó nagyon lefolytotta a motort, nem lehetett érezni a 207 lóerőt. 130 LE-s Passatot és Mondeo-t is próbáltam és sokkal erősebbnek tűntek
Ha valaki a fentiek alapján kedvet kapott volna hozzá akkor alább a tapasztalatom. Tudom több hibát is elkövettem, mondhatnám sorozatban...
Tisztában voltam az autó állapotával és a gyári hibákkal is. Tudtam az árakat és a megoldást vagy legalábbis azt hittem.
Kezdődött az egész a motorcserével. Felújított motor, bekerült, Karotta szerelője csinálta azt hiszem az első próbálkozó a Hangyásznál, meg egy barátja. Mondanom sem kell hasonló lett az eredmény mint a Hangyásznál. Végülis az autó ment, de hát vészprogramon, üvöltött a kipufogó szar volt az egész.
Mint kiderült csak pár dolog hibádzott:
-pár szenzor nem lett rendesen visszadugva (már meg nem mondom melyikek)
-EGR szelepre elfelejtették a két anyát rárakni így a cső mellett kifújt (ezt 4 óra szopás árán sikerült orvosolnom mert annyira kretén helyen van)
-a felújított motor vezérműlánca becsörgött néha (az egyik feszítő mégsem lett kicserélve)
-gázkar
Ekkor még boldog voltam, mert ment és szuper volt. A hétvégén akartam menni a családért Debrecen mellé, mondom pont jó lesz.
Szép napos délelőttön nyomtam az M3 kivezetőn. Tempomatot rányomtam 130-nál. De valamiért valakit elengedtem és visszalassítottam a külső sávban kb 100-ra. Amikor elment rányomtam a tempomatra hogy haladjunk megint. Ilyenkor azt csinálta - gyárilag - hogy nyomta az aktuális sebességben, majd egy idő után kick-downolt, vagyis visszaváltott.
Na ekkor is ez történt, elkezdett menni mint a meszes, nagyon éveztem. 207 lóerő csak úgy röpültem és már 130-on is voltam. Aztán 140…. 150… huha vmi nem stimmel…. 160 kikapcsoltam a tempomatot… pöckölgetem a féket…. gázpedál beesve…. 170 levillogom a belső sávban előttem lévőt….. 180 hu bazd meg ez gáz….. 190…. kihúzok a leállósávba…. N-be lököm, motor tiltáson pörög. Leállítom.
Kiszállok, kimászok a szalagkorláton kívülre és rágyújtok (már régóta nem bagózok, csak esténként sörözéshez)
Telefonálok a “szerelőknek” - há nem tudjuk. Kösz. Egy bicska az összes szerszám ami nálam van ezzel nem sokra megyek. A csomagtér fenenkén lévő dekli kitámasztó-karját kitéptem, ezzel tördeltem le a motor felső burkolatát. Annyit tudtam megállapítani, hogy a gázkar beakadt a legfelső állásban.
Telefonáltam párat, de nem tudott senki trélerezni… sajnos kicsengettem 60 papírt az Autóklubnak a trélerezésért és anyáztam.
Mint később kiderítettem a gézkart tartó lemezbe a kedves emberek elfelejtettek egy csavart beletenni, így a gázkarral együtt a lemez is elfordulhatott és bereagadhatott. Mivel a tempomat kick-downolt ezért a legfelső állásban ragadt be, vagyis ha nem állítom le akkor lehet már földkörüli pályára álltam volna vagy letarolom az autópályán közlekedőket.
Ez utóbbit azért mert a jobb első sérülés nem garázsban történt hanem lezúztak valamit vele. Persze az NKH-nál a vizsgán úgy gondolták, hogy ami csak egy sima merevítés az igazából váznyúlvány, persze nekik nem lehet semmit megmagyarázni… emiatt nem felelt meg.
Végül a kocsi kb 1,4 millában állt meg úgy hogy egy csomó minden magam szereltem és cseréltem. Tanultam belőle persze, egyrészt szarból nem lehet várat építeni. Illetve lehet, de ugyanannyiba fog kerülni - ha nem lesz drágább - mintha rendeset vesz az ember, de ha nem is legalább nem szív vele folyamatosan.
A lényeg:
1. Ipari hulladékot ne vegyél - egy rossz jel ha komplett weboldalak vannak arról hogy mik a kocsi gyári hibái
2. Ne hagyd figyelmen kívül az egyértelmű jeleket - nálam a kiült ülés, csapágyas motor, a 165,000 km és a 1997-es gyártás együttese volt árulkodó
3. Olcsó húsnak híg a leve - érdemesebb egy karban tartott, lekövethető előéletű, jobb állapotú példányért többet fizetni mert a másik is minimum annyiba kerülhet és még szopás is van vele.
Ui.: csak régebbi képeket találtam ezen még nincs minden megcsinálva
Hibalista
- Hát kb minden ami lehet. Amitől féltem az az automata váltó volt... na az hibátlanul működött végig. - - -motor csere - -számtalan szenzor csere - -ampervadászat dögivel (megérte hibakódolvasót vennem, annyiszor néztem épp melyik szenzor nem megy) - -EGR szelep csövének becsavarozása (masszív több órás szívás) - -komplett kipufogórendszer - -generátor felújítás - -szervószivattyú csere - -szervószivattyú-cső csere (valami kretén méret, alig találtam) - -akku csere - -két katalizátor - -egy lambda szonda - -hátsó fékek (azért említem mert rettenetesen nehéz volt beszerezni, sehol nem volt) - -első gólyalábak (csak motorcraft létezik belőle) - -alsó lengőkar gömbcsukló (gyárilag csak a lengőkarral együtt cserélhető 60e / oldal és ez már a kedvezményes ár, köszönjük Emese) - -termosztát csere (ami 3 cső telálkozásánál van a klímakompresszor mögött, ezt is köszönöm a Fordéknak) - -hűtéscsöveket szétnyomogatta - -rengeteg szopás a hűtőventillátorokkal, már nem is tudom mi volt a hiba, de komplikált a vezérlése - -első lökös műanyagozás - -hátsó lökös műanyagozás 3x és 1x csere (ha fingtam már elrepedt) - -vezető ülés csere, mert az alja a párna alatt szét volt szakadva - -fő biztosítéktábla beázás (hidegben magától kinyílik, szuper konstrukció)az egészet szétkellet szedni kiszárítani, kitakarítani - -lambda szonda újrakábelezés 4 db - -különböző vákuumcsövek stb cseréje - -fényszóró csere, mert felemás volt, aztán megint amikor betört az egyik és más színűt kaptam csak - -klíma szárítószűrő - -klíma vezérlés szerelés mert a bizti-tábla beázása után folyamatosan befagyott - -alváz lakatolás - -hátsó sárvédőív lakatolás (kis rozsda megindult) - -küszöbök lakatolása - -hátsó ajtó lakatolás (kis rozsda) - -hátsó kerékagycsapágyak - -bal hátsó féknyereg kézifékkarja beállt, nyereg csere - - Még biztos volt valami csak elfelejtettem.
Ide hordtam szervizbe
Karotta egyik első és egyik "kedvenc" szerelőjéhez... még Karotta előtt :-) Én figyelmeztettem amikor az első postot láttam, de nem reagált.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Meg az előző haverjához
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 165000 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Fiesta Mk2 | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.3/10) |