A FORD szervizek kedvence
Szöveges ítélet
Az autót 1997 februárjában vettem, ekkor 2 éves volt. (Ellenőrízve lett az előélete, és rendelkezett magyarországi szervízkönyvvel.) Három évig bírtam idegekkel, de 2000 márciusában találkoztam egy nálam bátrabb, mindenre elszántabb emberrel, és eladtam neki az Ő kifejezett kérésére. Most már valószínűleg ott kering valahol a Ford mániákusok kezei között, és szedi kényelmétől megrészegült áldozatait.
Négyszer kellett megállnom vele műszaki hiba miatt az orzságúton:
2x hengerfejtömítésem égett át,
1x a vezérműszíj csapágyak estek szét,
1x a teljes motorvezérlés esett darabokra.
Egyszerűen nem lehetett vele 2000 km-nél hosszabban gondtalanul autózni. Valami mindig vagy elromlott, vagy elállítódott.
A helyzetemet rontotta a FORD márkaszervizek gondatlan, hanyag munkája, aminek eredménye képpen nem tudtam úgy kijönni a szervízeikből, hogy a javítás ideje alatt ne keletkezett volna egy vadonat új hiba az autóban.
Pl.:A Ford Váci úti szervízében a turbó tömítés cseréje során "valakinek" a csavarhúzója belefúródott a turbó légcsőbe, ami további 40e Ft-omba került.
A Ford Piramisnál ugyanez megtörtént a légkondicionálóm hűtőjével. Ez utóbbit a Ford Piramis 100%-ban átvállalta, és egy újra kicserélte. Az az apró tény, hogy az új hűtőt fel kell tölteni gázzal, nem jutott eszébe egyik "akadémikusnak" sem. Vissza kellett mennem később, hogy feltöltsék.
Kerülje mindenki az ILYEN MOTORRAL szerelt modelleket!!!!
(A motorját sajnos a VM készítette olaszországban, és az 1994-es változatokba építették be először ezeket a technikai szörnyetegeket. Adatai: 2500 ccm, 115 LE, 275 Nm, Az Alfa 164-esekbe és a Chrysler Voyager-ekbe is ezt szerelték.)
Az autót csak városon kívüli utakra használtam. Évente 36.000 Km- tettem bele, ami kb. 920.000 Ft-omba került, értékvesztéssel, üzemanyag nélkül.
Hibalista
- 75eKm az első hengerfej tömítés átégés
- 115eKm a második hengerfejtömítés átégés
- 152eKm a harmadik hengerfej tömítés átégés,
- 163eKm Olaszországban elszabadult a vezérlés, a hidrotőkék rögzítőcsvarjai fellazultak, önállósították magukat, a szelepszárak elhajlottak, autómentéssel együtt 580.000,- Ft lett,
- 168eKm vezérműlánc csapágyak sorra szétestek, a bordásszíj vezető tárcsa csapágyai darabokra hullottak a 6-os úton Paks határában,
- 172eKm a váltó megszorult 180eFt-ért,
- 175eKm turbo légbeömlő elrepedt,
-
- Kivonat az utolsó 5000 Km szervízlistájából:
- 178eKm váltójavítás, tömítés cserék, kartelfedlapcsere 180eFt
- 180eKm bordásszíj csapágy csere 15eFt
- 181eKm maradék 2 csapágy cseréje 12eFt
- 182eKm generátor javítás/felújítás 31eFt
- 182eKm adagoló diagnózis 6eFt
- 183eKm izzítógyertya csere 15eFt
- 183eKm eladva összes számlájával dokumentumával
- ( VÉGRE VÉGE A LÁZÁLOMNAK )
Ide hordtam szervizbe
Ford Piramis Szentendrei út
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Auto Fort Váci út
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 73000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Escort | Következő autója? | Opel Vectra 2.0i 16v |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.9/10) |