A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » S-Max (2006-2014)

S-Max 2,0 Trend 

Az ítélet értékelése
4,0(6 db)

Busz, a javából

Szöveges ítélet

2006. 10. 20.
Egy Citroen Xsara-t nőttünk ki - úgy családilag, és valahogy ez a jószág tetszett meg nekünk.
A Xsara története: http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=30829

Az autó külsejét nem kell túlragozni: Ez egy busz. De nem akármilyen!!! Valahogy megpróbálták a formába paszírozni a sportosságot, némi eleganciát, de a méretei alapján ez egy igazi családi autó. (végülis ezért vettük).

Belül kicsit többet vártam egy 7 milliós kocsitól, mert több helyen a műanyag lehetett volna kevésbé kopogós, a szövetek például a Xsara-ban is igényesebbek voltak. De ha ezektől eltekintünk, akkor nagyon ötletes és praktikus a belső is. Egyetlen hibának azt tudnám felemlíteni, ha a csomagtérrolót kiveszem - mondjuk a harmadik üléssor használata miatt - , azt nem igazán tudom hova tenni, mert nincs helye. (ez a fekete pont)

Még egyenlőre csak 1000 Km van a kocsiban - tehát értelmetlenség volna tapasztalatokról beszélni, inkább benyomásokra hagyatkozhatok, melyek nagyon jók: kényelmes és tágas ülések, nagy hely, csendes az autó nagyobb sebessénél is, és lehet bele cuccolni is, úgy, hogy nincs nyomorgás.
A 2 literes benzin üzemű motor elég jól mozgatja az autót, bár kipróbáltam volna a 2.5 Turbot, de ez egyenlőre (?) nem kapható itthon.

Az autó átvétele is érdekes volt, mert bár május óta kapható a modell, de az értékesítő nem igazán ismerte teljesen a típust.
Még valami: ne vegyen senki a fővárosban autót, mert ezek rablók.

Most jöjjön a vétel igaz históriája.
2006. júliusában szántuk rá magunkat a Xsara cseréjére. Megnéztük az akkor piacon lévő hasonló gépkocsikat, és az S-Max-ra esett a választásunk.

Négy kereskedőt kerestünk meg: egy szolnoki, egy kisújszállási, egy debreceni és egy, a Könyves Kálmán úton, a Lágymányosi híd közelében tevékenykedő budapesti márkakereskedőt.

A budapesti kapásból kiesett: pökhendi, fennhéjázó, nemtörődöm, az ügyfelet szükséges rossznak tekintő hozzáállás, illetve "no kedvezmény" miatt ejtettem.

A kisújszállási cég nem tudott és nem is akart versenyezni a maradék kettővel, de ezt korrektül el is mondta, és ettől függetlenül kellemes benyomásokkal távoztunk az egyébként igen családias hangulatú szalonból.

A szolnoki és debreceni cégek között futottam vagy 4 kört, és közel hasonló árakat értem el mindkettőnél.
A mérleg nyelve végül is a debreceni cégnek kedvezett, mert sokkal kedvezőbben számították be a Xsarát (az új autó vételára és a Xsara beszámításával 200 ezer volt az eltérés).

Azt kell mondanom, hogy szolnoki cég ott bukta el, hogy a használt autóért irreálisan alacsony árat akartak adni... csak a kifogásokat hallottam, sőt, az EuroTax katalógusból egy teljesen más - kevésbé felszerelt - modelt vett alapul.

A debreceni cég - igaz versenyeztetés hatására - igen kedvező hitelfeltételeket biztosított, így már semmi akadája sem volt a kontraktus aláírásának.


2007.03.09.
Az elmúlt közel 5 hónap alatt 13 ezer km-t tettem meg. Általában 8.5 literre jön ki a fogyasztás, ebben van budapesti dugó, 130-at meghaladó tempó autópályán, és komótos autókázás is.
A motor teljesítményével elégedett vagyok (145 LE), igaz nem vagyok egy őrülten száguldozó típus.

1500 km-nél lecseréltem az olajat, és azt hiszem, hogy a 20 ezres olajcserét nem fogom megvárni, inkább 15 ezrenként cserélem majd az olajat, mert van a neten egy nagyauto (s :) ) cég, ahol a gyári alkatrészeket (beleértve az olajat is) jóval olcsóbban meg lehet kapni, és miért ne tegyek jó az autóval.

Cuccoltam már nagyobb holmit is: az anyósék lapra szerelt szekrénysorát hoztuk el a bútorüzletből úgy, hogy simán elfértünk benne hárman. :)


2007.06.29.
Az elmúlt három hónap során elértem a 29 ezer km-t. Két apróság történt, amelyek miatt a szervízt meglátogattam:
- az egyik az olaj/szűrők cseréje,
- illetve az gyári audióegységet kellett kicseréltetnem.

A harmadik hiba is érdekes, bár ezt sajat magam orvosoltam:
az index kapcsolóban lévő kenőanyag ráfolyt a kapcsoló oldalán lévő elektromos panelre, és az index önállósította magát: a lehető legrosszabb alkalmakkal jelzett jobb oldalra.
A hibát természetesen jeleztem a gyári szervíznek, igértek egy új bajuszkapcsolót, de csak rendelésre lesz. A múlt héten viszont már olyan kritikus volt a helyzet, hogy már középállásban is jobbra jelzett az index....
Hirtelen haragomban kiszereltem a szóban forgó alkatrészt, és magam orvosoltam tiszta alkoholos vattával...


2007.09.03.
Túl a 33 ezredik kimométeren. Az autó jó, kifogástalan. Gyűjlek benne a kilométerek. A bajuszkapcsolóról annyit, hogy a Nesztor még nem jelentkezett.


2009.04.10.
Sok minden történt a legutóbbi update óta.... nézzük sorjában:
A klímakompresszor meghibásodott tavaly, de a Nesztorban azt mondták, hogy hallják, hogy morgó hangja van, de végülis hűt, ezért nem cserélik ki. A garancia lejárta előtt voltam kb 2 héttel, és nem vackoltam tovább a Nesztorral, Budapesten a Pertányi szervizéhez fordultam a problémámmal. Nagyon készségesek voltak, és megrendelték és kicserélték az klímakompesszort.
Volt egy másik esemény is: az első lökhárítón a rács rései között felverődött egy kavics, és kilyukasztotta a klímahűtőt. Szerencsére csere nélkül megúsztam, javítható volt. Ellenben javaslom minden S-Max tulajnak, hogy egy fémhálót rakasson a hűtő elé a lökhárítóba, mert csúnya munkát tud végezni egy ilyen kavicsfelverődés.
A kocsi már a második garnitúra nyári gumit nyűvi. A tapasztalatom az, hogy ezek a soklengőkaros futőművek - bár roppant jól működnek - valahogy furán koptatják a gumit. Mindenesetre az egyenletes kopás érdekében célszerű kb 5 ezer km-enként első gumikat hátsókkal megcserélni, mert a hátsó futómű hajlamos fűrészfogasra koptatni a gumit még tökéletes beállítások mellett is - ezt más gyártók más típusainál is megfigyelték már, ahol többlengőkaros fütőmű van, és itthon az utak is elég rosszak.
Más posztolók által megfigyeltek közül én is csak alátamasztani tudom azt, hogy
- gyenge minőségű, karcolódásra érzékenyek az ezüst színre fényezett műanyagok a műszerfalon,
- a hátsó rolónak egyszerűen nincs helye, tehát vagy 5 vagy 7 személyeként kell használni az autót
- a csomagtérajtó vízelvezetése egyszerűen rossz: a felnyíló ajtóról egyszerűen az ember nyakába folyik a víz ha esik / esett az eső

Hibalista

- Gyári audió fejegység
- klímakompresszor

Ide hordtam szervizbe

Nesztor Szolnok - 1 - 4 kötelező szervíz

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Ismerős autószerelő - gyári alkatrészekkel (www.nagyauto.hu-tól beszerezve) dolgozik

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 103500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Xsara II 1.4 Max Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford S-Max 2006 (2006 - 2010)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)