A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Ranger (2006)

Ranger XLT - Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kompromisszum - mihez képest?

Szöveges ítélet

Alig négy hónapja vettem, nem is illik ennyire rövid idő után írni róla. Mégis, talán leendő vásárlóknak hasznos lehet néhány információ. Land Rover Freelanderemet cseréltem le erre. Hihetetlen kompromisszumnak tűnt az első napokban. Majd eltelt néhány hét. Praktikus a plató, mindig kéznél van egy ekkora felület, fotel, lótáp stb szállítása nem gond. Leesett a hó - 4x4 - 100km/h ig ajánlott, azt gondoltam - ez szörnyű kompromisszum - nem is akartam gyorsabban menni 80-90Km/h-nál. Országúton mondjuk, nem a leg-kényelmesebb, 500km-után hátfájás, lábzsibbadás várható. De nem is erre tervezték, legfeljebb a marketingesek ezt állítják - vezessenek ők is ekkora távot..... Terepen kellő odafigyeléssel mindenhol elmegy, nyilván extrém helyzeteket épeszű ember nem teremt. A gyári gumi ( négy évszakos ) katasztrófa. Téli gumi kötelező!
A motor remek, a váltó kicsit hosszú. Vontatásnál kéri a fordulatot.
Szóval elviselhető kompromisszumok, a kategória egyik legolcsóbb áráért. Nem rosz. Második autónak remek.

Hibalista

- Itt tennék egy rövid kitérőt. Alapvetően nem romlott el semmi rajta.
- A szervizek ellenben katasztrofálisak. Az autót Székesfehérváron vettem. Azt gondoltam a kötelező szervizekre is ide fogom vinni. A 20.000 km-nél esedékes olajcserét stb.. itt végezték el, annyi kis bibi történt, hogy a kötelező szervizen nem cseréltek légszűrőt. Amikor erre rákérdeztem, azt a választ kaptam, hogy azt 60.000 km-nél kell cserélni. Nos én kicseréltem, mivel rendkívül elkoszolódott 20.000 km alatt a légszűrő. A küszöbön vannak fém lapok, amikbe bele van gravírozva a FORD embléma, illetve kékre ki is van festve ez a felület. Teljesen lekopott a festék. Kérdeztem, ezt garanciában kicserélik e - mivel nem túl esztétikus a kopott ford logó. Miután nagy nehezen előkerítették a garanciális javításokért felelős kollegát, az közölte NEM! majd távozott is, meg sem várva az esetleges kifogásaimat. Gondoltam ezzel lezártam az ebbe a szervízbe való látogatásaim sorát.
- Máshol is van szervíz - majd oda megyek.
- Egyik nap gyengülni kezdett a motor teljesítménye. Itt a remek alkalom - Pécsett irány a Ford szalon. Itt számítógépes hibafelmérés történt, - eredménytelenül, nem tudják mi a baj, a kocsi valóban gyenge, de nem mutat hibát a műszer. "Használjam nyugodtan tovább, majd előjön a hiba és akkor orvosolják" - volt a válasz. Kicsit meglepődtem ezen - mert balesetveszélyesnek éreztem, akár egy előzésbe is belemenni ezzel a teljesítménnyel. Elvittem hát az autót ahoz a szerelőhöz akihez a már nem garanciális javításokra az autóimat viszem. Néhány perces vizsgálódás után ( számítógépes hibafelmérés itt is volt) Elhangzott a mentő kérdés: - hol tankoltál mostanában? -
- Montenegróban és Horvátországban..... - Rendben akkor ez üzemanyagszűrő lesz - volt a diagnózis. Kicserélték kb 15.perc alatt. Az autó életre kelt, én is úgy éreztem magam mintha kicseréltek volna.
- Amit így néhány nap után elmondhatok az az, hogy csalódott vagyok, mert minden bizalmam elment a márkaszervizektől. Tudom mindent cserélnek, nem javítanak már semmit. A számítógép gondolkodik az ember helyett. Ez van, hogy jó, van hogy nem, embere és élethelyzete válogatja. De amikor bementem az autószalonba új autót venni, akkor én voltam a leg-megbecsültebb ember a világon, abban a pillanatban. Amikor átvettem az autót, akkor már "csak" egy teherautót adtak át.... és egy seftes vállalkozónak gondoltak, aki az áfa visszaigénylés és az adómegtakarítások miatt vette ezt az autót. " Pedig vehetne drágábbat is" - ajánlották is a Kugát.
- No hagyom a moralizálást, úgyis csak a tapasztalatokra kíváncsi aki ezt az ítéletet olvassa.
- 40.000 Km: mi történt eddig? megnőtt a kormány holtjátéka, a fékpedál a másodszori benyomásra már kemény, amikor egy padkán hajtok át, rettenetes csikorgás. Kötelező szervíz, jeleztem a szervízben a fenálló hibákat. Egész nap ott volt az autó a szervízben. Olajcsere, megvolt - más hibát ők nem észleltek. A bemutató autó szerkezeti elemei ugyan úgy működnek mint az én rangeremben - hozták fel érvként. Átadták a kulcsot. Első utam a jól bevált privát szervízbe vezetett. Rövid felsorolásomat egy fél órás javíts követte. A kormányművet beállították ( két csavaron kellett állítani) a nyikorgást egy gumi okozta, aminek házát meg kellett húzni ( a zaj megszűnt). A fék keményedésének oka, a szervó szivattyú gyengesége - de ennek a garanciális hibának orvoslását és a márkakereskedéssel történő eleve lehetetlen egyezkedést elkerülenedő, saját zsebből rendeztem ( tökéletesen működik újra) Azt magyarázza meg nekem valaki, hogy miért van az, hogy a szervízek egy garanciális autó garanciális javításait miért nem végzik el, illetve miért lehet az az első kifogás, hogy nem nálunk vetted nem foglalkozunk vele. Igaz, hogy némi jogszabályértelmezés után ezen a ponton továbbjutottunk. Tudom recesszió, meg a szervíznek kell megelőlegeznie a garanciális javítások alkatrészeinek árát....stb, sorolhatnám a kifogásokat. De alapvetően azért veszünk új autót, hogy a hozzá tartozó garanciát élvezhessük. Talán ez fogja megalapozni a márkába vetett hitünk, és egy esetleges újabb autó vásárlását. Lehet, hogy paranoiás vagyok, de egy másik autómárka ( BMW) márkaszervízében sokkal alaposabb kiszolgálást kapok. Miért? Nem mindeggy, hogy trabantom van, vagy BMW-m? Nem ugyan azok az alapvető jogok vonatkoznak ugyan azon feltételekkel vásárolt autókra? Mert szerintem igen. PL:édesanyám 5 éves peugeot-ja nem ugyan úgy a közlekedés résztvevője? ( márkaszervízben tartja karban a mai napig) A márkaszervízeknek feladatuk, hogy a kötelező szervízintervallumokon keresztül megbízható műszaki színvonalon tartsák az autónkat. Főleg akkor, ha erre kifejezett igényünket kifejezzük?! Sajnálom, hogy egy egyébként jó autónak ennyire katasztrófális márkaszervíz háttere van.

Ide hordtam szervizbe

Ford Simő - Székesfehérvár
FX Autoház - Pécs

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

STS -autószervíz Pécs. Eddig mindig minden gondot megoldottak, gyorsan és precízen. Ja, és finom a kávéjuk!

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (5) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 41000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Ranger 2006 (2006 - 2007)

További ítéletek (10 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)