A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mustang (2014)

Mustang GT 55 years edition Performance package 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletlen tökéletesség

Szöveges ítélet

Eddigi legjobb autóm. Nem szoktam sokáig megtartani autókat, de ez marad, még úgy sem adjuk el, hogy jön a gyerek. Nem érdekel, mi nem fér bele és hogy nehéz kivenni a gyerekülést stb. Igaz még nincs egy éve nálam, jelenleg 25 ezer km van benne és én 15 ezerrel vettem, de jelét sem adta annak, hogy bármi le akarna könyökölni. Pedig nálam kapja, nem azért vettem, hogy 120-al csöpögjek le vele a balcsira. Van egy pár szabály, amit be kell tartani és akkor nem lesz gond vele: Ezekről tudni kell (EU model), hogy van bennük részecskeszűrő, egr és kettőstömegű. Vezérműláncos és kettős befecskendezésű. Négy vezérműtengely. A gyár 15 ezer km vagy egy év olajcserét ír elő. Nem hallottam még olyan tulajdonost, akinek hála isten a kocsi ne kérte volna legkésőbb 9000 km körül. Nekem 7000 km-nél többet nem ment még el egy olajjal. Ment volna, nem kérte, de én inkább cseréltem, mert hosszú távra tervezek vele, annak ellenére hogy csak kipróbálni akartuk és utána eladni, hogy mást is kipróbálhassunk. Szóval van benne kettőstömegű lendkerék is, emiatt csak kinyomott kuplungal lehet indítani és leállítani is, ergo ez elég sokáig fogja így bírni, főleg hogy csak autóút és autópálya a menü neki. Bármennyit mész vele, mindig hagyd legalább egy percet járni leállítás előtt, még a kúton is tankolás előtt. V8 olyan hőt termel, hogy beszarsz. Nyilván hidegen nem rúgod neki, van rajta olajnyomás és olajhőfok mérő, ha elérte az üzemit akkor lehet taposni, bírja. Az EGR és a részecskeszűrő egy nagy kibaszás, amint lejár a garancia, kap egy rendes kipufogó rendszert ezen szarok nélkül, addig is csak hosszú utakra használom, várost kerülöm, arra ott az asszony gyász yarisa. Így van lehetősége regenerálódni és nem tömődik el gyorsan. Azt mondják kokszosodik a közvetlen befecskedezés miatt, ez lehet így van de eleve kettős befecskendezése van, valamennyire tisztulnak a szívó oldali szelepek is, amúgy meg bejáratott technika van a koksz eltávolítására, nekem ez nem probléma. Na mindegy, én nagyon vigyázok rá, nekem ez egy kincs.

Amit még muszáj tudni, hogy mindenképp érdemes a performance package-t hozzá rendelni a nagyobb fékek és a 19-es kerekek miatt, A fékekre sokan panaszkodnak, de nekem teljesen bevált közútra, pályára meg nem viszem mert ez egy GT, nem egy racing szupersport valami. A 10-es powershift rettenet automata váltót kerüljétek, nem néha elromlik valamelyik, hanem előbb vagy utóbb mindegyik, és jelenleg a ford sem, és más sem tudja javítani. Kézi 6-os a biztos. Nyilván, ha csak városban használod, akkor vegyél automatát. Ott kényelmes de mindenhol máshol egy szar. Amikor épp működik, akkor sem tudja hova kapcsoljon a tíz fokozat közül. Botrány komolyan. Viszont a kézi hatos sem egy leányálom, kemény a kuplung, ez nem baj, nem csajszik vagyunk, akik a plázába akarnak eljutni, de városban nagyon kényelmetlen egy dugóban. Viszonylag rövid úton jár, de valamiért pontatlan. Sokszor mellé váltok, nem talál bele a fokozatba és nem én vagyok analfabéta, ez egyszerűen ilyen sajnos. Ez egy kicsit csalódás, mert sokat elvesz a vezethetőség élményéből.
Ha elhagytuk az automatát, akkor nyugodtan felejtsük el a magneride-ot is. Nem kell, felesleges. Ha az egyik elfingja magát, csak egyben cserélhető mind a négy bőven hét számjegyű összegért, ami nem egyesel vagy kettessel fog kezdődni.

A beltér: valóban nem audi, de nem is 40 millió ft a kocsi, amúgy nekem semmi bajom vele, a facelift nagyon sokat javított rajta. Egy idegesító dolga van. Hideg/meleg hatására úgy kattog a szélvédő vagy a műszerfal mintha egy kő verődne fel, az nagyon idegesítő. Amúgy teljesen bőr minden, az ülések, a műszerfal, az ajtók, szóval azért annyira nem rossz, mint mondják. A középkonzol műanyag, az olcsóbbik fajtából, viszont belül nem rosszak az illesztések. Pontosak és nagyon kicsi a hézag, erről rosszakat hallottam, de megcáfolom. Teljesen vállalható. Én havonta bőrápoloval átkenem a belsejét, mert van egy típushíbája, ami nekem már 20 ezernél kijött, az ülés oldala, ahol ki - be szállsz, már olyan mintaha 200 ezer lenne benne. Ezt nem fogom fel, hogy lehet ilyen szar és ronda is.

Elektorinka és fedélzeti rendszer: Meglepően sokat tud az autó az árához képest, rengeteg okos funkciója van és jól is működnek. Annyi féle képpen konfigurálható a műszerfal, hogy még ennyi idő után se nyomkodtam végig, rajtprogram van benne amin te állíthatod be a fordulatszámot, hogy meddig engedje felpörögni, méri neked a null - százat, utána méri a fékhatást, hogy mennyi idő és hány méter alatt lassulsz le, oldalgyorsulás mérés stb, parasztvakitó de élvezetes dolgok. Ami meglepően jól működik az a távolságtartós tempomat, jól konfigurálható a távolság és tudja is az autó a beállított értéket, nem hibázik. Ugyan ez a sávtartóra is igaz. Nyilván benne van a line lock funkció, megfékezi neked az első kereket és mehet a bourout. A Sync 3.4-es fedélzeti rendszerről nem szeretnék beszélni. Talán a lexus tapipados rettenete rosszabb nála. Nem lassú, de buta mint a kő és veszélyes mert mindent ott kell vezetés közben nyomkodni. Hosszú másodperceket vesz el a vezetéstől. Tolatókamera képe még oylan amilyen, de őszintén..ki az aki a fedélzeti rendszer, meg a tolatókamera miatt vesz ilyen autót? Ami még számomra nem, de mások számára igen zavaró és belátom igazuk van, az a kipörgésgátló. Van de nincs. Hiába kapcsolod be, a seggét akkor is elrugja, akár még egyenes úton előzés közben is nagy gázra. Ezért törik annyi Mustang. A németeknél egy ilyen kippörgésgátlóért Hansot, aki tervezte és Jürgent, aki engedte beszerelni, a családja előtt lövik tarkón az biztos. Ez tényleg gáz, én tudom, ezért figyelek, de ebből lehet baj. Még egy dolog, amit itthon kötelező megemlíteni: Az igazi aduász a fillérbaszók markában. A fogyasztás. Kezdem ott, hogy nem pontos a fedélzeti rendszer. 1.1 - 1.2 litert téved és nem felfele. Átlagosan az eltelt tizenezer pár kilóméter alatt nekem 10.7 az átlagom a computer szerint, ami a valóságban 12 liter. Ha rúgod, egy óra egy tank(61L), ha priusos családapát játszol, akkor 10 liter. Döntse el mindenki, szerintem aki megveszi leszarja. Nézzük mi az amiért megveszed..

Külső: nem kell ragozni, nincs nap hogy valaki ne jönne oda, hogy mennyire gyönyörű. Az amerikai összeszerelési minőség miatt az illesztési hézagok néhol olyanok, amilyenek. Aki látott teslát közelről, az tudja miről beszélek. Elsőre azt hittem, ezt összetörték, de nem..ez ilyen gyárilag. Viszont a hangja..úristen a hangja! Aktív szelepes kipuff. Ha akarod lenémítod, de nem akarod. Sport+ba rakod és élvezed hogy az egész utca buszmegállóstúl téged néz. Van aki utál, mert huligán vagy, de a többség imádja. Ezt a faktort sem egy audi, sem egy bmw, de még egy porsche sem tudja. Nyilván majdnem mindenhol azok sokkal jobb autók, viszont ebben a Mustang verhetetlen. Ordas röfögő bunkó V8. Én nem tudom ez hogy kerülhetett be Európába, kivel feküdt le a ford, hogy ez így itt van, de itt van és ez a lényeg és a népnek ez kell az biztos. Egy hidegindításnál főleg télen..mintha haragudna az egész világra, minden düh benne van abban, ahogy ez beindul. Időzíthető a quite start mód, hogy mikor induljon csendesen, de én a létezéséről sem akarok tudni ennek a funkciónak.

Futóműről csak anynit hogy elöl MacPherson, hátul több lengőkaros független. Tud kanyarodni, nem kicsit. Nem olyan mint a régebbi Mustangoknak, ez már európai szemmel is minőségi cucc. Nem tudom versenypályán milyen, én utazni vettem, autópályán, országúton használom. Nekem van benne egy gyári eibach ültetés. Nagyon jól néz ki vele az autó, de vesekövem sosem lesz, mert előbb kiesik, minthogy kialakulhasson. Biztos ezért fizetem a súlyadót, ezért veszem az adózott fizetésemből az adózott benzint...mindegy más téma..Nem a magyar utakra való, szerelmből viselem el, nem olyan, mint a citroen pneumatikus rendszere.

Motor: 5038ccm szívó benzin, 7200-nál adja le az 530nm csúcsot, jól hangzik mi? A tapasztalat azt mutatja, hogy a 450 lóerő mindenhol elég, de mivel magasan adja le a nyomatékát, ezért alul nem az igazi. És akkor itt jön képbe az európai verziók hátránya. Oké, nem az átlagusernek, de aki a finomat szereti, az érezni fogja. A részecskeszűrő elvesz 10 lóerőt. Mielőtt rám dobnál egy sziklát, hogy mit számít az 450 lóerőnél, elmondom, hogy viszonylag sokat, mert eleve alul nem megy az autó. Mindez köszönhető a 3.55-ös végáttétnek és az új MT82-D4 váltónak ami hoszabb fokozatokat kapott, mint a "sima" korábbi MT82 váltó, az alacsonyabb fogyasztás és CO2 kibocsájtás miatt. A Performance (USA) Mustang 3.77 végáttéttel és Torsen differenciállal szerelt, rövid fokozatok, ezáltal sokkal dinamikusabb, alacsony fordulaton is sokkal nyomatékosabb mint ez. Sajna az EU piacos Mustangok mind ezzel a "takarékos" megoldással jönnek..Erre a megoldás az usa piacos bullitt mustang 480 lóerővel. Nekem az lesz a következő.

Verdikt: Az autó nyilvánvaló hibái ellenére, amiket fentebb leírtam, ez egy majdnem tökéletes autó, annak aki erre fogékony. Coupe forma, hosszában beépített nagy köbcentis szívó motor, hátsókerékhajás. Itthon nincs létjogosultsága, amikor az eladási listák élén a suzuki, az opel és a toyota veszekszik folyamatosan, és egy liter benzin 620 és 650 ft közt ingadozik, akkor minek vennél ilyet? Ehhez kell az elfogulstág és egy minimális stílus illetve ízlés. Tényleg nem romlik el, ha a fent leírtakra figyel az ember. Az éves szerviz márkaszervizben nagyjából 100K így 2023-ban, amúgy meg fék és gumi ha kell, de a gumi is bír 50ezer km-t, ha nem bournoutolsz folyton. Köszönöm a Fordnak, hogy ezt megcsinálta nekünk és emberi áron adja, hogy még mi magyarok is kicsit részesülhessünk ebben a csodában. Amúgy nem rajongok a márkáért, de ezt a Mustang dolgot érzik ott Flat Rockban. Máshol ugyan ez az élmény 2023-as árfolyamon 40 millió forint felett indul, fele ennyi hengerrel és turbóval. Jó túlzok, de a 8 henger már egy kihalófélben lévő dinoszaurusz. Tudom, hogy a Bmw, az Audi és a Mercedesz csillagászati technika ehhez képest és más liga. De ezekhez mérik, pedig köze sincs hozzájuk. A Mustang egy olcsóbb utazóautó, egy olyan eszköz, amit akár bevethetsz a mindennapokban, de mégis ad valami pluszt. Ha úgy tetszik egy svájci bicska, míg a többiek, amikhez igazságtalanul hasonlítják, lézerpontos sebészi szikék. Amúgy azokra is kiváncsi vagyok, biztos olyanok mint a kard éle, tűpontos fegyverek, míg a Mustang egy életlen fejsze, de csak úgy érdekelnek, hogy mellette mindig ott van a garázsban a Mustang, mint egy biztos pont. Mert soha nem is fog annyit kérni, mint azok, és nekem a megbízhatóság egy nagyon fontos szempont.

Hibalista

- Eddig semmi :)

Ide hordtam szervizbe

Ford Solymár. Solymári szerviz, nem láttam mit csinálnak és mit nem, de manapság mit tud tenni az ember. Garanciális az autó, muszáj évente elvinnem. De gyanítom minden rendben van, mert a kocsi rendben van

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Avensis Következő autója? Usa Mustang Bullitt
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mustang 2014 (2015)

További ítéletek (8 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)