V8 gyönyörű köntösben
Szöveges ítélet
Múlt héten hoztam el az importőrtől. 0km-esen vettem, új autóról van tehát szó. Nem csak ezért, hanem a nyújtott kényelemért és a teljesítményért is hibátlannak mondhatom. Természetesen még semmi nem romlott el rajta, de hát még csak 2000km-t tettem bele. Minden alkalommal, amikor beleülök és beindítom, mosolyt csal az arcomra a sakál. (Coyote Engine 5.0). 420LE, 540Nm nyomaték, hátsókerékhajtás, merev hátsó tengely. Őszíntén szólva, a megvétel előtt kicsit féltem a merev hátsó tengelyes megoldástól, de elmondhatom, hogy mindennapi használat mellett észre sem lehet venni. A Ford kiváló munkát végzett, az autó stabilitása és kanyartartása tökéletes. Rossz utakon a futómű a 19 colos kerekek miatt kicsit ráz, de még elviselhető. A belső tér igényes, nem full bőr, mint az európai modellekben, de nagyon el lett találva és funkcionálisan sem találtam rajta kivetnivalót.
Fogyasztása 10.5 liter/100km a bejáratás alatt, ami egy 5000ccm-es motortól nagyon jó eredmény.
A 6 sebességes automata váltóra sem lehet panaszom, szépen és gyorsan működik, kivéve a manuális módot, melyben egy kicsit azért elgondolkodik váltások előtt, de utána aztán megjön a bődületes erő és nyomaték, mely belepaszíroz az ülésbe.
A beépített kis kijelzőn rengeteg információhoz juthatunk, ide értve a laterális gyorsulásmérőt, a 0-100, 0-50, stb. gyorsulási és fékezési időnket tároló kis programról nem is beszélve.
A Microsoft Sync rendszer nagyon jól működik és a Shaker Audio-val szép összhangban nyújt multimédiás élményt, bár ebben az autóban nem a zenét kell hallgatni. Hátulra nehézkes a beszállás, mert az ülések csak két lépcsőben hajthatóak előre.
A csomagtér elegendő, 350 literes kapacsitása elég 2-3 fő részére.
Egyelőre ennyit tudok írni, de következni fog még update az első olajszervíz után, hogy a szerelőket is értékelni tudjam.
Update:
a hétvégén utaztam vele további kétezer kilometer, javarészt autópályán. Sokan kérdezték, hogy milyen esőben és csúszós körülmények között vezetni. A válasz egy szóval: biztonságos. 130-as tempónál kíváló az auto úttartása, a nedves felületen nagyon jól irányítható. A hirtelen gázadásokra az elektronika gyorsan reagál és nem engedi kitörni a kocsi farát. Természetesen lehet ész nélkül menni vele, de nem ajánlatos. A szélre a nagy test miatt kicsit érzékenynek tűnt az autó, de nem mondanám kellemetlennek. Hosszú óton a deréktámasz a vezetőülésben nagyon jól teszi a dolgát, az ember másnap ki tud kelni az ágyból hátfájás nélkül is.
A fogyasztása 130-as átlagnál 10.5 liter, huzamos 200-nál 14 liter. Átlagosan a 2000 km alatt 11 litert evett, ami egy 5000-es motortól szép teljesítmény. További Update-k következnek.
Ja, és mindenki utánafordul, a lányok integetnek, a férfiak pedig gyermeki mosollyal arcukon követik az autót.
Update 2.:
Már 6000km van az autóban, 1,5 hónaposan. Nem mondhatnám, hogy csak álldogál a garázsban. A fogyasztás beállt 11 literre, ami szerintem nagyon jó, ahhoz képest, hogy kap az autó hideget-meleget rendesen. Múlt hétvégéken két hegyi útvonalat is bejártam vele, volt, hogy hárman ültünk benne, volt, hogy csak ketten. Három embernek, feltéve, hogy nem magasabbak 180cm-nél kényelmesen el lehet férni. Ennél magassabbak meg se próbáljanak 15 percnél hosszabb útra hátulra beülni. A fejtér meglehetősen kicsi a karosszéria formájának köszönhetően. A menetteljesítményen nem lehet érezni, hogy hányan ülnek az autóban. Ez a klímára is igaz, mert akár bekapcsolom, akár nem, az autó megy, mint egy őrült. Tegnap kipróbáltam, hogy milyen kikapcsolt stabilizátorral. Életveszélyes. Ha valaki olyan vezeti, aki nem rendelkezik több éves tapasztalattal hátsókerekes autóban és nem vezetett még hasonló teljesítményű járművet, ne is próbálkozzon vele. Alapból az amerikai autók később avatkoznak be, mint európai testvéreik, de a merev hátsó tengely külön meglepetésekkel tud szolgálni. Szerpentineken viszont olyan élményt nyújt, amit egy M3 BMW is csak ritkán. Nem akarom becsmérelni az M3-as BMW-t, mert szerintem az is fantasztikus autó, csak valahogy abból hiányzik a nyersesség, annyi elektronika veszi körül az embert. Megy az is, mint az állat, de mégsem ugyanaz a Feeling. Múlt hétvégén egy 335i Coupé kíséretében teljesítettünk 300+ km-t hegyi utakon. Kanyarokban a Bömös gyorsabb volt, független hátsó felfüggesztésének, alacsonyabb súlypontjának köszönhetően, egyenesekben és nagy ívű kanyarokban viszont nem tudott lépést tartani velem. A kigyorsításoknál is érezhető volt a 120-as lóerőtöbblet. Kikapcsolt menetstabilizátorral a 0-100-ra sprint 4.3 másodperc alatt megy manuális váltással.
A computer szerint az olaj élettartamának harmadánál jár, ami igazolja a 15000 km-es szervizintervallumot, bár én tervezem, hogy 10000-nél lecserélem az olajat, mégis csak egy sportautóról beszélünk. Erről külön be fogok számolni.
A váltóval figyelni kell, mert manuális módban simán vissza lehet tolni 1. fokozatba, akár 80-nál is. A motor tiltással válaszol, felpörög 7-ig, majd ay egész autó bebólint előre. Szerencsére. ha az ember időben észreveszi, hogy félreváltott, azonnal korrigálhat és nem lesz belőle baj. Az autó 2. és 4. fokozatban nagyon húz, 3.-ban kicsit gargalizál a motor, míg el nem éri a 2000-es fordulatot. Onnan viszont megállíthatatlanul megindul.
A 100-as tempó 2. fokozatban is elérhető, kényelmesebb azonban felváltani 3.-ba, mert úgy a legszebb a V8 hangja.
Amire nagyon kíváncsi vagyok, hogy meddig bírják majd a Pirelli P Zero Nero All Seasons gumik, amik alapból a kocsihoz járnak a 19-es felniken. A tapadásuk jó, bár poros felületen könnyen elengedik az autó farát. A legveszélyesebb, ha az egyik hajtott kerék aszfalton, a másik pedig más felületen van, amikor nagy gázt adunk. Ilyenkor érdemes két kézzel fogni a kormányt.
Jövő hétre egy újabb 2000 km-es túrát tervezek, utána, valamint az olajszervíz után folytatom...
Update 3.:
Megtörtént az első olajcsere 12000 km-nél. Oda vittem vissza az autót, ahol vettem, az Auto Kunz-hoz. Két hétre előre adtak időpontot, mely annak is köszönhető volt, hogy kértem csereautót, mert ugye dolgozni kellett mennem aznap. Reggel hét órakkor pontban fogadtak, kedvesek voltak, egy rossz szavam sem lehet. Megcsinálták az olajcserét, kitisztították az autót. Természetesen minden szűrőt az olajjal együtt kicseréltek és átnézték az autót, hogy ne érjenek meglepetések. Az autóba LAX 5W-30-as olajat töltöttek, 7.5 liter megy bele, illetve kaptam egy liter plusz olajat flakonban ajándékba. Az egész cserére kaptam 10% kedvezményt, illetve 30 napot a számla kiegyenlítésére. Az egész kalamajka csereautóval és mindennel együtt (plusz egy szett új ablaktörlőlapát) 400 CHF-be, azaz körülbelül 100000 Ft-ba került. Egy ilyen autónál ez nem is sok, főleg, ha összehasonlítom, hogy egy BMW M5-be például 12 liter olaj megy és a szűrők is horroráron vannak hozzá. Természetesen az más kategória.
Az autó azóta is hibátlanul megy. Nedves úton oda kell figyelni, mert tényleg gyorsan beriszál a hátulja, főleg előzésnél kell észnél lenni. A stabilizátor nem minden esetben szól közbe, a kormányt érdemes két kézzel fogni. A bőrülések védelme érdekében vettem üléshuzatokat, mert sajnos a bőr 10000 km után elkezdett kicsit megfakulni. A huzatokkal ez megelőzhető. A kopás elsősorban annak köszönhető, hogy gyakran farmerban ülök be a kocsiba, azt pedig a bőr nem szereti. Ezen felül semmi problémám nem volt még az autóval. Sőt még a gyorshajtást is sikerült eddig elkerülnöm :-)
Költözködni, csomagokat szállítani nem egy leányálom, de a legszükségesebb belefér a csomagtartóba.
Update 4 (32000km):
20000 mérföld megtétele után is imádom. Kicsit már lenyugodtam, ami a kigyorsításokat illeti, de néha azért még elfelejtem pár pillanatra, hogy vigyázni kéne és elengedem a lovacskákat. A fogyasztás beállt 11 literre, ami egy ekkora motortól dícséretes a két tonnás tömeg mellett. Gyakorlatilag semmi nem romlott el az autón. Két apróság volt csupán: az egyik kipufogódobot a toldásnál heggeszteni kellett, mert kicsit krákogott gázadásnál az autó. Egy pontot tettek csak rá a szervízben, azóta hibátlan. A másik pedig az volt, hogy addig-addig játszottam a Sync rendszerrel, míg elfelejtett minden beállítást és resetelnem kellett. Windows?! Újraindítás óta azonban hibátlanul működik. Hosszabb utakon akár hátul is el lehet férni, de csak egy személynek, az utasülés mögött. Ha beülnek a vezető mögé, már nem lehet kényelmesen utazni, vezetni, pedig nem vagyok az a kimondott langaléta alkat a 180cm-es magasságommal.
Az autót a mai napig megnézik, akárhol is járok vele. A bejáratott motor hangja 3000 rpm körül jön meg, addig csak dorombol. Az automata váltó pedig nagyon gyorsan elváltogat. Sokrszor már 70-es tempónál 6-ik sebességben van. Manuális módban viszont nagyon jól kihasználható. A bőrök kopása egy üléshuzattal elkerülhető, egyébként meglehetősen gyors lenne. A varrások viszont szépen tartanak. Végül egy praktikai tanács. Akinek ilyen autója van, ne vegyen 47 colos TV-t, mert nem fér be. Csakis csomagolás nélkül. :-)
Hibalista
- ...eddig semmi...
Ide hordtam szervizbe
AutoKunz AG - Wohlen, AG - SchweizKorrektek, gyorsak és normális árakon dolgoznak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | 525i | Következő autója? | Dodge Challenger... ha ezt egyszer megunnám |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |