Egy őszinte autó!
Szöveges ítélet
Ezt nehéz szavakkal leírni. Persze, itt általában az emberek nem tényeket, hanem élményeket ill. benyomásokat (ami elég relatív) írnak le. Én sem tudok másként. Én mindig szívből döntök (aztán jól meg is szoktam szívni! De boldogan szívok legalább!!)
Otthon állt a Porsche Boxster S (aminél a mindennapokban jobban használható sportautót még nem készített senki) és nagyon szerettem. Ennek ellenére két év után gondoltam, hogy egy kicsit váltani kellene. Nem a Porsce nem elég jó, csak egy kicsit gyengusz. 252 LE és 1350 Kg. 5.9 százra és imád vele az ember rohanni. De mégsem elég ütős. Volt egy vevő, adtam.
Nem is nagyon akartam autót venni, mert a garázsban van még egy Maserati is, de az ember azt egy kicsit sajnálja kivinni az utcára. Az amolyan képzőművészeti darab számomra. Egy műalkotás, amit ne karistoljanak meg, nem toljanak neki bevásárlókocsit stb. Szóval, azt nem 'gyilkolja' az ember.
Egyszer, bejön az asszony és azt mondja, hogy tetszik neki egy autó (a Porsce sem tetszett neki és a Maseratit is utálja). Na, gondolom, milyen fostalicska tetszik neki?! Azt ő nem tudja, csak valamilyen amerikai lehet! Amerikai???!!!! Mi csoda? Hát azok egy nagy trágyadombok - mondom én-. Na jó. Azért nézzem. Ahogy keresgélek, egyszer az asszony rámutat egyre. Az az! Melyik? Az ott! Na ne! Az egy Ford Mustang! Uhhh. De rohadtul jól néz ki - mondom -. És tényleg jól néz ki.
Elkezdtem egy kicsit utána olvasgatni. Van belőle V6-os ill. V8-as is. A V6-os olyan 230-300 lóig vannak. Aztán azt olvasom, hogy a V6 "semmi bugi". A V8, az igen! Legalább tényleg az, aminek látszik. Egy bunkó, amerikai esőerdőgyilkos.
Nézegetem tovább a magyar (amiből kevés van) és a külföldi teszteket és kommenteket. Egészen jókat írtak róla és szépen szerepelt tesztekben. A másik két 'izomautónál' mindenképpen jobban (Dodge challenger, Chevrolet Camaro). Aztán azt is írják, hogy nagyon megbízható technikát alkalmazott a Ford és egy a mindennapokban is jól használható élményautót akart készíteni. Olyat, amilyet már régen senki sem mert. Nem mertek, mert a CO2, a környezetvédelem és a kis fókabébik védelmére szerveződött bősz amazonhordák, kik szivárványszínű illetve rózsaszín karkötőben váltják meg a világot, szóval ők azonnal ízekre szedik az ilyen gonosz tetteket! És mégis! Csináljunk már végre egy igazi autót! Nem versenyautót, ami csak a kőgazdag kis buzik vehetnek meg és villognak vele a belvárosi puccos bisztrók előtt, ahol műcsöcsre és tyúkagyra vadászva pöffeszkednek. Nem ilyen autót, de nem ám! Egy autót férfiaknak! No Shit!
Szóval, ezt olvasgatom szépen. Felhívom Zsolti autószerelő haveromat, akinél mindig megfordul valami ritkaság. Kérdem őt, 'Zsoltikám, valami új vas a láthatáron?'. Ja, -mondja- éppen most hoztak egy Ford Mustangot. Miiiiii? Most hoztak egyet, amikor éppen erre csorgatom a nyálamat? Ez csak a Jóisten műve lehet! Rohantam is oda gyorsan. Az autó olyan durván, brutálisan várakozott a parkolóban, hogy elállt a lélegzetem. Szürkésbarna, fekete színek, hatalmas felnik, óriási motortető és......!!!! A HANGJA! Nem hittem a fülemnek! Libabőrös lettem. Ez nem amolyan túlzó, buzis (nincsen bajom a homoszexualitással, csak a jobb érthetőség kedvéért fogalmazok így) érzelgős ömlengés! Ez nem az! Ez egy igazi és őszinte érzés, mely a férfiban valahol legmélyebb bugyraiban el van temetve egy nagy 'NEM SZABAD' tábla alatt. Hát ez most kiszabadult! És semmi nem érdekelt! Adtam a tulajnak egy jó ajánlatot (főleg úgy, hogy az autó sok helyen törve volt most is, nem működött rajta egy csomó minden és amerikai papírjai voltak). Vártam! Egy visszautasíthatatlan ajánlatot tettem! .....és?! Visszautasította. A franc. Mindegy. Már kiszabadult a szellem a palackból! Elkezdtem bújni a Hahu.-t Hát az nem győzött meg. A legnagyobb motorral szerettem volna. Ha lúd, legyen kövér! 5.4 V8 510 LE!!!! 510 LE!!!!! 510 LE!!!!! MI a F...?
(az újabbak már erősebbek, de azok még elég megfizethetetlenek ill. nem tetszik a legújabb arculat)
De klassz!...csak egy kicsit drága. Mert akkor nem kell a 4.0 V6. De egy 4.6 Ezt nehéz szavakkal leírni. Persze, itt általában az emberek nem tényeket, hanem élményeket ill. benyomásokat (ami elég relatív) írnak le. Én sem tudok másként. Én mindig szívből döntök (aztán jól meg is szoktam szívni! De boldogan szívok legalább!!)
Otthon állt a Porsche Boxster S (aminél a mindennapokban jobban használható sportautót még nem készített senki) és nagyon szerettem. Ennek ellenére két év után gondoltam, hogy egy kicsit váltani kellene. Nem a Porsce nem elég jó, csak egy kicsit gyengusz. 252 LE és 1350 Kg. 5.9 százra és imád vele az ember rohanni. De mégsem elég ütős. Volt egy vevő, adtam.
Nem is nagyon akartam autót venni, mert a garázsban van még egy Maserati is, de az ember azt egy kicsit sajnálja kivinni az utcára. Az amolyan képzőművészeti darab számomra. Egy műalkotás, amit ne karistoljanak meg, nem toljanak neki bevásárlókocsit stb. Szóval, azt nem 'gyilkolja' az ember.
Egyszer, bejön az asszony és azt mondja, hogy tetszik neki egy autó (a Porsce sem tetszett neki és a Maseratit is utálja). Na, gondolom, milyen fostalicska tetszik neki?! Azt ő nem tudja, csak valamilyen amerikai lehet! Amerikai???!!!! Mi csoda? Hát azok egy nagy trágyadombok - mondom én-. Na jó. Azért nézzem. Ahogy keresgélek, egyszer az asszony rámutat egyre. Az az! Melyik? Az ott! Na ne! Az egy Ford Mustang! Uhhh. De rohadtul jól néz ki - mondom -. És tényleg jól néz ki.
Elkezdtem egy kicsit utána olvasgatni. Van belőle V6-os ill. V8-as is. A V6-os olyan 230-300 lóig vannak. Aztán azt olvasom, hogy a V6 "semmi bugi". A V8, az igen! Legalább tényleg az, aminek látszik. Egy bunkó, amerikai esőerdőgyilkos.
Nézegetem tovább a magyar (amiből kevés van) és a külföldi teszteket és kommenteket. Egészen jókat írtak róla és szépen szerepelt tesztekben. A másik két 'izomautónál' mindenképpen jobban (Dodge challenger, Chevrolet Camaro). Aztán azt is írják, hogy nagyon megbízható technikát alkalmazott a Ford és egy a mindennapokban is jól használható élményautót akart készíteni. Olyat, amilyet már régen senki sem mert. Nem mertek, mert a CO2, a környezetvédelem és a kis fókabébik védelmére szerveződött bősz amazonhordák, kik szivárványszínű illetve rózsaszín karkötőben váltják meg a világot, szóval ők azonnal ízekre szedik az ilyen gonosz tetteket! És mégis! Csináljunk már végre egy igazi autót! Nem versenyautót, ami csak a kőgazdag kis buzik vehetnek meg és villognak vele a belvárosi puccos bisztrók előtt, ahol műcsöcsre és tyúkagyra vadászva pöffeszkednek. Nem ilyen autót, de nem ám! Egy autót férfiaknak! No Shit!
Szóval, ezt olvasgatom szépen. Felhívom Zsolti autószerelő haveromat, akinél mindig megfordul valami ritkaság. Kérdem őt, 'Zsoltikám, valami új vas a láthatáron?'. Ja, -mondja- éppen most hoztak egy Ford Mustangot. Miiiiii? Most hoztak egyet, amikor éppen erre csorgatom a nyálamat? Ez csak a Jóisten műve lehet! Rohantam is oda gyorsan. Az autó olyan durván, brutálisan várakozott a parkolóban, hogy elállt a lélegzetem. Szürkésbarna, fekete színek, hatalmas felnik, óriási motortető és......!!!! A HANGJA! Nem hittem a fülemnek! Libabőrös lettem. Ez nem amolyan túlzó, buzis (nincsen bajom a homoszexualitással, csak a jobb érthetőség kedvéért fogalmazok így) érzelgős ömlengés! Ez nem az! Ez egy igazi és őszinte érzés, mely a férfiban valahol legmélyebb bugyraiban el van temetve egy nagy 'NEM SZABAD' tábla alatt. Hát ez most kiszabadult! És semmi nem érdekelt! Adtam a tulajnak egy jó ajánlatot (főleg úgy, hogy az autó sok helyen törve volt most is, nem működött rajta egy csomó minden és amerikai papírjai voltak). Vártam! Egy visszautasíthatatlan ajánlatot tettem! .....és?! Visszautasította. A franc. Mindegy. Már kiszabadult a szellem a palackból! Elkezdtem bújni a Hahu.-t Hát az nem győzött meg. A legnagyobb motorral szerettem volna. Ha lúd, legyen kövér! 5.4 V8 510 LE!!!! 510 LE!!!!! 510 LE!!!!! MI a F...?
(az újabbak már erősebbek, de azok még elég megfizethetetlenek ill. nem tetszik a legújabb arculat)
De klassz!...csak egy drágácska. Nem kell nekem a V6 4.0 vagy a V8 4.6. Akkor már legyen nagy. Szemeztem egy GT500-assal. Szerb rendszám, 5000 ccm ill. 420 Le körül. Tetszett, de azért annyira nem. Ez volt az, amit meg tudtam volna finanszírozni. Volt egy a Mobile.de-n, ami nagyon tetszett. Egy Shelby GT500 V8 5.4 510 LE hófehér színben fekete gyönyörű felnikkel és fekete tetővel. Persze, csak a kupé változat jöhetett szóba! Csak az többe került és Lengyelországi volt. A szerbiai tulaj magyar volt, így könnyebben ment volna az üzlet és nagyon törődött a kocsival is. De elvitték. Hála az Istennek érte!
Szóval, nem volt más választás, csak az a lengyel. Megírtam neki, hogy a piaci ár alatt venném meg 30%-al olcsóbban. Úgysem fog beleegyezni, de csak ennyit tudok összeszedni, ha minden mozgatható pénzemet összeszedem. Ennyiért úgysem adja oda, úgyhogy, kár is foglalkoznom a dologgal! Nem is foglalkoztam vele. Eltelt két hét és lemondtam a szívem mélyén erről az autóról (az egész Mustang agyamentségemről). Erre, a következő nap jön az e-mail, hogy rendben. Mikor viszem az autót vagy esetleg küldjék trélerrel?
Na, gondoltam, biztosan valami átb..ász van a dologban. Lehúznak lóvéval. Azt írták, hogy 1300 Eurót kifizetek a fuvarra és küldik a kocsit. Egy fenét! Én odamegyek és megnézem. Krakkóba a buszjegy 6900 Ft. Legfeljebb megnézem Krakkót, esetleg kiveszik a vesémet vagy valami hasonló. Oda is mentem a buszpályaudvarhoz reggel 7.00-re. Jött is a 7 órái busz húsz perc késéssel (innen indult -Fradi pálya-)! Megemlítettem a buszsofőrnek, hogy késtek, mire ő értve az idők szavát, azt válaszolta, hogy örüljek, hogy jött! Ha nem tetszik, mehetek gyalog is!
No, erre a kedves kis szösszenetben magamra ismertem és egyből láttam, ez jó út lesz! Vittem magammal egy rakás pénzt és egy jól feltöltött mobilt. A mobilom kb 1 napig bírja, ha böngészek, dumálok vele sokat. Ezért Nem is vittem töltőt és spóroltam az energiájával. Semmi duma, semmi használat. A 7 órás út odaút alatt szinte teljesen lemerült?! Na, ezt jól megszívtam! Még az eladóval sem tudok találkozni mobil nélkül. Elém jöttek Krakkóba a buszállomásra. Egy hatalmas bevásárlóközpont parkolójában vártak rám. Egy férfi (amolyan igazi, egyszerű lengyel férfi), egy szép, lengyel nő és egy kislány! ÉSÉSÉSÉS ott volt a Shelby is! Sokkal jobban nézett ki, mint a képeken. Matt, hófehér és győnyőrűűű! Nagyon jó állapotban volt. Láttam, hogy imádom! Végre a pénz értékre talál! Nekem érték! Kifizettem, aláírtuk és nagyon örültem. Képeket mutogatott a kislánya a mobilján a kutyájáról és a tulaj is a két!! Ferrariról és a Lambóról a garázsban! (akkor mégsem az autó ára kell nekik, hanem a vesém! Azt többért el tudja adni a feketepiacon). Jöttem is gyorsan az autóval onnan. Át egy csodás kora nyári napon a Magas-Tátra szerpentinjein egy Shelby Gt500-al.
Az autóról:
Az összes jó és rossz igaz rá, amit mondanak!
Jó: Brutálisan jól néz ki, nagyon-nagyon megy, kiváló minőségű, keveset fogyaszt
Rossz: Nagyon ronda, nem megy jól, vacak minőség, sokat fogyaszt
Akkor, hogy is van ez? - Hát úgy, hogy nekem tetszik! Tetszik az egyedi, nem 'raptor-kígyó-hüllő' ábrázat. Az arányos formák és a méret.
- nagyon megy. 4.5 mp alatt van százon és 12 mp alatt 180 Km/h. 510 LE és 640 Nm nyomaték (éppen úgy, mint a Mercedes AMG Gt S-ben). Nagyon megy :-)
- igazán egyszerű, de strapabíró konstrukció. A felhasznált anyagok is tartósak és megfelelnek a támasztott követelményeknek
- keveset fogyaszt. egy 510 LE V8 5400 ccm és majdnem 2 tonna. Hazafelé a szerpentines úton 12,4-et evett. Ez sok? Persze, annak, aki Honda Jazz-el jár!
a rossz: - lehet rondának is nézni a nagy bumszli autót. Egy letűnt pazarló kor utolsó jajkiáltása.
- nem megy jól, mert pattog! Nagyon kell vezetni ezt az autót! NEM JÁTÉK! Nem olyan, mint a Porsche-m volt. Az beleolvadt az úttestbe és együtt élt vele. Ez pedig, egy környezetidegen tárgy, melyhez tökéletes utak kellenének és jó sofőr! Mindkettő hiányzik :-)
- vacak minőség, mert csupa műanyag mindenhol. Gagyi hatású műanyagok és olcsó kapcsolók. Szinte semmi luxus, csak a vezetés maga és az autó
- sokat fogyaszt, mert városban simán benyel 15 litert és 323g a Co2 kibocsátása. Egy igazi őshüllő, ami már nem 'trendi'. Mert az igaz, hogy a hybrid autók kevesebbet fogyasztanak. Valószínűleg a sok fejlesztés és újabb tesztek sorozata, az akku cellák előállítása és újrahasznosítása, olyan környezetbarát technológiával történik, ami nem hogy nem rossz a bolygóra nézve, hanem még jó is!
Arra pont tojok, hogy az emberek megnézik-e vagy sem. Kit érdekel! Amikor úgyis utál mindenki! Mert egy bunkó, amerikai izomautóban ülsz! Te is biztosan az vagy, ha ilyen autóval jársz!
Nem erről van szó! Imádom! Imádom a vonalait, a hangját, ahogy morog, mozog. Úgy, ahogy van! (a feleségemet sokkal jobban!)
Ez egy őszinte autó, őszinte embereknek! Nincsen vtihdigtistiturbo. Nincsen benne Dolby és komfort fokozat. Nincsen benne parkolókamera és nem parkol be magától. TE vagy benne! Csak te, Ő és a Jóisten, aki megengedi, hogy ilyen autók is legyenek a világban!
...és tényleg sajnálom az őserdőket, ezért ősszel ültetek 100 facsemetét!
Hibalista
- Lambda szonda, világítás kapcsoló
Ide hordtam szervizbe
Budaörs Kipp-Kopp car
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 71000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Boxster S | Következő autója? | Boxster S |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |