A sportos családi szállító
Szöveges ítélet
Elég sok rostán ment keresztül, mire kiválasztásra került. A 27000 km utáni képem a később említett hibát leszámítva abszolút pozitív.
A csomagtér valóban hatalmas, amit én nagyon szeretek, az én feleségemnek is gondot okoz telepakolni (!). Nagy, kényelmes a 4 fős család szuperül elfér benne, bármerre is megyünk, bármit is viszünk. A parkolás természetszerűleg jóval nehezebb lehet mint egy SMART-tal, de eddig még nem okozott komoly gondot. Nem beszélve arról, hogy két Smart is elfér belül, plusz egy a tetőn(!)Az első-hátsó parkolóradar nagyon nagy segítség ebben. Hosszú távon egyszerűen fantasztikus, de a városban sem okoz gondot. A tempomat nagyon jól működik, tényleg élvezet használni. Az általános véleménnyel ellentétben nekem tetszik a GHIA belső, a világos bőr egyszerűen szuper. A műanyag betétek a kocsiban sötétbarnák, talán ezért nem adják azt az olcsó giccses hatást, amiről már többen beszéltek. A bőr tisztán tartása már más kérdés, de úgy gondolom remek tisztítószereket használok, egyenlőre ez még nem probléma. A várakozásommal ellentétben a csomagtartó burkolata is világos krémszínű, így azonnal be kellett szereznem egy gumi csomagtértálcát, ami nagyon hasznos dolog és abszolút nem volt drága. A gyári eredeti, csúszásgátló betétekkel 11.000 Ft volt.
Az autó menettulajdonságaival elégedett vagyok, erőlködés nélkül gyorsul, autópályán siklik, mint egy vonat a sínen (a francia TGV-re gondolok, nem a mucsajröcsögei pöfögőre!). Símán viszi a 200 km/h-t, a padlógázt még nem próbáltam. A kanyarokban abszolút stabil, a vonat effektust tudnám ismét említeni.
Az erős esőzés hátrányait én is tapasztaltam. A bal oldali visszapillantó tükörben, erős esőzésben, autópálya tempónál(!) nem látok semmit. Ez sávváltásnál okozhat gondot, tehát fel kell rá készülni. A csomagtartó nyitás is macera, figyelni kell egy kicsit.
A másik gondom a rövid szervízintervallum (1 év vagy 20 ezer km. (Renault: 2 év, 30 ezer km!)
Hibalista
- 1. Az új üzemanyagtöltő rendszer egyik része csöve(?) repedt/tört el, tankoláskor egy kis üzemanyag kifolyik. Ez már az első tankolás óta így van. A szervíz a pótalkatrészt megrendelte, garanciális cserére várunk.
- A csere megtörtént, de mint kiderült az új üzemanyagtöltő rendszernél nem mindegy, hogy hogyan áll a tankoló pisztoly tankolás közben. Ha felfelé van feszítve, akkor nem lehet tölteni, vagy kifolyik. A szervízben rajzot is mellékeltek a helyes "pisztolytartásról". Mindezek ellenére tankoláskor az első "katt" után nem szabad tovább tölteni, mert úgyis kifolyik a túlfolyón.
-
- 2. 4600 km-nél a fedélzeti számítógép olajcsere szükségét jelezte, mellyel szemben a szervízben értetlenül álltak. Az olaj szintjének és minőségének vizsgálata után kiderült, hogy minden rendben van. Elmondásuk alapján nem én voltam az egyetlen ügyfelük ilyen problémával. 16000 km körül újra jelentkezett a probléma, a szervíz garanciábna cserélte az olajat és az olajszűrőt. Azóta semmi gond.
-
- 3. Észrevettem, hogy egy kicsit jobbra húz. A keréknyomás rendben volt, elvittem a szervízbe, ahol - ha jól értettem mivel Olaszországban voltam - felcserélték a kerekeket. Furcsának tűnt mint megoldás, de azóta OK.
Ide hordtam szervizbe
Olaszország, itt nem kompetens, de az olasz mentalitást is figyelembe véve, semmi probléma.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Laguna 2.2 dCi Grandtour | Következő autója? | Talán S-max, de az messze nem tűnik ilyen kényelmesnek |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
