Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki...
Szöveges ítélet
Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó. Egy Suzuki Swift 1999-esből ültem át ebbe. A különbség leírhatatlan. Szerencsére végig márkaszervizben volt szervizelve, így a km állás eléggé valódinak mondható, mivel folyamatosan dokumentált a növekedése a megvétel napjáig. A legjobban az erejét szeretem, meg hogy milyen jó nagy, és hogy szép. Egyetlen "hibája" a 130LE ellenére ha a klíma megy szerintem indokolatlanul sok erőt elvesz a motortól ami leginkább az elinduláskor vehető észre.
2014. január:
Ekkor vettem az autót, imádtam, gyönyörű volt, és hibátlan. Vagyis majdnem teljesen.
Először a xenon csöveket cseréltem ki mert mert a régiek alig világítottak, helyükre prémium Osram Xenarc Night Breaker Unlimited csövek kerültek. Így már sokat javult a helyzet, de nem tökéletes még most sem, a foncsorokat kellene még felújíttatnom, de jelenleg látok annyit amennyire szükségem van így ezt még halasztom egy ideig. A kerék kicsit ráz 100-as tempónál, gondoltam szál-szakadt a gumi, majd keresek rá másikat, egyelőre jó ez.
2014. március:
Valami kedves és jó lelkű személy végighúzta az autó jobb oldalát az elejétől a végéig egy kulccsal. Ezen kívül minden OK, az autó töretlenül száguld. A kerekek továbbra is ráznak.
2014. nyara:
Itt fogtam egy olyan kátyút az autóval, hogy durr defektem lett azonnal, pótkerék fel, majd kerestem a neten használt de jó állapotú Continental gumikat ezeket kapták meg a felnik, de továbbra is ráztak. Valamiért fel sem merült bennem a gondolat h a felnik a rosszak ezért megint arra gondoltam h sikerült az egyik szál-szakadt gumit egy másikra cserélnem. Lassan műszakis lesz ősszel így elkezdtem rendbe rakni a gépet. Elvittem a szerelőmhöz szokásos olaj csere, összes szűrő (gázolaj szűrő is, hogy minél jobban védjük a motort) ám én sem értem, hogy hogyan vagy mikor mivel végig ott álltam az autó mellett, hazafelé tűnt fel, hogy a szélvédőm berepedt (fűthető, eső- és fényérzékelős). Mondanom sem kell roppant boldog voltam. Közben a múltkori kátyú ügy valószínűleg a futóművet is megigazíthatta, mert az egyik első kerék félre kopott így újra kerestem gumit és elvittem futómű beállításra és itt közölték, nincs nagy baj a kerekekkel csak épp olyan tojás h nem tudják kicentrírozni. Ekkor kerestem egy műhelyet ahol görgőzéssel is foglalkoznak elmentem hozzájuk és a 4-ből 3-at kellett görgőzni...
De nem baj, ezen is túl vagyunk, a futóművet is belőtték, kapott a gép 4db használt de szintén jó állapotú defekttűrő gumit (2db Bridgestone 6,5mm 2011-es gumi és 2db Goodyear 5mm 2008-as, igen tudom, hogy öreg, később megmagyarázom). Tudom, hogy nem lehetne elvileg csak olyan autóra tetetni ilyet aminek a kerekében van nyomásfigyelő szenzor, de a múltkori kátyús eset után gondoltam nem árt ha egy kicsivel erősebb a kerék oldal fala. A 2db Goodyear öreg gumit csak átmenetinek vettem, pár nap múlva találtam is újabb Continental gumikat 6mm-es 2011-es, de még nem cseréltem ki őket, a hátsókon vannak, valahogy megnyugtat a tudat h ezzel nehezebben kapok megint defektet. De legalább van tartalék. Szóval később utána jártam és találtam egy helyet ahol elég olcsón kicserélték a szélvédőm (anyaggal együtt volt 42ezer!! és mint mondtam fűthetős eső- és fényérzékelős, ha érdekel valakit akkor az autouvegbazis.hu ahol ezt megcsinálták). Ezután műszaki és stabilizátor pálca csere.
Illetve a gumi vásárlásokba már annyira belejöttem szétnéztem a téli gumik között is, és találtam egy szett Michelin Alpin A4-et 7,5mm profillal szintén 2011-eset. Le is csaptam rá és felszereltettem az acél felnikre, mivel amivel vettem téli gumi szett az már öreg is és kopott is volt. Ha valaki használt gumiktól nem ijed meg akkor itt nézzen szét, jó áron lehet jót találni: hasznaltgumipiac.hu .
Most (2014.10.07) rendben van az autó, friss a műszaki és minden hibátlan (leszámítva a kaszni oldalán azt a nagy karcot, de egyszer azt is megcsináltatom).
Ja igen még valami, a klíma nyáron hol működött hol nem, azt mondták valószínűleg tölteni kell, ezt még tavaszra beiktatom az biztos. Fogom még frissíteni az itt leírtakat a későbbiek folyamán. Ja és a fogyasztásom 6 liter körül mozog, de betudható ez a lendületes vezetési stílusomnak és a 80%-ban városi közlekedésnek. Amikor többet megyek vele országúton vagy autópályán akkor simán levihető 5 literre.
2018. Január
Ekkor adtam el a verdát, így ezt már emlékezetből írom, de megpróbálom a lehető legpontosabban összeszedni.
A lényeg, hogy a klímának az volt a baja, hogy a klíma hűtőn található ventilátor nem működött így csak megfelelő menetszél esetén volt működő klímám nyáron. Ezt kapott egy bontott darabot és máris működött amikor kellett.
Ezen felül volt egyszer még egy turbó cső repedésem, amit erős füstöléssel és erőtlenséggel jelzett, kapott abból is újat, problem solved.
Illetve a turbó cső repedés idején szóba került az EGR szelep, mint lehetséges hiba forrás, így hogy elébe menjek a problémának le lett dugózva, a műszakin természetesen így is megfelelt a zöldkártya mérésen.
Ja igen, majd el felejtettem, termosztát csere volt még benne 2 alkalommal, természetesen téli időszakban, mert ekkor látni, hogy nem tudja üzemi hőmérsékleten tartani a vizet a rossz termosztát. Mivel nem volt kedvem kísérletezgetni, így mind a két alkalommal mind a két termosztátot cseréltük (mert h természetesen kettő is van az autóban).
A sofőr oldali ülésfűtés ment még egyszer tönkre, azt hozzáértő ember megtalálása után pár perces forrasztással lehetett javítani.
Illetve egyszer egy szűk utcában parkolva, reggel arra mentem ki, hogy az egyik oldali visszapillantó tükrömet letörték. Mivel nem találtam hozzá ugyan olyat (elektromosan behajtható, kilépőfényes, fűthetős, mindenes...) csak elektromos behajtás nélkülit, na bumm. Tragédia.
Ezeken kívül minden OK volt, soha nem hagyott ott sehol. Eladáskor volt benne 240.000 km, kb. 80.000-et mentem vele én nagyobb probléma nélkül.
Nekem nem volt problémám se a turbóval, se a porlasztókkal, se a magasnyomású szivattyúval.
Csak amiatt adtam el, mert olyan munkát kaptam amihez járt új céges kocsi, így nem érte volna meg fenn tartani ezt mellette. Egyébként meg voltam vele elégedve.
Mire eladtam, nézett ki úgy, ahogy mindig is szerettem volna (újra bőrözött kormány, kézifék szoknya, váltószoknya, váltófej, új alufelnik).
Zárómondatként csak annyit, hogy ismert előélettel vett ismert km állással, rendszeresen karbantartott darabot vettem, én szintén rendszeresen karban tartottam, és nem is volt vele komoly bajom, így tartom a címben említett állításom.
Hibalista
- Első fényszórómosó kupakok szeretnek leesni/szeretik lenyúlni, eddig mind a kettőt kellett már cserélni. Stabilizátor pálcát kellett még cserélni, illetve a gyári 17"-os alufelniket kellett görgőztetnem, mert nem tolerálták a magyar úthálózatot. Továbbá a xenon csöveket (izzókat a régi vágásúaknak :) ) kellett cserélnem az autó megvásárlása után mert a benne lévők nem voltak elég erősek. Szélvédő csere is volt.
Ide hordtam szervizbe
Hovány SzentendreMegcsinálják amit meg kell, de jóval olcsóbban is meg lehet úszni ezeket a dolgokat ha nem márka szervizbe viszi az ember.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Sárközi Béla - JászjákóhalmaOlcsó, jól bevált vidéki szerelő, nem ver át, gyorsan és jól dolgoznak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 181000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift 1.3 1999 | Következő autója? | Focus MK4 (2019) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |