A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDDI (D5BA) 

Az ítélet értékelése
3,6(7 db)

Minden nap egy kis gázolaj. Egy kevés

Szöveges ítélet

Régebben nepperkedtünk, ezt az autót egyik kollégám hozta Belgiumból, velem együtt, csak én akkor mást hoztam be, erre nem volt pénzem.
Megláttuk kint és nem hittünk a szemünknek: 92.000 Km volt benne.
Ezt a pozitívumot, mint utóbb kiderült, ellensúlyozta az aránylag kevés extra, de nagyon"políros" volt a kocsi.

Ennek megfelelően jól meg is szívta vele, jó egy évig nem tudta eladni, mert itthon tolongtak az ujságban a csilli-villi xenon-os, bőrüléses, navigációs Csodamondeók 115 lóerővel, 300.000-ről visszatekert órákkal. Ez a textilhuzatos, manuális klímás 90 pacis hátul tekerős-ablakos Mondeo 92.000-rel pedig nem tudta felvenni a harcot a fentiekkel a szakértő autóvásárlók kegyeiért vívott harcban.

Aztán megvettem én, hozzátettem egy kis banki segítséget, de abszolút nem bántam meg.

Ami nagyon pozitív az a fogyasztás: Hihetetlen, de nyáron vegyes (kb. 60% autópálya, 20% autóút és 20% város) használatban, hol klímával, hol nem (asszony nem szereti, én igen) persze normál 130-as tempóval 6.2 liter. Télen nem méregettem, biztos több.

Ez persze valószínűleg a 90 lóerőre fojtott motortól van, mert hát 16 szelep, változó geometriájú turbó, töltőlevegő-hűtő, közvetlen bef., ez a technika nem 90 lóerőt tudna, de így keveset fogyaszt.

Tudom, most már fura a 90 ló, amikor egy átlag dízel 140 pacival bír, de azért van ám nyomaték is: 245nm, ez nem rossz. Elég jól viszi a kasznit. Én nem nagyon nyúzom, így nem zavar, hogy a felső fordulatszám-tartományban gyenge. Autópályán megyek vele legtöbbször, úgyhogy nincs gondom az előzéssel sem. A futóművet nem kell bemutatni, nagyon jól meg van csinálva,kettővel ez előtt egy E36-os BMW-m volt, aminek a motorja ugyan erősebb, de a futómű meg sem közelítette a Ford-ét, bár ebben eléggé közrejátszanak a 16"-os kerekek.

Ami még tetszik: Bár a motor egy bemelegedéséig eltelő idő egy örökkévalóságnak tűnik, fűtés szinte rögtön van.

Ami nem annyira: Az előbbi motormelegedés. Lassú. Cseréltem termosztátot mert azt hittem az a baj, pedig nem. De hát ebből látszik, hogy a gázolajat nem a motor fűtésére használja, hanem mozgásra...

Ami még nem tetszik: A csomagtérajtó teleszkópja bár nyáron tökéletes, ősszel okoz egy két kellemetlen meglepetést a gazdinak, hatalmas púpok formájában... Én már párszor úgy belevertem a fejem, hogy elég rondán káromkodtam utána.

A központi zár elromlott, nics kedvem kicseréltetni, ezért nem használom a távirányítót hozzá, csak kulccsal tudom zárni.

Ja, a legfontosabb, ami a fentiekből adódik: A Mondeón csak a vezetőoldalon van külső zár, ez bosszant.

De ezeket az apróságokat leszámítva gyakorlatilag hiba nélkül toltam bele az autóba 55.000 km.-t, hiba nélkül!!! Ez nem semmi. Amit javaslok, az a gyári olaj helyettesítése (5W-30) 5W-40 es szintetikus olajra. Halkabb vele a motor hosszú utaknál. Olajat nem eszik.
Ami még pozitív, az a vezérműlánc.
Nem tetszenek a szíjas megoldások, nem hinném, hogy oda egy gumiszíj való. Ez szerintem csak egy ok generálása arra, hogy bevidd a márkaszervízbe. Azt mondják halkabb, de hát egy dízelnél???

Igazából nem egy versenyautó, nem egy presztizsautó, nem egy gengszterautó, ő egy igazi mindennapi társ, aki teszi a dolgát és nem makrancoskodik.

Gyakorlatilag ennyi. Még másfél évig lesz meg, mert 92.000-el vettem, 200.000-el fogom eladni, ez a terv.

De aki ilyet akar venni az nagyon nézze meg, mert a Mondeo-kból hihetetlen tákolmányokat lehet kifogni, kedvelt nepperautó.

Hibalista

- -központi zár a jobb első ajtón
- -termosztátot cseréltettem, de nem volt rossz, csak lassan melegszik a motor.
-
- Eddig semmi egyéb. De még meglesz legalább másfél évig.

Ide hordtam szervizbe

Peringer Autószervíz, Kereki

Ford szervízbe nem viszem, sajnos nem jók a tapasztalatok.

Már az elején felhívtam szervizeket, csak adatok és kötelező szervizek ügyében tájékozódva és rossz adatokat adtak alvázszám alapján.

Ezután hanyagoltam őket.

Az alkatrészeket filléres áron lehet beszerezni hozzá. (Nem a márkaszervízből.)

A helyi szervízzel nagyon meg vagyok elégedve.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 92000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Passat Variant Következő autója? Valami amerika - egy terepjáró
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)