A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 1.8 Trend 

Az ítélet értékelése
2,7(9 db)

Kényelmesen sportos

Szöveges ítélet

Az autót 1 évvel ezelőtt vettem. Korához képest igen kevés kilométerrel. Amikor először megláttam az autót azonnal meggyőzött. Kívülről új autó szerűen nézett ki, belülről szintén. Még az illata is olyan volt, mint egy új autónak. Nagyon csendes volt, nem rázott. A futóműve kényelmesen veszi a kátyúkat, de ha kell akkor sportosan a kanyarokat.

Amikor megvettem a jobb első ajtózár nem működött, csak kézzel lehetett nyitni-zárni és égett a Check Engine lámpa. Apróbb hibák, néhány kavicsfelverődés a gépháztetőn, egy horpadás a bal első sárvédőn és egy csúnyább vésés a jobb oldali két ajtón. Ezek nem riasztottak vissza, kis alkuval megvettem az autót.

3-4 nap elteltével az eredetvizsga után elkezdett villogni az akku lámpa és lefulladozott az autó menet közben. Másnap el is vittem szerelőhöz. Ez egy pécsi autóvillamossági szerviz, picit átverve éreztem magam. (Lásd: Szerelő 1) Végül megoldódott az ismerősünk által a generátor probléma, a csomagtartót nem lehetett nyitni csak kulccsal, ezt is megcsinálta. A jobb első ajtózárra azt mondta csak cserélni lehet, ő nem tud mit csinálni vele.

A check engine lámpám néha elaludt 500-600 km-re, aztán kigyulladt és ezt a játékot játszotta. Elvittem szakszervizbe a zár miatt, 43 ezer lett volna az új zár cserével együtt, a bontott 25 cserével együtt.

Figyelmes lettem az ajtók éleinek rohadására. Ekkor elvittem egy pécsi karosszériáshoz, 60.000 Ft. volt a már említett csúnya vésés és a bal első sárvédőn a horpadás + a rohadások kezelése és egy polír. Most csillog és villog az autó.

Eljött az újév és közeledünk a mához, a bal első zár is tönkrement.

Itt már 15 ezer km-t beletettem kb. az autóba, ezután az ABS visszajelző világított és nem ment az ABS (2 napra rá magától aludt el és minden rendben volt), figyelmes lettem a bal hátsó fék túlmelegedésére és hogy a kézifék semmit nem fog. Ezzel szakszervizhez fordultam. Kértem egy teljes karbantartást és az említett dolgok felújítását. Ez végösszeggel 81.000 Ft. lett (főfékmunkahenger felújítás, fékbetét javítás, olajcsere, szűrők cseréje, munkadíj) A zár külön költség volt. Megállapították hogy a motorhiba visszajelző lámpa az EGR szelep miatt ég, azt tanácsolták ne cseréljem ki, felesleges 38 ezer forint kidobás, a hibakódot törölték, lámpa azóta nem is ég.

Itt már majdnem 1 éve volt meg az autó, a jobb oldali zár ami azóta rossz volt amióta megvettem a kocsit gondolt egyet és megjavult. Azóta néha elromlik, néha megjavul aztán jó.

Most szerkezetileg tökéletes az autó, sajnos a küszöbök elején találtam rohadást és a hátsó sárvédők ívein, ez lesz a következő amit meg kell csináltatni.

Vannak hibái, nem új autóról beszélünk. Ettől függetlenül maximálisan elégedett vagyok vele, imádom. A felszereltségtől nem kell elájulni, de szerintem bőven elég ami benne van. (8 lufi, 4 el. ablak, tükörfűtés, aut. sötétedő belső tükör, manuális klíma, ABS, fedélzeti computer). Nagyon kényelmes és tágas a belső tere, az ülései nincsenek kiülve. Egyben van az autó, nem zörög, nem kopog. Nagyon csendes, autópályán kicsit sokat forog szerintem, de még úgy is alig van menetzaj. Az 1.8-as 125 lovas motorról sokan mondják hogy lomha. Igen, nem egy bitturbós Audi, de szerintem fürgén el lehet vele közlekedni és elegendő még az előzgetésekhez is. Sportosan vezetek, még egy előzésnél sem volt gond, jól megy. 4000-nél pedig megjön az agya és igazán nyomatékos tud lenni. Autópályán kipróbáltam, gyári adatok szerint azt hiszem olyan 190-re mondják a végsebességet, mindenesetre nekem sikerült belőle 210-t kihozni (nem mintha számítana).

Motorikusan nagyon megbízható autó, szerintem erre a motorra is nyugodt szívvel mondhatom, hogy örök élet + 1 nap. Elektromos idegölők akadnak, meg apróbb idegesítő dolgok. Futóműve kifejezetten strapabíró és kényelmes. Amire figyelni kell az a rohadás. Garázsban tartott autó volt és most is az, mégis van rajta azért sajnos.

UPDATE (2016.01.18.):

Majdnem 2 éve van meg az autó, 144 ezer km. volt benne amikor megvettem, mára már a 180 ezer felé közelítünk. Kissebb nézeteltéréseink akadnak, de szerencsére nagyobb gondok nélkül töltöttük a 2 évet.

Na lássuk mi történt, miben változott a véleményem: Mint korábban írtam az autónak kényelmes a futóműve, de időközben sportosabb vezetés mellett is kipróbáltam és az autó könnyen megúszik a kanyarokban gyorsabb sebességnél. Esősebb időben nagyon észnél kell lenni. A rugózás viszont még mindig hibátlan, viszont a belső zörgések nőttek. Kesztyűtartó nagyobb döccenőknél zörög, illetve a napszemüvegtartó is. Amúgy a belseje egyben van, a vezető ülés kicsit ki van ülve. Műanyagok szépek, egyedül az ajtóbehúzók voltak csúnyák, de ezt a filléres neppertrükköket nézve orvosolhatja az ember. :) A motor nagyon jó, viszont az előzések néha keservesek és ha szembe feltűnik valaki, akkor ki kell nyomni a szemét, hogy visszaérjünk a sávunkba. Nem ritkán vissza kell húznom 3-ba, mert 4-ben öregurasan indul csak el. Olajat nem eszik egy decit sem szinte. A fogyasztása érdekes... Városban tojással a láb alatt 8,5 és országúton 7-8 körül 100-nál előzgetés nélkül. Most amit rólam tudni kell az az, hogy nincs tojás a lábam alatt, nem figyelek a fogyasztásra. Az én vezetési stílusommal (városban dinamikusan indulok el, országúton 120-al szoktam menni és előzgetek, autópályán 150-re állok be) nagyon rosszul eszik az autó. Átlagban 9 liter körül simán benyel, de ez az én bajom. A kormányzásról pár mondatban: Ha már egy minimális oldalszél van az autót nem érzem stabilnak. Könyörögni kell, hogy arra menjen amerre akarom. Ezen javított egy külső kormányösszekötő gömbfej csere, de még mindig nem tökéletes. A váltó hülyén van áttételezve, szerintem az 5. sebességfokozat túl hosszú, 50-től már lehet kapcsolni. 100-nál 3000-t, 150-nél 4000-t forog a motor és ha jobban megtolja az ember (természetesen csak és kizárólag a német autópályán), akkor úgy üvölt a motor, mintha valaki verné. Hosszasan nem autózható kellemesen a 150 feletti tempó. A 190-es tempót lazán tudja tartani, de nagyon kínozza az autót és a füleket is. Egyszer Ausztriában egy szakaszon tartottam a 170-180-as tempót, de visszagondolva "szegény kocsi". A váltó amúgy még mindig kényelmes. Kicsit hosszú a váltóút, de szokható. Az egyest és a hátramenetet néha nem veszi elsőre, de az nagyon ritka.

Most pedig leírom a közbejött problémákat az utolsó írás óta: Szerencsére nagy bajaink nem voltak. A bal hátsó és a jobb első zár végleg megadta magát. Mondeo klubbon belül szereztem összesen 10 ezer forintért kettő faceliftes darabot. Kicseréltem, azóta perfect. Éves szervizre nemrég vittem az autót. Olajcsere mellett a gyertyák is cserélve lettek, természetesen a szűrőkkel együtt. Egy kormányösszekötő gömbfej is megadta magát (mint írtam az irányíthatóság javult). Ami a legnagyobb baj az a rozsda. Köszöbök eleje, első sárhányók alja, hátsó sárvédőív, illetve az ajtók alja (ami 1 éve lett megcsináltatva) rohad. A hátsó ív szerintem minimális felületi rozsda, de a többi az elég ronda. Árajánlatot már kaptam, valószínűleg nyáron lesz megcsináltatva. A motorháztetőn sok a kavicsfelverődés, illetve az első lökhárító is látott már szebb napokat, ezek is majd kapnak egy kis festéket (tűrhető, de maximalista vagyok :) ). Az anyós oldalon a szőnyeg ázik, elvileg a pollenszűrő környékén van a ludas, de még nem tudtam kinyomozni. Bal hátsó lámpánál konkrét vízesés alakult ki esős napokon, de orvosoltam. Első két lámpát sajnos cserélni kellett. Párásodni kezdtek, töröttek voltak a rögzítő peckek és a gumi is már elöregedett. Most viszont nagyon szépen világít az új.

Az autót a hibáitól függetlenül szeretem, mert nem hagyott cserben soha. Azért aki a típus mellett dönt én javaslom a 2 literes benzines motort és a Ghia felszereltségi szintet. Nekem hiányzik az ülésfűtés, a digitális klíma és az ASR, ESP, illetve a tempomat. Ezek a legtöbb Ghia modellben már benne vannak. Illetve a faceliftben a legtöbb elektronikai gubancot már javították és már nem drágább sokkal, mint az fl. előtti.

Hibalista

- Generátor felújítás - magánszerviz (45.000 ft.) - Csomagtartó nyitó elektronika - magánszerviz (5.000 ft.) - Bal első ajtózár - szakszerviz (19.000 ft.) - Főfékmunkahenger szakszervizben bontott alkatrésszel - szakszerviz (20.000 ft.) - EGR szelep, de nem lett még megcsináltatva. - Hátsó fékbetétek és nyeregjavító készlet - szakszerviz (10.000 ft.) - - UPDATE (2016.01.18.): - Kormány összekötő gömbfej - magánszerviz (3.500 ft. + munkadíj) - Bal hátsó/jobb első ajtózár - cserét én végeztem (10.000 ft.) - Első két lámpa párásodás miatt - cserét én végeztem (30.000 ft.) - - UPDATE (2016.03.15.): - Első két spirálrugó csere törés miatt - magánszerviz (42.000 ft.)

Ide hordtam szervizbe

Ford Halmai hivatalos szakszerviz Mohácson. Barátságos és megbízható társaság, kedvezően és gyorsan dolgoznak. 100 százalékosan meg voltam/vagyok velük elégedve.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Apróbb munkálatokat egy magánszervizben csináltattam meg néha Mohács környékén. Azért szeretem oda vinni az autót, mert ha valami baj van az autóval aznap lehet vinni, munka méretétől függően meg másnap elhozni. Nagyon gyorsak, rugalmasak és természetesen kedvező az ár.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2001
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 144000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója? Mondeo MK5
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)