A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 1.8 (125LE) kombi GHIA 

Az ítélet értékelése
3,8(5 db)

Kényelmes nagy dög - kis szépséghibákkal

Szöveges ítélet

Rövid verzió:
Majd' fél év alatti benyomás: korrekt, csendes, tágas gép. Nem épp karakteres, nem jellegzetes, de teszi a dolgát, tudja amit tudnia kell. Néha ez-az elöjön, de már nem mai darab. Egy 4-5fös családnak is elég bármire, ami kell az belefér.
165000km elöélet ellenére korrekt állapotú, a belsö tér jól tartja magát, rozsdásodás sem látszik sehol.

Hosszú verzió:
A kocsit 2015 március végén vettem, Németországban, majd' 13 évesen.
Elötte egy 96'-os Peugeot 306-ot használtunk, amit nem kímélt az élet mielött hozzánk került. Bár próbáltuk szinten tartani, azért mindig volt valami baja (és egyre több). Miután kiköltöztünk Németországba, nem volt értelme átrendszámoztatni, az 1300km-es hazautaknak nem szívesen vágtam neki vele. Így inkább 'új' autó után néztünk.

Pár fontos szempontunk volt:
- nagy legyen. Hazautazáskor kell a hely, plusz ha bútorokat, ilyesmit hoznánk-vinnénk, ne kelljen teherautót bérelni, ha nem muszáj.
- benzines legyen. Bár elöreláthatólag 20000+km/év várható futásteljesítmény kinéz neki, mégis benzinest akartam, elkerülendö a magas adót meg az öreg turbódízelek random sz*pófaktorát. (kivéve a Passat, ott inkább a méltán híres dízel a menö a rossz hírü benzinmotorral szemben)
- tucatautó legyen. Mivel zömmel Németországban fog szervízbe járni, nem árt, ha bármelyik sufnimühelyben látták már, és ismerik a típust kívül-belül-alul-felül.

Passat, Octavia, Mondeo, Mazda 6, Honda Accord kombijai kerültek a listára, végül ár-érték (de föleg ÁR :) )
Volt egy árbeli sorrend(legolcsóbb-legdrágább): Octavia-Mondeo-Passat-6-Accord
meg egy szubjektív tetszési sorrend (legrondább-legszebb kombi): Octavia-Passat-Mondeo-6-Accord

Végül a Mondeo nyert

pár szó az elöéletéröl:
Az órában 165000km. Kicsit gyanúsan kevés, de ez benzines, pályázni inkább a dízelt viszik.
Én vagyok a harmadik tulajdonos. Az elsö tulajnál töltötte az elsö 10 évét, erröl az idöszakról végig vezetett szervízkönyv van. A kocsit végig a vásárlás helyére, egy Ford márkakereskedésbe hordták; km-állások is korrektek, szabályosan követik egymást.
A második tulaj egy német autószerelö (felesége) volt. Mivel a saját mühelyében szerelte, a szervízkönyv ebben az idöszakban már nem volt vezetve (viszont a saját adatbázisában elvileg benne van a szerviztörténet), viszont az erre az idöszakra esö két müszaki vizsgán felírt km-állások is beleillenek a fenti sorba, szóval az óraállást hajlandó vagyok elhinni.
Megjelenésében is igazolja a kocsi ezt az adatot: egyedül a kormánymánykerék fényes kicsit, meg a felsö küllöiröl van lekopva a festék, ahol az ember hajlamos az ujját pihentetni. A váltószoknya viseltes még, ennyi. Nincs kiülve, kif*ngva, nem szakadt, karcos sehol. Szépen meg volt kímélve. Próbáltunk ezelött egy másik példányt is, hivatalosan hasonló óraállással, de a beltér alapján félmilliót beleképzeltem volna (lehet benne is volt)


Kinézet: ez egy Ghia felszereltségü jószág, sok fincsi aprósággal megáldva. Nekem egyedül a tempomat hiányzik belöle, amit azért hosszabb utakon el tudnék viselni - talán egyszer belerakatom.
Szíp feliratos fémlemez a küszöbön, már aki szereti az ilyesmit :)
Belülröl (sem) túl extravagáns, a kárpitok, müanyagok strapabíró, nem túl barátságos anyagok, viszont nem is igen öregszenek. A középkonzol tetején a Ford-embléma alakú analóg órától kivert a víz eleinte, de már kezdek megbarátkozni vele, külön jó, hogy van háttérvilágítása. A gombok a konzolra nekem kicsit kényelmetlenül vannak felszórva, majd megnézem, meg tudom-e variálni öket, kiadják-e a kábelek.
Ülések kényelmesek, elektronyosan állítható is, meg ülésfütés is van. Elsö szélvédö már szintén kapott fütöszálakat, a belsö tükör meg fényre sötétedik /zöldül inkább/. Minden ablak elektromosan bizergálható, beltéri lámpából meg van egy jó nagy marékkal.
Személyes pirospont az olvasólámpa feletti szemüvegtartó rekeszért, meg a második szivargyújtóért a csomagtérben.
A tolatóradart úri huncutságnak gondoltam, míg bele nem ültem ebbe a gépbe. Bár sose votl bajom a parkolással, most nagyon jó hasznát veszem a gyári hátsónak. Elöre is van ugyan beépítve, de amíg van szemem, és látok is vele, addig arra nem lesz szükségem azért...

A gyári rádió van benne (a 6os CD-tár nélkül), ami szépen passzol hozzá, igy nem volt szívem lecserélni valami ecstasy-neon-fényü modern rettenetre. Inkább beszereztem egy, a 6os tár helyére dugható okos kis cuccot, ami a kesztyütartóban ül, és kezel memóriakártyát, pendrive-ot, jack bemenetet, bluetooth-ot is (headset-et beleértve). Így legalább továbbra is tudom a bajuszkapcsolóról vezérelni, és nem csúfítottam el a konzolt sem.

A klíma müködik szépen, kicsit trükközni kell vele, hogy eltaláljuk a megfelelö beállításokat, de nem reménytelen.


Menetteljesítmény: egy szóval - papás. Engem nem nagyon zavar mondjuk: mire jogsim, kocsim lett, már elmúltam 26 is, nem nagyon izgat a nyélgáz-padlófék kombó. Kiélem magam másban:)
Ez a legkisebb, 1.8-as motor 125 lóval, a batár meg üresen is majd' másfél tonna...
A gázreakció olyan sakkos: lépsz, aztán indul az óra: várod, mikor lép ö... :)
Azért jó nagy fordulaton lelkesebb már. a német autópályán is lehet vele tartósan a belsö sávban haladni. 170nél már 4000 körül (felett?) forog, de a jó hangszigetelésnek hála nem sajnálja az ember nyomni neki, üvölthet a motor akárhogy...

A fogyasztása átlagos használat mellett tankolástól tankolásig 7.5-7.6 szokott lenni. Ez, mivel egyetlen autó, mindenfélét jelent: munkába járás országúton dombok között 70-nel, boltba járás, kisebb-nagyobb pályázós etapok.
170-nel gyilkolva inkább 8.5, de a kilencet akkor se eszi meg.
Egy-két hétig kimondottan finoman vezetve sikerült 7liter, vagy picivel az alatt tartanom, de nem ez a jellemzö.
Cserébe az olajat eszi. Eddig beletunkoltam vagy 3-4 litert a 13000km alatt. Azért jellemzöen föleg pályázáskor kap rá. A kipufogófüst nem kékes; ez van, ha szereti, hadd egye, ha sok pénzem lesz majd próbálok kezdeni vele valamit.

amit szeretek (összehasonlítási alapom egy fapados kis Peugeot, ehhez tessék viszonyítani!):
- Utazási komfortra nem lehet panasz, pedig a kis Peugeot komfortja elég epik volt (legalábbis a vezetöülésben :) ).
- Tágas mint a disznó, 186 centimre állítva a vezetöülést még beférne egy tápos-zsák a mögöttem ülö térde elé :D
- Váltó pontos, futómü egy bálnához képest elég feszes, de kényelmes.
- Kormány, pedálok, váltó jó helyen. A középsö könyöklö kényelmes, elfér rajta a jobbegyben ülö bal karja is, az alatta levö rekeszbe bármi belefér. Hátul lehajtható könyöklö, fejtámla... nem nagy dolgok, de egy kisautó után minden ilyen apróság felüdülés.
- A hátsó üléseket síkba döntve végig tudok feküdni a csomagtérben - elég komoly fegyvertény, és még jól jöhet kirándulások alkalmával :)

amit nem annyira:
- A külsö tükrök elég kicsi látoszöggel bírnak, föleg a jobbossal van bajom, mivel az eleve messze is van. A belsö visszapillantó viszont elég nagy, kár, hogy a látótér felét kitakarja hátrafelé az iszonyatos bódé, így a hasznos területet figyelembe véve egy feleakkora tükör is elég lenne :)
- Viszonylag magas vagyok, bal könyökkel rá tudnék támaszkodni az ablak szélére a balos könyöklö helyett, de oylan durva a müanyag rajta, hogy sebesre koptatja az ember könyökét negyed óra alatt:)
- a rádió kezelögombjai pont a váltókar védelmében vannak. Nem egyszer fordult elö, hogy én váltottam, a mitfahrer meg babrált volna a rádión, és kész volt a baj ;)
- hülye megoldásnak tartom, hogy belülröl nem nyitható a motorháztetö, így ha járó motornál megnéznék valamit, elöbb le kell állítanom, elörefáradni, kinyitni a motorháztetöt, visszaülni, újra beindítani... nem nagy dolog, csak minek?
- a rádiós központi zár ritkán reagál 3méternél messzebbröl, ennyi erövel kulccsal is nyithatom (állítólag típushiba)
- a csomagtérben elférne még pár zseb vagy rekesz




emlékezetes hibái:
- elektromos ülésállító: a gyári mechanikában egy müanyag fogaskerék van (gondolom a végállások rugalmasabb/puhább elérése, illetve az ott megszorulás elkerülése érdekében - vagy csak tervezési hiba). Ez azért nem egy örök élet, több fórumon lehet olvasni, hogy eltörik, onnantól meg annyi. A gyári szett k*rvadrága, viszont neten lehet kapni hozzá cseredarabot (csak a fogaskerék) rézböl kiesztergálva, leírást is lehet találni a cseréhez. Kis szerelés, kis reszelés és kész is van.
Mivel felsö végállásban tört el az eredeti kerék, alig láttam jobbra a visszapillantótól, olyan magasan ültem. Ezért ezt az elsö héten megjavítottam. Remélem nem lesz többé baja.


- úgy 168000km körül egy teljesen átlagos utazás (kb. 400 km, 1-1,5 óra dugóban állva, a többi 150km/h körül - klasszik német pálya) után a következö indításnál felvillant a check engine. Elsöre lekötöttem az akksit, nézzük visszajön-e. Azóta (+10000km) nem jött elö többet, de ha megint felbukkan, irány a szerelö egy kódolvasásra.

- a kedvencem a vízpumpa: elöjel nélkül egyszer csak leszakadtak a lapátok a kis huncutról, épp egy 1300km-es hazaút felénél, az osztrák-német határnál. Onnantól zéró hütés a motornak. Nem tudom mennyit mehettünk (nem lehetett pár percnél több) mire észrevettem, hogy a maximumon fekszik a höfokjelzö, mindenesetre onnatól gázelvétel, és bevitorláztam egy kisteherautó árnyékában a következö pihenöig.
Történt ez szombat hajnal 5kor. A tisztesség kedvéért vártam 6ig, míg felhívtam a magyar szakit, hogy hozzon egy trélert, és vigyen haza minket. Bár volt ADAC-m, esélyem se volt németországban olcsóbban vagy gyorsabban megúszni a javítást (pláne hétvégén), ráadásul addig is az értékes szabadságunk ketyeg.
Egy laza 26-28 órával késöbb, másnap délelött értünk be Passautól Szegedre, majd ment a verda a szakihoz. Kb. 120k volt az egész kaland mindenestöl, (400€ért a német szelerö a motorháztetöt se nyitja ki; anno a Peugeot szorult vízpumpa cserére, ott 300€-at mondott rá a német kapásból)
Szerencsére nem lett hengerfejes, jól bírta a strapát.

- csörgés: az utóbbi idöben 1500-2500 között gyenge gázadásra, terhelés alatt (tehát a parkolóban üresen forgatva nem) csörömpöl egy kicsit a gép, ez lesz a következö megnéznivaló, de szintén majd Magyarországon...
Típushiba a müanyag pillangószelepek elfáradása, de ez úgy tünik nem az lesz.

- lassan aktuálisak lesznek a szürö és kopóalkatrész-cserék, meglátjuk, mennyiböl ússzuk meg, és



összességében:
13000km ment bele kb. 5 hónap alatt, intenzív tesztet kap hát. Ehhez képest elégedett vagyok vele a kora és a relatív alacsony ára ellenére; bár tökéletesnek nem mondanám.
Eddig egyszer próbáltunk vele hazamenni, a fent vázolt sikerrel (visszafele már visszajött :) ).
Nemsokára aktuális a második, de már nem vagyok olyan magabiztos. Bár összességében jó autónak tartom, és szeretem is, a kezdeti öröm után hirtelen elvesztett bizalmat csak lassan fogja tudni visszaszerezni...

Hibalista

- mikor megvettem, már volt pár hibája: - - elektromos ülésmagasságállító: magam javítottam meg, alkatrész Ebayröl - ~30€ - - vezetöoldali ülésfütés nem müködik (valószínüleg vezetékszakadás az ülés alatt): egyelöre nem zavar túlságosan, a másik oldali müködik, és a barátnöm a fázós kettönk közül :) - - a páramentesítö fütöszál a szélvedöben pont a vezetö elött nem müködik egy 40centi széles részen (gondolom megszakadt valahol): szintén nem egy kritikus dolog, a klímával is remekül elvagyok. ha egyszer szélvédöcsere lesz esedékes, majd elmúlik. - - az üzemanyagtartály szellözöje nem az igazi, mindig nagy jó slukkot szív a levegöböl a gép tankoláskor - - és ami azóta jött elö, hogy megvettem: - - egyszer 'check engine'. parasztosan akksi le, vissza. Azóta (+10000km) nem jött elö újra. - - vízpumpa 170000km körül, elfogytak róla a lapátok. - nagyonnagyon sok trélerezéssel együtt volt valami 120000Ft - - - szívesen eszi az 5W30as olajat

Ide hordtam szervizbe

Ismerös szaki Szeged közelében, kis saját mühellyel. Olcsón dolgozik, nem is lassan.Mikor épp otthon vagyok Mo.-on, elugrok hozzá egy gyors átnézésre. Nem autóspecifikus szervízre nekem a legjobb.az értékelés azért csak nyolc, mert nem ismerhet minden autót töviröl-hegyire, és a Ford pont nem a fö csapásiránya.

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Frank, a német figura, akitöl a kocsit vettem. Maga is szerelö, saját mühellyel, pár alkalmazottal. Korrekt embernek tünik - bár eddig még nem kellett igénybe vennem a szolgálatait - müszakira tuti hozzá viszem vissza. Mivel helyi, tuti drága, úgyhogy az idöszaki szervizeket próbálom Magyarországon megejteni.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 165000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 13000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 306 1.4 (Ferdehátú) Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)