A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2.0 TDCi, 130 LE, Ghia-X, kombi, 2003 

Az ítélet értékelése
3,7(12 db)

Hosszútávú kapcsolat :)

Szöveges ítélet

A kocsi No.-ból jött, de megbízható forrásból, rokontól, így nem visszatekert órájú, 120e km-el eladott 300e-t futott kocsiról van szó. 2003-as, már facelift-es Ghia-Executive, a létező full-full extrás kivitel. Xenon, ülés fűtés (4x), hűtés (2x), érintőképernyős 16:9 navigáció (magyar térképpel is!), ESP, tempomat, automata ablaktörlő (autópályán esőben eszméletlen segítség!!), vaj bőr, 2x elektromos 8 irányban állítható ülés, fűthető szélvédő, gyári 18"-os felnik, tolatóradar, bőr-fa kormány, 6-os CD váltó, stb. Automata váltó nincs benne, de az nem is kéne.

És mindehhez párosul a 130 LE-s 2.0 TDCi motor. Modern turdódízel, tehát a közvélekedés szerint mindíg le akar fulladni. Nekem az első nap sikerült 2x, mikor még a benzineshez voltam szokva. Azóta egyszer se. Induláskor kell egy olyan 1200-as fordulat, és vidáman indul. Simán kuplunggal is elmegy, bár nem szereti. Amúgy a motor nagyon bika. Van ereje, 1800-tól már virgoncan lehet vele közlekedni, 2000-től meg azt csinál vele az ember amit akar. Ettől függetlenüól az egész autó karaktere nem versenyzésre van kitalálva. Pályán 140-nél nem vágnak ki elém, inkább fékeznek. Fekete autó & xenon -> tekintély.

Nagy az autó, kombi, és borzalmas kényelmes. Én 202 cm vagyok, és elől vidáman elférek. Persze ekkor mögöttem már nincs tánctér, de Balatonig oda-vissza nem panaszokodott mögöttem egy 175 cm-es sem. Persze ahova a Golf befért, oda ezt nem teszem be, de ritkán van, hogy valahová nem férek be. A tolatóradart ilyen méretnél kötelezővé tenném. Hatalmas áldás. Így nevetséges a parkolás. A csomagtartó eddig bármit elnyelt. A megvétel utáni első szokásos havi bevásárlásnál meglepődtem, mert ami adaggal a Golf csomagtartója tele volt, az ennek a felét se foglalta el. A menetzaj elenyésző. Mondjuk nem hajtom 140 fölé, de ott szépen szól a zene, normál hangon lehet beszélni, stb. Sajnos vásárláskor a nyári 18"-os felnin V mintájú gumik vannak, amik eléggé zajosak voltak. Utána kerültek rá Continental SportContact3 gumik 225/40 R18 méretben, amikkel olyan lett az autó mintha repülne. Gyakorlatilag megszűnt minden gördülési zaj. A Continental után Michelin Pilot Sport 3 került fel. Ez még halkabb kicsivel, és nagyon jól tapad! Érdemes űldozni a gumikra! A téli 16"-os gumikkal szintén csend van. Ott most Dunlop Winter Sport !d-k vannak. A futóműve tényleg nagyon jó. Persze nem egy versenyfutómű, de nagyon tapad. Pláne a nyári 225/40 R18 gumikkal. Élmény vele falni a kanyarokat. Jól párosul ehhez a nagyon pontos váltó, ami rövid utakon jár, és szinte magától "fejest ugrik" a fokozatokba, nem kell tuszkolni. Vajpuhán jár, és még sose váltottam félre.

Összességében egy nagyon jó autó, ami még ma is megállja a helyét. Külföldön is van tekintélye, ott se néznek benne "csóró magyar"-nak.

Még egy fontos dolog. Van a Ford Mondeo Club Hungary, ahol minden Mondeo tulajdonos rengeteg hasznos információt kaphat. A fórumban sok a sokat tapasztalt tulaj, akik mindnekit ellátnak jótanácsokkal. Bármi hiba esetén érdemes ott érdeklődni, mert filléres bajoknál is képes a márkaszervíz porlasztócsúcsot cseréltetni, és egy 10e Ft. szervízből így bármikor lehet 400e Ft-os átverés. http://mondeo.hu/index.php <- Ez a cím. Én aznap regisztráltam mikor a kocsit vettem (azóta is tag vagyok), és nagyon sokmindentől mentett már meg az ottani jóindulat. Sokmindent ott tudtam meg. Mellesleg rendszeresen vannak találkozók is, ahol személyes segítséget is lehet kérni, bizonyos problémák akár a helyszínen is megoldhatóak, stb.

A kocsi egyébként megbízhatóbb, mint vártam. Bár az első évben azért akadt vele gondom. Januárban vettem, és márciusban jött az első hidegzuhany. Autópályán 140-nél izzításjelző villog, motor leáll, én meg lehúzódtam a leállósávba. Hívtam a szervízest aki bevontatott Siófokra, én közben a klubban kérdezem mi lehet ez. Egyből mindenki, hogy 5e Ft-os CMP jeladó. Mondom a szervíznek cseréljék ki ezt. Ők nézik a kocsit, ezt nem cserélik, és estig se jöttek rá a bajra. Akkor a pesti szervízes barátomat hívtam, ő elmagyarázta a siófokiaknak mit csináljanak, és érdekes módon 10p múlva már indulhattam is haza. Köv. hónapban a bal első csapágy halt meg, de ez bármikor bármilyen autón előfordulhat. Még azon a nyáron Balatonról hazafelé jövet az M7-en elment az erő a kocsiból, remegett a kormány, és okádta a füstöt. Hazacsoszogtam, és egyből a szerelőhőz vittem a kocsit. Kiderült, az egyik dugattyú kilukadt, nem volt kompresszió. Bekereült egy bontott dugattyú, és 4 új porlasztócsúcs is. Azóta a kocsi hibátlan, és vidáman falja a km-eket. Az autó megkapja a neki járó törődést. EGR szelep kiiktatva, szívósor kipucolva, katalizátor kiiktatva. Olajcsere 10e km-enként, amúgy meg bármi zaj, zörej van, megy szerelőhöz (szerencsére nincs sok nyűgje). Amit cserélni kell, cseréltetem még mielőtt szükséges lenne, nehogy meglepetés érjen.

A kocsi az évek alatt eléggé átalakult. A 2003.06-os első facelift kinézetről a 2005-ös második facelift-es kinézetűre változott. Cserélve lett az első hűtőrács, és a lökhárítóban az alsó rács is. Került rá fényezett elsó és hátsó alsó szoknya, és felkerült egy gyári tetőspoiler is. A féknyergek piros színt kaptak, és a tetősín is le lett cserélve matt feketéről gyári krómosra. A lámpák és ködlámpák belülről le lettek feketítve, és fekete oldalindexek kerültek rá. Így összességében sokkal modernebb a kinézete. Plusz került bele egy, az átlagosnál jobb, de azért még mindig inkább alsó kategóriásnak mondható hifi is, így kifejezetten élmény benne zenét hallgatni.

A fogyasztása szerintem reális. Egyenletes tempónál 110-nél kb. 5,5l, 120-nál kb. 6l, 140-nél kb. 7,0-7,2l. Városban 7-8 között van. Ezek számolt, valós értékek, nem a hazudozó dízelhuszárok állításai. De egy ekkora autótól ezek szerintem teljesen elfogadható értékek.

Én így a pár hibájával együtt is imádom a kocsit. Igen, költöttem rá, nem is keveset, de nem fél évre vettem. Mentem vele nem egyszer hosszabb távot, és mindig nyugodtan indulok neki az útnak. Európa sok országában járt már (H, A, SK, CZ, HRO, D, PL, SLO, ITA), és remélem még elviszem pár helyre. Ha minden igaz, még 2 évig biztos nálam lesz. Továbbra is vigyázni fogok rá :)

Hibalista

- Kor, km állás, hiba, ár: - 4,5 év, 131e km - Csomagtartó mikrokapcsoló: csak kulcsról nyílt. 12e Ft. - 4,5 év, 133e km - CMP jeladó (főtengely-jeladó). Siófokon egy nap alatt nem jöttek rá mi a hiba. Felhívtam a pesti szerelőt, egyből megondta. 5e Ft. Ez amúgy típushiba. Ez a rail cső alatt található. Ha szemben állunk a kocsival, akkor motorburkolat le, és az olajbetöltő nyílástól kicsit lejjebb, a rail-csőnél van. Egyetlen csatlakozó azon a környéken. Ha fekete, akkor azonnal cserélni, az a szériahibás sorozat. Ha szürke, akkor meg lehet nyugodni. A klubban szürke még nem ment tönkre. Ez egy 5e Ft.-os alkatrész, de ha tönkremegy, leáll a kocsi, és nem lehet beindítani. - 4,5 év, 133e km - Bal első kerékcsapágy, ami kinyírta az agyat is. A kettő együtt ~50e Ft. - 5,0 év, 137e km - Kilukadt egy dugattyú. Motor ki, új dugó be, motor vissza. 250e maszekban. - 5,0 év, 137e km - 4 porlasztócsúcs csere. Maszekban, jóval bolti ár alatt ~140e. Dugyattyúcserével együtt cserélve. - 6,0 év, 153e km - Bal első ülésfűtés nem ment. A vezeték szakadt el. Ülés kiszedés, vezetésk toldás, forrasztás, majd ülés összeszerelés. 0 Ft. - 6,5 év, 157e km - Hátsó stabilizátor rudak cseréje. 6e Ft. - 8,5 év, 147e km - Turbócsú csere, és katalizátor iktató beszerelés. 34e Ft. - 11,0 év, 197e km - Tanksapka menete eltört. Nem tudtam tankolni... Új tanksapka. 2e Ft. - 12,0 év, 208e km - Kipufogódob csere. 25e Ft. - 12,0 év, 208e km - A 2005 előtti autókon a hátsó féknyereg egy idő után berohad. Így nekem is. Megoldás: 2005 utáni bontott féknyereg, és ebbe való fékbetétek vétele. Plusz akkor már kézifékkötél, és fékcső csere is. 90e Ft. - - Ezeken kívül csak a szokásos kopó alkatrészek cseréje (fékbetét, tárcsa, ablaktörlő, olajcsere, stb).

Ide hordtam szervizbe

Könyves Kálmán körút, Auto-Fort. Dolgozik itt egy srác, aki nagyon ért a Mondeo-khoz. Látatlanba sose mond semmit, mindíg csak teszt, és próba után. Hiába márkaszervíz, nem átverős, mindíg korrekt. Nekem is a motorki-motorbe műveletnél amit tudott bontottat szerzett.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Siófoki Ford márkaszervíz (nevét nem tudom). Egy nap alatt nem jöttek rá, hogy miért áll le véletlenszerűen a kocsim, az izzításjelző villogása mellett. A pesti embert felhívtam, és egyből mondta. Hozzá nem értőek...

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 129000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 78000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf 1,6 Következő autója? Mondeo MKIV (remélem)
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)