A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (2000-2006)

Mondeo 2,5 V6 Turnier Ghia 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Vezetési élmény, 3 gyerekkel - 10 év után is.

Szöveges ítélet

Az autó, ami 9 millió újonnan és 2,5 millió 4 évesen. Mivel sok presztízse nincs, ezért iszonyat értékvesztést produkál, tehát használtan ár-érték arányban (és méretben) a kategória bajnoka.

Lássuk először a negatívumokat:

- egy sportosabb futóművű és ülésű Focusból ültem át, a Mondeo kényelmét szoknom kellett. Szívem szerint leültetném, hogy ne ringatózzon ennyire, de többek szerint teljesen jó így, nem hajós érzés, csak a Focus után fura. Az üléseknek lehetne jobb oldaltartása.

- nehezen találtam meg az ideális ülés-kormány beállítást, igazából még most is állítgatom néha, valahogy nem jön össze a megfelelő ülésmagasság és a megfelelő kormányszög. Ha meg összejön, akkor a kartámasz lesz rossz helyen.

- szokni kellett a váltó-kuplung összjátékot, eltelt pár hét, mire bólintás nélkül váltani tudtam.

- rövid utakon lazán benyalja a 11 litert 100 km-enként. Amikor kiszabadul a városból, 9 körül alakul a fogyasztás, és tötymörögni sem kell ehhez. Nem városba való, az biztos.

- 58 literes a tank, tehát már előre köszönnek a benzinkúton, annyit járok oda. Az új Mondeo 70 literes tankja kellene ebbe is.

- a defekttűrő abroncsokat nagyon megvezetik a rossz utak, egy nyomvájús úton markolni kell a kormányt.

- sötét acél(kékes)szürke színű, minden porszem látszik rajta... aki nem akar 2 naponta autót mosni, ezüst színű autót vegyen. És mindenképp kell rá első-hátsó sárvédő gumi, mert a kerekek a kasztni oldalára verik az összes dzsuvát, hála a tervezőknek...

És akkor a pozitívumok:

- kényelmes: nem elsősorban a futómű meg az ülések (azok is), hanem a hangszigetelés, ami nagyon jó. Csend van 50-nél, 100-nál, 140-nél is, ennél többel meg úgyse megyek. Cserébe az állítólag szép motorhangból sem jön be semmi. A kezelőszerveken, kapcsolókon is érezni, hogy ez nem az alsóközép kategória.

- nagy: a 3,3 méteres csúszdát beraktam úgy, hogy minden ajtó csukva volt. Hátul a két gyerekülés közé befér egy felnőtt. A Focus csomagtartóját faltól-falig kitöltő babakocsi ennek a csomagtartónak az 1/3-át foglalja el. És végül: a gyerekülésben ülő gyerkőcök nem tudják összerugdalni az első ülések hátulját, mert nem érik el.

- megfelelően motorizált: a 170 lóerő elég az 1500 kilóhoz. Nem gond az előzés, meg az se, ha a feleségem kettes helyett négyesbe kapcsol. 1500as fordulaton 200 Nm nyomaték áll rendelkezésre, 2500on pedig már nyomatékmaximum van. Az egyik, mert a szívósor vezérlése 3700nál vált, onnantól dupla annyi levegőt (meg benzint) kap a motor, és a nyomaték is feljebb megy. Tehát 1500-tól 3500ig van a családi autó üzemmód, 4000től meg a vadállat üzemmód.

-a gyári 6 cd-s Sony HIFI kellemes, még a gyári hangszórókkal is, bár azokat már kicseréltem, de a fejegység marad: szép is, meg a hangja is megfelel.

- rengeteg extra, bár néhány felesleges:

- automata fényszóró: úgyis mindig felkapcsolom a tompítottat;
- tempomat: nekem nem jön be, ritkán autópályázok, akkor se mindig kapcsolom be;
- fedcomp: a fogyasztást úgyis látom a benzinszámlákon, a hátralévő benzinmennyiséget mutatja a mutató, tehát a külső hőmérséklet kijelzésére használom.

- a "jó" extrák:

- esőérzékelős ablaktörlő: míg nem próbáltam, csak nevettem, hogy milyen hülyeség, de így kipróbálva már nagyon hasznos. Csak bekapcsolom és nem kell tovább foglalkozni az ablaktörléssel meg intervallumokat állítgatni, stb. teszi a dolgát és kész.
- fűtött első szélvédő: nem kell kapargatni, kb 1 perc alatt tiszta, akármilyen jég van rajta. Az elején zavartak a vékony fűtőszálak, de már megszokta a szemem.
- szintszabályozós futómű: nem lesz "lomis" leült lada kinézete, akármit rakok be hátra.
- xenon: nem kell magyarázni, jobban látni vele, mint a halogénnel. Amúgy a halogén távolsági is jóval erősebb, mint a Focusé volt.
- sötétedős belső tükör: jó dolog, bár még jobb lenne, ha a külsők is ilyenek lennének.
- klíma: egyenletesen osztja el a levegőt, nincs szélvész, mégis rendesen hűt/fűt.
- a 6 légzsákot, az abs-esp-asr kombót még nem próbáltam hálistennek.

UPDATE 2017.

10 év és 140.000 km után még mindig elégedetten használom, 240.000 km van benne. A felsorolt hibákon kívül hibamentesen elvisz mindenhova. Kétszer robbantam le vele, először az akku halt meg egyik pillanatról a másikra, másodszor pedig dízellel szennyezett benzint tankoltam a benzinkút hibájából, ki is fizették a javítási költségeket (gyertyák, üa. szűrő).
Nézegetem már egy ideje, hogy mit vennék helyette, de a mai 2-4 éves mezőnyben nincs még csak hasonló autó sem. Nekem nem hiányzik a számítógépesített parkolóasszisztens és nem akarok 1.4-es turbomotort se... Úgyhogy valószínűleg marad ez, míg szét nem esik.

Hibalista

- Klíma csere 35000.- (Angliából vettem Ebayen az itthoni ár harmadáért gyári újat) - Ködlámpa csere 15000.- (betörte egy kő) - Gyújtótrafó 21000.- - Fényszórómosó fedél 3x8000.- (háromszor veszett el, most már oda van drótozva) - Első hengersor kipufogó tömítés 9000.- - Lökhárító alsó műanyag 15000.- (padkákba beakad) - Gyári rádió CD váltója meghalt, kapott egy bluetooth-os kihangosítós JVC-t 25000.- - Ezen kívül 2 akkucsere, 2 fékbetétcsere, egy garnitúra gyújtáskábel.

Ide hordtam szervizbe

Helyi szerelőműhely.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 100000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Focus Következő autója? Remélem marad ez jó darabig.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (380 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)