Az életben többet nem kell Ford
Szöveges ítélet
Ilyen szar autóm 19 évi taxizás alatt nem volt! Tele gyári tervezési hibákkal. A hátsó fék utánállító csavarja rövid, így mivel semmi nem jelzi a fékbetét kopottságát, mire hazaértem elnyírta a menetet. Egy 3 centis csavar, de 58 ezer a féknyereg, és csak egyben lehet kapni.És ez mással is megesett. A vízpumpát 10mm átmérőjű bordás tengely hajtja, ha 1 mm lekopik lehet cserélni, de azért otthagy, és mehetsz haza trélerrel. A tréleres hazajár hozzánk. Szilveszterkor is beálltam a kertembe, és egy óra múlva tréler húzott ki, mert az ESP letilt, de addig is egy kerékfordulat alatt úgy elsüllyed, hogy a trélert is behúzta a kertbe. Azt is ki kellett kötni. Legközelebb csak egy eső kellett, mire beültem az autóba már beindítás nélkül is elsüllyedt. 4 órán keresztül 3-an ástuk ki. Utána a többi autómmal gond nélkül kiálltam, csak ez süllyedt el. Az EGR szelep városi használatban bekormozódik a rossz üzemanyagtól, ezért zabálja a gázolajat, és jobban füstöl mint egy IFA. Vigyük ki egy kicsit kiégetni autópályára 180-al havonta, vagy tisztíttassuk ki a szelepet és a Map szenzort?
Az előző 14 év alatt a 2 Opelemre nem költöttem összesen ennyit, mint erre a másfél év alatt. Soha nem akartam Fordot venni, 12 VW-t mentem megnézni 3 szerelő haverral, és ezt ajánlották, azóta sem hallgatnak mást.
Amióta a véleményt írtam elromlott a kuplung amiért 210 ezer forintot kellett kivennem a pénztárcámból, és valami ismeretlen hiba történt a motorral, amit a komputer kiolvasása után sem tudunk értelmezni. ( a kopogás szenzor hibát jelez; esetleg aki tudja a választ: hambrus@freemail.hu ) köszönettel veszem.
Az ítélet írása óta egy év telt el. Tönkrementem az autó miatt. És, hogy mik a gondok: az ESP állandóan fékezget, ha kell, hanem a fékbetéteket állandóan cserélni kell. Már hetente csak egyszer ülök az autóba, de akkor biztosan tönkremegy valami. Lengéscsillapítók, majd először a kesztyűtartó teleszkóp, majd pár nap múlva a zár. Persze becsukva, mert így legalább nem lehet kinyitni. Ilyen problémát más autónál még nem is halottam, ennél pedig mindig van a szervízbe raktáron, annyira sűrűn előfordul. Nincs olyan alkatrésze az autónak, ami még nem romlott el, és el sem tudom képzelni mi lesz a következő.
Megint eltelt 4 év, és 224 ezer kilómétert tettem bele, de már nem tudom meddig bírom anyagilag a szervízt. Egy pozitívum van, hogy az eltelt kb. 7 év alatt egyre olcsóbbak lettek az alkatrész árak, és egyre több a bontott alkatrész. A többi ítéletet olvasva pedig nem tudom, hogy milyen autót vegyek legközelebb.
8 év után megszabadultam tőle!! Csak nevetek azokon végre akiknek ilyen kocsija van. Soha többé, ez volt életem legjobb napja. 5 perc alatt megvette egy elmebeteg.
Egy éve már Peugeot motoros Focussal járok, ami eddig hibátlan.
Hibalista
- Vízpumpa, Egr szelep, fék!, futómű, biztonsági öv: 122 ezer! - Kuplung: 210 ezer
Ide hordtam szervizbe
Petrányi ( ide véletlenül se vidd)
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (1) | Vezetett km | 373000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra | Következő autója? | Focus, de Peugeot motoros. |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.7/10) |