„200-on túl….”
Szöveges ítélet
„200-on túl….”
Nem a végsebességben mert a gyári 223km/h gyorsulás 8,6s hanem az eddig megtett kilóméterekben. Tömören egy V6 szívóbenzines lóereje egy V8-as nyomatékával de egy 3 hengeres kisautó fogyasztásával mindezt egy középkategória árában lévő autótól. Rugalmassága meggyőző, előzni országúton nem egyenként lehet vele hanem 7-8as konvojokat egybe. Az igazi „elennfelei” csak a 3,0-s vagy fölötti többi turbódizel. Autópályán 220-ig úgy húz mintha kötélen húznák Sokat vezetek egy évben többnyire autópályán ha nem sietek akkor tempomat 160-on. Ezt a típust csak 6 sebbességes manuális váltóval szállították. Mivel elsősorban hosszútávú utakra használom a nyomatéka miatt gyakorlatilag nem is kell kapcsolgatni autpályán elég a tempomatot piszkálni, így az automata nem is hiányzik. A nagy átlag fogyasztás eddig 6,8. Pillanatnyi fogyasztási adatok 90km/h -1500rpm-3,8l/100km; 130km/h-2150rpm-5,6l/100km 160km/h-2650rpm-6,3l/100km.
Annak ellenére hogy sokat vezetek ez az első dizel autóm. Picit féltem tőle mert rengeteg rémtörténetet lehet hallani kettőstömegű lendkerékről, porlasztócsúcsról, turbóról a Common rail rendszerek üzemanyagra érzékenységéről stb. Tömören a tapasztalat: ha valaki 0 km-el vesz egy CR dizelt akkor ez csak urban legend. Megbízható strapabíró rendkívül olcsó fenntartásúak:
Fenntartási költségek: szerviz: 3,30 Ft/km , gumikopás: 1,53 Ft/km (Téli nyári egyformán V-s sebesség indexü gumival) biztosítás cascoval nekem 3 Ft/km-re jön ki
Mivel elég sok km-et vezetek és mindig 0km-el veszek autót. Oda szoktam figyelni a kocsikra mert a régiek 4 éves korukban shiftelődnek tovább az asszonynak (tehát a családban marad így illik vigyázni rá). Ez a mostani mondeo sorsa is. Előtte sose volt dizelem csak benzinesek. Ez a teljesítménye és fenntartási költsége mellett meggyőzött arról hogy többet otto motorral hajtott jármű be se tehesse a kerekét a garázsba.
Tehát most 208ekm-nél tartok és lassan négy éves lesz.
Ez alatt amit cserélni kellett:
20ekm-ként olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
60ekm-ként gázolajszűrő
70ekm (EGR szelep) le lett dugózva így már örök élet
70ekm-ként egy kerék gumigarnitúra
100ekm-ként fékbetét
120ekm 4db izzító
140ekm 1db generátorszíj és feszítő
197ekm-első csapágy
150ekm féktárcsa
És kellett még bele 14 334 liter gázolaj. Tudom, hogy járok vele, benzinessel egy 3,0V6 kéne ugyanehhez, csak az nem 6,8-at hanem 12-őt enne nálam. Így nekem eddig 2,5 milliót spórolt üzemanyag áron. Ebből sok porlasztócsúcs meg turbo csere is beleférne, csak éppen eddig még nem mondta senki hogy menjenek tönkre. Diagnosztika szerint még jó sokáig nem is fognak. Marad addig második autónak a családban amíg majd az új is ki nem szolgálja azt amit ez.
Ennek a típusnak a hátránya: strapabíró nem látszanak rajta a kilométerek és ezt ki is használják a nepperek. Könnyű a km órát visszatekerni, így nem kell csodálkozni, hogy szinte az összes külföldről behozott autó 68-78 ekm között lesz meghirdetve. Utána meg persze jönnek elő a hibák.
Ha valaki nem akarja hogy a szervizek feleslegesen lehuzzák akkor ajánlom ezt:
http://mondeoclub.hu/wiki/
Hibalista
- EGR szelep 70ekm-nél beállt. Garanciába cserélték.
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Vagép József Attila úti szervíz
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Ford Petrányi Egy koccanás utáni javításnál szakszerűtlenül csinálták meg a klimát, utána rosszul rakták fel a műanyag motorvédő lemez ami autopályán menetközben lesett, nem értettek a hangvezérléhez stb stb.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 208000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | a szívem a C250CDI fele huz de az eszem azt mondja hogy az új most kijövő 200 lovas Mondeo 2,2TDCi-t |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |