A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Mondeo (1993-2000)

Mondeo MONDEO 1.6, 16V kombi 

Az ítélet értékelése
4,5(2 db)

Életem első autója. Soha rosszabbat.

Szöveges ítélet

Megszereztem a jogosítványomat, és rá két hétre megkaptam a céges Citroen Xsarát. Azt hajtottam fél évig, arra jó volt, hogy némi rutint szerezzek közúton. Piszkosul utáltam. Aztán visszaadtam a céges autót, és rá pár hónapra úgy hozta a sors, hogy egy saját cég miatt kellett egy nagy autó, olcsón. Olyan, aminek nem drága a szervizelése, de belefér öt-hat kartondoboz is akár.

Az első autó volt amit megnéztem, vidékről hoztam. A család testületileg sírt, amikor elhoztam. Másnap reggel egy IVECO nem figyelt, és összetörte hátulról. Volt biztosítás, megjavították, azóta megy. Csak azt kell cserélni, ami kopik benne, bár megvétel után a gyertyát és a gyertyakábelt ki kellett cserélni, és most féket és féktárcsát is újat kapott, és elromlott a szervópumpa is. De ennyi.

Mentem vele több mint 30.000 km-t, nagyrészt városban. A fogyasztása sok, a 10.5 akkor is annyi, ha vidékre megyek. Pedig nem megyek gyorsan, még mazsola vagyok. :) Imádom hogy hatalmas benne a hely, hogy elférek, és hogy érzem, van körülöttem "anyag". Minden belefér, soha semmit nem hagytam ott, és soha, sehol nem hagyott ott. Mentünk árut beszerezni, kirándulni, dolgozni együtt, és mindig, mindenhol társ volt. Nem feltétlenül olcsó fenntartani, és a fogyasztása (és a kora) miatt le fogom cserélni. Borzasztóan kényelmes, és tudni kell róla, nem versenyautó. Megy ha nagyon pörgeti az ember, de felesleges. Őt arra találták ki, hogy a vezető elfeküdjön a kényelmes ülésben, bekapcsolja a 15 éves korában is jól hangzó rádiót, és kényelmes, 90-100-as tempóban guruljon. Megy 170-et is, de az öregeket sem indítjuk el olyan versenyen, ahol sprintelni kell.

Nagyon megérte. Nem volt drága, 380 ezer forintért vettem, most nem ér többet annál, hogy valaki kivonja a forgalomból, ezt tudom. Ő arra van ítélve, hogy egy fiatal srácot utolsó napjain megtanítson vezetni, és rajta tanulja meg azt, miért nem akkor visszük el szervízbe az autót, mikor már fékezéskor fém csúszik fémen. De nem hisztizik, nem áll meg, csak megy konokul előre, amerre én szeretném. Szomjasnak szomjas, de a gyári értéke is ennyi.

Egy hálás öreg úr, aki ugyan köhög néha, de korához képest meglepően friss, és fiatalos, aki ugyan időről időre igényel valami gyógyszert, és mindig fáj valamije, de mindezekkel együtt a mögötte álló évektől függetlenül kaján vigyorral az arcán szemléli a mellette elhúzó taknyosokat. Mert ő tudja, lassan járj, tovább érsz.

És végtelenül hálás vagyok neki, amiért ezt nekem is szeretné megtanítani.

Hibalista

- Amikor megvettem kapásból belém jöttek hátulról, így a hátsó ajtót cserélni kellett. S ha már így volt, cseréltem a gyertyát, és a gyertyakábelt is, mert egyszer csak nem akart elindulni az autó. Megmozdult ő, csak néha úgy tűnt, mintha lefulladt volna. A csere után a hiba megszűnt.
- Elkopott a féktárcsa és a betét is, 40 ezer volt az első csere
- Benzinszűrőt nem cseréltek előttem, még gyári (!) volt benne, de nevetséges áron cserélték: 3.000 forint.
- Becsületesen cserélem benne az olajat, más baja nem volt.
- Apróbb gondjai vannak persze, dehát ennyi idősen ez nem is csoda. Elromlott a fordulatszám mérő, a bal hátsó lámpa csak úgy ég, ha felkapcsolom a ködlámpát, nyekereg a hátsó ajtó, most elromlott a szivargyújtó, szorul a jobb első ablak, pedig már ki is tisztíttattam. A szervópumpát is ki kell cserélni, mert csöpög. De erre egy ennyi idős autónál, ami az elmúlt 15 évben használva volt, és vajon ki tudja hány km-t ment már, csak legyint az ember.

Ide hordtam szervizbe

mondeo.echt.hu, Kispesten vannak. Egyszer kiszedték a hátsó ülést, és miután visszatették, elfelejtették kihúzni a biztonsági öveket. Mehettem vissza. De ez legyen velük a legnagyobb problémám, elégedett vagyok velük.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 175000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 45000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Xsara Következő autója? Mondeo MKIII, 1.8 benzin
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Mondeo 1993

További ítéletek (293 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)