Az igazi országúti cirkáló
Szöveges ítélet
Viszonylag ritka gép volt az RS, igazából az ST 200-as el?dje. A normál 2,5 V6 Ghiától annyiban különbözött, hogy keményebb sportfutóm?ve volt, er?sen kagylós sportülései, minimális spoilerezése (a h?t?rács m?anyag helyett drótháló, az nagyon sokat dobott rajta) a nagyon ronda m?fa betétet a szemétre vetették, viszont a klíma csak manuális nem automata, a 4 helyett csak 2 elektromos ablak volt és a fed. komputer is kikerült bel?le.
Néhány nyilvánvaló hibája ellenére én kifejezetten imádtam. Kezdjük a jó résszel: klasszikus értelemben vett grand tourismo volt. Óriási öröm volt vele az autoút és a -pálya. Er?lködés nélkül gyorsult, nem kellett minden el?zéshez visszaváltogatni, hatalmas nyomatéka már nagyon mélyr?l felépült. 1-2 mercit és bájert leszámítva nem volt ellenfele, ezekb?l is csak a 3 literesek vagy nagyobbak, az 525i például érezhet?en lassabb volt (próbáltam). Egyszer kerek 45 perc alatt értem vele Szántódról a Blahára, ezt persze letagadom, ha hivatalos személy kérdezi. Csendes volt, határozott egyenesfutással, nem dobálta a szél úgy mint a kis gti-ket (és a hosszú emlked?kön sem fulladt úgy ki, mint a "morcos törpék").
A nagy nyomaték városban is jól jött, ha úgy volt kedve az embernek, akkor egész nap ki se kellett venni 3-asból a sebváltót (azért váltogattam, mert szerettem és jó volt a váltója is, de nem lett volna feltétlen szükséges, mert gond nélkül elindult bármelyik fokozatból kuplung-kínzás nélkül is). Soha nem sikerült akkora tárgyat találnom, amit ne tudtam volna vele elvinni, rettenet nagy volt a csomagtartója, a hátsó ülés pedig 1/3 - 2/3-ban dönthet?.
Rossz: Városban viszont már túl kemény volt a futóm?, néha eszetlenül rázott. Ezért is zörgött szinte folyamatosan az 5. ajtó - ha a szerel? beállította, akkor 500 km-ig nem, utána újra - és az els? cd játszó (amit majdnem kidobtam, mert szinte csak állóhelyzetben nem ugrott a "t?") azóta is remekül m?ködik egy haverom új mondeójában. A fogyasztás brutális volt. Mondjuk nyomtam is neki mindig, de a fogyasztást egyszer sem tudtam 10 alá vinni a 3 év alatt (a legjobb talán 10,2 volt) átlagosan 13,5 és néha télen - rövid, városi távokon használva - beleharapott a 15-be is. Mivel a tank csak 60-63 literes volt, ezért rendszeresen 450-500 km-enként kellett tankolni. Az üzemanyagszintjelz? meg elég vicces volt, 300-350-ig fél fölött mutatott, majd onnan 100-120 km alatt lezuhant 0-ra. A központi zár távirányítóját átlag fél évenként újra kellett kódolni, mert állítólag a zsebemben a többi kulcs addig nyomkodta rajta a gombokat, hogy megzavarodott. Szerintem inkább a szerel? aki mondta, de 2-3 rugóért 1 perc alatt mindig újrakódolták (fusiban, hivatalosan lett volna vagy 8, plusz egy egész nap).
A futóm?vet rendszeresen kikezdték a pesti utak, a két féltengelyen és a hátsó szilenteken kív?l talán még volt gömbfej csere is, futóm?állítások, meg a csudaszép 4 küll?s felnik többszöri görg?ztetése. Hiába, nem arra találták ki ami itt van. A fordulóköre kb. akkora volt, mint 1 tankhajónak, fél év volt, amíg megtanultam parkolni vele (utána viszont megszoktam). Egy 50 méter hosszú zsákutca végén laktam, de reggelente inkább végigtolattam, mert 3 Y-ból tudott volna csak megfordulni.
A sportüléseket szerettem, tényleg olyan érzés volt, mintha rámöntötték volna az autót, de több ismr?söm is kényelmetlenül sz?knek találta ?ket (ez vicces volt, figyelembe véve, hogy 190 centi és 110 kiló vagyok, ?k meg nem)
Az extrák közül a f?tött els? szélvéd?t és a kormányról vezérelhet? cd játszót emelném ki (ami meglepetésemre tökéletesen vezérelte az utólag berakott gyári 6 lemezes cd-váltót is), amit nagyon hiányoltam, az a tempomat volt.
Soha nem adtam volna el, ha nem kapok egy céges autót (Focus 1,6, azóta is sírok), de muszáj volt, mert azért hobbinak kicsit költséges lett volna. Csak a kötelez? havi 8 volt rá (B0), plusz a benzin meg a parkolás. 3-tól 6 éves koráig volt nálam, ezalatt elbuktam a vételár felét, tehát nem valami jó az értéktartása, ezt mindenképpen muszáj bekalkulálni, miel?tt megvesszük. De a vezetési élmény engem speciel kárpótolt ezért.
Hibalista
- Mindkét féltengely, hátsó szilentek, 2 cd játszó, 5. ajtó zörgött, kucsba épített központizár-távirányítót kb. 4-szer kellett újrakódolni
- 1 db akkumulátor, néhány ég?, fékbetét+tárcsa, olaj, sz?r?k
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Manta GT/E | Következő autója? | Ford Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |