A Kicsi - Ford KA
Szöveges ítélet
Becsapósak az osztályzások, mert persze egy Ferrarival nem tudok egy KA-t összehasonlítani. A maga kategóriájában szerintem szuper. Fürge, kicsit Ford-osan kemény a rugózása, de minden kanyart úgy vesz, mintha épp ö kérné, hogy megint kanyarodjunk :) kényelmes, 12 órás úton semmim nem zsibbadt el, még hátul is elfogadható. Fogyasztását én még csak városban dugóban néztem, a 5.8-7.2 liter így jött ki :)
Viszont Pesten sajnos sokakat irritál, hogy kis fürge kocsival vagyok, így jobban kell vigyázni, hogy ne lökjenek félre. Más hírem még nincs, 1 hónapja van nálam az autó, így raktam bele már 3000 km-t. Eddig mindenki elismeröen szállt ki belöle, kevesebbet feltételeztek róla, még a pasik sem becsmérelték!! A rádió alapfelszereltség hangfalak viszont gyengék, bár nem zavaróan, csak már most gondolkodom egy kis hangfal tuningban :)
Parkolni tuti vele, a szervo szuper, csak azért fogom a kormányt, hogy ne szidjon le a rendör, ha meglát. Sokkal kevesebb helyekre befér, mint gondolnám, azonban elég széles, azzal nem árt vigyázni :)
Üdv mindenkinek, Kata
6 hónap után íme az új infók:
Tél van, simán indul (kint tartom sajnos), csúszós úton is kiismerhetö és megbízható. Igy sem fogyaszt többet 7.5 liternél (folyamatos városi világítás+fütés+zene+ablaktörlö). Megéri kézi mosóban rendszeresen lemosatni és beviaszoltatni, kb 1 hetet egész jól bír ilyenkor még.
Új infó (2006.04.02.):
Nem írtam eddig bele, hogy 176 eddig a végsebesség letesztelve. A fogyasztás így is maradt autópályán a normál, ez pozitívum. Elég hangos, nem autópályára tervezték alapvetően, szóval tipikusan városi autó. Még a hangfalakhoz annyit füznék hozzá, hogy közben már rájöttem olyan trükkre, hogy ha adapterkazettán keresztül hallgatok mp3 vagy CD lejátszót, és a lejátszó hangerejét kb az első harmadra állítom, akkor nem gerjed össze a hangfalakkal, és nagyon élvezhető zene nyerhető ki az autó hangrendszeréböl.
További hír, hogy azóta is folyamatosan dícséri mindenki az autót, aki vezeti. Föleg a fürgeségét és a szervót. Igaz, azt hozzátenném, hogy nagyon nagyon sok múlhat a bejáratáson, mert érezhető volt kb 5000 km leteltével, hogy az autó fellélegzik, felgyorsul, mint aki hálás az addigi türelemért.
Új infó - szervíztapasztalat augusztus 2006. Tapasztalataimat beleírtam a szervíztapasztalat részbe. Egy biztos, erősen úgy érzem, itt márkaszervíz monopólium van, elfelejthetem, hogy én vagyok a VEVŐ, aki FIZET. Azért nem ejtettek a fejemre, de mindenki figyeljen oda, mikor miért mennyi pénzt ad ki egy márkaszervízben.
Első lökhárító probléma - lásd hibáknál, ez persze az autót nem károsította - szerencsére.
40.000km-es szerviz:
légkondi csak fűtött, ezt garanciában megjavították, magán szerelőnek nem sikerült, mivel minden elektromosan megy.
más hiba nem volt, ez viszont széria hibának tűnik, mivel már reflexből töltették ki velem így második alkalommal a kárbejelentő lapot.
Tehát eddig visszatérő hibák: fűtés-hűtés csak forrót fúj, kesztyűtartó folyton meglazul és kinyílik.
Most rendben volt a szervíz, még fel is hívtak utólag, hogy elégedett voltam-e, a bankkártyás fizetés nem ment, de zárás előtt 2 perccel is megvártak, illetve azt is megvárták, hogy elmenjek pénzt kivenni. Viszont a légkondi még mindig nincs rendben, érdekes hangokat ad ki, tehát muszáj leszek visszavinni, habár működik.
Június 2007 - sajnos eladtam, így ez a népítélet azzal folytatódik, mi derült ki a KA-ról + Ford Petrányiról: a KA hátsó lökhárítója nem a sajátja volt (kék volt alul), ez az eladás előtti átvizsgáláson derült ki... A kereskedőnek ugye kötelessége lett volna informálni, úgyhogy tanulság, hogy új autóval sem vagyunk biztonságban.. Ez persze baj nem volt, csak jókora értékcsökkenés eladáskor, úgyhogy megint csak remélem, a keresők a Petrányi név hallatán feldobják keresetlen véleményemet róluk (Kerepesi út).
Helyette vettem (nagyobb autó szükséglet okból) egy Peugeot 206 SW-t, akit érdekel, tartson velem annak a Népítéletébe is :)
Hibalista
- Kesztyütartó :), izzók.
- 20.000km-es szervíz,
- Szervíztapasztalatom romlott, lassú, nehéz bejelentkezni, és minden egyes alkalommal át akarnak verni (váratnak, hazudnak, hogy van-e alkatrész, nem annyit akarnak fizettetni, mint amiről árajánlatot adnak előre...). 3 hétig hadakoztam egy tetőcsomagtartó és 2 bicikliszállító sín miatt sajnos. Valószínűleg a szervíz meg engem könyvelt el, mint hisztis vásárló. Viszont nincs nagy márkaszervíz választék, így ha nem akarok garanciát veszteni, sok lehetőség nincs.
- Hangsúlyozom, a SZERELŐKkel semmi bajom, ők segítőkészek.
-
- 40.000 km-es szervíz: légkondi, másodszor.
Ide hordtam szervizbe
Ford Petrányi (Kerepesi út)
Értékelése: 2
Másik szerelő értékelése
K-Roy - első lökhárító csere+fényezés, mivel egy kedves útitárs lepattintotta rólam a dugóban álltomban, ő telefonált...
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mégane Classic (1998) | Következő autója? | Peugeot 206 SW |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
