A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Galaxy (2006)

Galaxy 2.0 TDCI Titanium Plus 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szürke bálna

Szöveges ítélet

Volt egy Honda Accord Sportmozdonyom, de a 2. gyerekkel jött a 3. is, úgyhogy kellett egy másik autó:

- egy sorban férjen el 3 gyerekülés;
- nagy csomagtartója legyen;
- spórolós fogyasztás, normális szervizköltségek;
- kinéz valahogy;
- felszerelt.

Ez a dög ebből több pontot is elég jól hoz. A középső sor lábtere nagy, tele van tárolókkal, nagy a csomagtartó. Az első ülések nem valami kényelmesek, kevés az oldaltartás, de nagy a hely. A 2.-3. üléssor is előre-hátra mozgatható és a támla dönthető. A 2.-ban nagy a hely, a 3. sorban is ülhet felnőtt, ha elég egy jelképes csomagtér. Már ha az a felnőtt be tud oda mászni.

A váltó halál pontos, az első fokozatok túl rövidek, de cserébe meglódítja a 163 ló ereje.

Ki-be szállni könnyű, de nagy hely kell, mert nagyok az ajtók. Tolóajtó volna jó, de az valamiért az még az új Galaxyról is lemaradt.

Vezetni egész jó, magasan ülve jól belátható az autó, de a tolatókamera/radar kötelező tartozék, mert messze a vége. A napfénytető is hasznos, különben egy sötét kripta lenne a belseje.

Műszaki problémák: vannak, lásd a leírást. Megjegyzésnek csak annyi, hogy eddig csak Hondáim voltak és nem vagyok hozzászokva, hogy az autót nem csak karbantartásra visszük a szervizbe...

Fogyasztás: elég dinamikusan vezetek, így városban kb. 8.2l-t eszik. Autópályán GPS szerinti 130km/h-val szoktam menni (óra szerint kb. 138), így ott 8.0-8.5 közötti a fogyasztása. Jobbat vártam, bár a légellenállása egy csűrkapuéval vetekedhet, úgyhogy végül is érthető.

Lekonfigurálva a Ford honlapján, az első tulaj 13MFt körül fizethetett az autóért, én 2,5 évesen 7,1MFt-ot fizettem érte. Szörnyű áresés. Remélem, hogy a zuhanás átmegy vitorlázásba, különben nagy bukta lesz.

FRISSÍTÉS: az autóról közben kiderült, hogy 30ekm-t visszatekertek benne. Kinézetre abszolút hozta a 25ekm-es állapotot, de egy új kapcsolat útján utánaérdeklődtünk Olaszországban (ahol forgalomba helyezték) és persze kiderült, hogy megvétele előtt egy hónappal 55ekm-rel szervizben volt a gép. De annyira ára alatt vettük, hogy belenyugodtunk. Szerencsére törés javítását nem találtunk rajta.

Hibalista

- Az autó külföldről jött, az első magyar szervizkor 3 oldalas garanciális javítási listát mutattak, rajta rengeteg felismerhetetlen kóddal, de pl. a központi kábelköteget már cserélték (>300eFt-os javítás), valami turbócsővel és légmennyiségérővel együtt. Durva egy 25+30ekm-t (lásd a szöveget) futott autótól... - - 60ekm: a légkondi elkezdett füstöt nyomni az utastérbe, de csak álló helyzetben. Diagnózis: átégett az injektor körüli "tűzgyűrű". Terápia: tűzgyűrű csere + nagytakarítás. Költség: 65eFt. - - 67ekm: az autó először rossz hibaüzeneteket küldött (pl. nem égett a fényszóró, pedig égett, nyitva volt a csomagtérajtó, pedig zárva volt, stb.), de pöccre indult. Később nem indult. Az aksinak vége. A gyári 60Ah-s aksit kicsinek értékeltük és a hely megvolt rá, így kapott egy 90Ah méretűt, azóta OK. Csere házilag, aksi 35eFt. - - 74ekm: kopogó kormánymű, 2 toronycsapágynak vége, 1 kormány összekötő halott., 48eFt. - - 79ekm: nyikorgó csomagtérajtó-zsanér, WD40. - - 91ekm: 12.000km hiba nélkül!!! Aztán az autó hol indul, hol nem, gombnyomásra az önindító meleg motornál meg se moccan, néha hidegen sem, de az elektronika úgy értékeli, hogy jár a motor (The car is operative). Elsőre nem találták a hibát, a szoftver frissítés nem segített. Másodjára az önindító csatlakozóit átmozgattták, takarították, ez 15eFt-ért eredményes volt. - - 95ekm: elhallgat (az utólagos) tolatóradar. Egy csatlakozót kellett házilag rendbe tenni. - - 100km: több apróság összejött a télen: nincs ülésfűtés, felakadt a vezetőoldalon az utasoldali ablakemelő kapcsolója, spontán kiesett az egyik rendszámvilágító lámpatest, kiégett egy tompított izzó. Javítás 105e-nél, csak ezt itt még nem tudtam... - - 105ekm, 1. fejezet: a számítógép szerint 40km van üres tankig. Beállok tankolni, nem nyílik a tankajtó. Próbálom tízféleképpen - semmi. Szerviz: hagyjam ott (3 gyerek 2 suliban, hehe), másnap kerék le, doblemez (vagy inkább dobfilc?) ki, nyitás hátulról, WD40. A zár 17eFt lett volna, olcsón megúsztam. A tankajtó nyitása a 100ekm-nél írt izzóval és egy új rendszám-lámpatesttel 14eFt-volt. - Az ülésfűtés ismeretlen összeg, az ablakemelő kapcsolója 25eFt munkadíj nélkül. Ezeket elnapoltam őszre. - - 105ekm, 2. fejezet: átégett egy másik injektor-tömítőgyűrű, tele az utastér füsttel. Most szervizes javaslatra mind a négyet cserélték. A szerviz szerint ott nagyon meleg van és nagy a nyomás, gyakran átég. Gyakran, bakker? Akkor talán tervezni kéne egy jobbat! Törzsvásárlói 15% kedvezménnyel hetvenhatezer forint... Grrr..! - - Az ex-Accordommal 7 év és 95ekm alatt egy szavatossági kuplungtárcsa cserén (meg egy pár tompított izzón) kívül semmi, de SEMMI nem történt. Kezd a tokom megtelni...

Ide hordtam szervizbe

Petrányi, Bp. Üllői út 300-valahány

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Szallerbeck, Bp. Üllői út 812.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 55000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Accord 2.2 iCDTI Következő autója? Valami jó nagy - V-klasse, GL klasse, VW T6
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Galaxy 2006 (2006)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)