A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Galaxy (2006)

Galaxy 2.0 TDCi 

Az ítélet értékelése
4,2(5 db)

Business jet

Szöveges ítélet

Sok szempontból egy saját repülőre hasonlít. Először is, nagy - belül 7 ülés, meg némi csomagtér is akad. A méret és az üléshelyzet miatt is úgy érezni, mi igazából a többiek felett vagyunk, a forgalomtól távol. És még rá is játszik - a kézifékkar pl. egy az egyben egy repülő gázkarjára hasonlít :) Egyébként szerintem a formába is ezt próbálták belecsempészni a tervezők, a szélvédő enyhén szögben áll a motorháztetőhöz képest, mint a repülőknél. Persze lehet, hogy ezt csak én, repülőbuzi látom bele :)

Az előző autónk Fiat Multipla volt, az a viszonyítási alapunk. A Multipla - hát, hogy is mondjam, nem egy szokványos külsejű autó. Viszont nagyon praktikus. 4 méteres hosszból 6 felnőtt ülés + 430l csomagtér, nem kevés. Eredetileg S-Maxot akartunk hét üléssel, de akkor elkövettük azt a hibát, hogy egyszer egy S-Max mellé parkoltunk a Multival... Hát elsőre nyilvánvaló lett, hogy az S-Max a centik ellenére sokkal kisebb, a tető hátulja nagyon meredeken ereszkedik. Bár nem ültem S-Maxban azóta sem, biztos vagyok benne, hogy a +2 ülés maximum gyerekeknek jó. Így lett Galaxy.

A Galaxyban alapból 7 ülés van. Mindegyiket lehet előre-hátra tologatni, a csomagtér is variálható. Ha leghátul gyerekek ülnek (imádják!), akkor még elfogadható csomagtér marad, ha oda is felnőttek, akkor már nem sok. Ledöntött leghátsó sorral viszont fenomenális - gyakorlatilag egy hodályba pakolhatunk. A Multiplában két gyerekkel egyszerűbb volt az élet, mert a két gyerekülés mindig a hátsó sorban volt. A Galaxyban ezzel szemben előre-hátra kell pakolni attól függően, hogy éppen hányan utazunk. A leghátsó sorba pedig bemászni sem egyszerű, néha emiatt kell kiszedni a gyerekülést. A három sor ülés egyik mellékhatása, hogy a legelső és a leghátsó sor között beszélgetni már nem olyan egyszerű.

A dízelmotor jó. Ez az első dízel autónk, és az első turbó is. Ez némi megszokást kíván. 1500 alatt teljes halál, még az eladó is lefulladt vele. 1500-től velünk van az erő, csak fordulattól függően várni kell rá 2-3 másodpercet. A dízelmotor innentől jó nyomatékos, keveset kell kapcsolgatni. Ez főleg autópályán jó, ott gyakorlatilag minden helyzet megoldható hatodikban. Az utasoknak fel sem tűnik a 160, elég utólag bevallanunk :) Autópályán érezhetően elemében van az autó, halk, keveset fogyaszt, stb. 130-nál 6,5 körül elmegy, 160-nál már azért inkább a 8-hoz közelít. Városban felszalad egész 9-ig is, országúton viszont inkább 6. Egy ekkora autónál (1800kg) szerintem nem rossz. Futómű, kuplung, váltó hozza a szokásos Ford színvonalat, élvezet vele az autózás. Vezetés terén össze sem lehet hasonlítani a Multiplával.

A kidolgozás is alapvetően rendben van, de néhány apróság azért akad. A Ghia kivitelben a műszerfalban sok alumíniumhatású műanyag akad, szerintem nem olyan szép. A hézagok is nagyok. A hátsó ajtó illesztései lehetnének passzentosabbak, mondjuk elhiszem, hogy egy ekkora nagy batár ajtónál ezt nem olyan könnyű megoldani.

Az extrák közül sok hasznos, pl. napvédő roló a hátsó ablakoknál, ülésfűtés, tempomat, stb. A világítással nem vagyok teljesen kibékülve - van rajta automata fokozat, de olyan, aminél lekapcsol a lámpa, ha leveszem a gyújtást, olyan nincs - pedig ezt a Fiat alapból tudta, feleannyiért. Még egy dolog, ami hiányzik a Multiplához képest - a gombnyomásra behajtható tükrök. Mivel a Galaxy is nagyon széles, gyakran behajtom - kézzel.

Hogy megérte-e? Térkihasználásban szerintem a Multipla jobb. A Galaxy viszont kívülről is kívánatos, modern autó, ütközésbiztonság, vezetés terén egyértelműen ő a nyerő. Hogy megér-e majd´ kétszer annyit? Mindenki döntse el maga...

Update (123000 km után): a műszaki tartalommal eddig nem volt gond (kop-kop), az autó ugyanolyan fickós, mint az elején. Német autópályán 160-ig simán lehet vele repeszteni, a szélzaj nem jelentős, gyorsulásban pedig csak 4 hengernél több vagy sportváltozatok (GTI) tudja lelépni. Volt viszont egy pár apróság, amelyeknek a megjavítása nem volt jelentős költség, csak macera (lásd hibalista). Továbbra is elégedett vagyok az autóval, szerintem nagy távolságokra ideális utazóautó: sok hely utasnak cuccnak, kellően dinamikus, és egyáltalán nem fogyaszt sokat. Remélem továbbra is sikerül jelentős problémák nélkül megúszni, és akkor jó sokáig megtartjuk majd.

Update2 (145000 km után): ez az utolsó update, az autót eladtuk, de a családban marad. Kicsit fájva váltam meg tőle szerette a család és én is. Az eladás oka, hogy szerettünk volna összkerekes autót. Így aztán vettünk egy új Galaxyt, az azt is tudja. Kicsit félek a rengetek elektronikájától, ez az autó inkább autó benyomását keltette mint egy mozgó számítógépét. De egyelőre rendben van.

Hibalista

- Gázadáskor terhelésnél néha megcsúszik a kuplung. Szerelő látta, elismerte, tárcsa csere érett. A javítással már nem nálunk történik, mivel eladtuk. - Klíma eresztette a hűtőközeget. A szivárgás lassú volt, de évről évre újra kellett tölteni, a szerviz pedig nem jött rá, hol. Végül a Deltamarkos fiúk megtalálták - a dupla rendszer fele a csomagtartóban van, ott az egyik illesztés volt a ludas. - Motorháztetőt nem sikerült lecsukni, mert a rugó nem húzza be a bowdent vissza a helyére. Állítólag típushiba, és a bowden cseréjével orvosolható, csak a szerviznek nem akaródzik megcsinálni, mert sok mindent szét kell szedni hozzá. A bowdent kézzel meghúztam, most működik, remélem, így marad. - Akksi télen többször lemerült, csere. A nálunk eltöltött 8 és fél év alatt kétszer kellett cseréni. - A jobb hátsó ajtó díszlécét cserélni kellett, mert elkezdett beakadni, és elhajlott a vége. Állítólag ez is típushiba, de egyszerűen orvosolható. - Első elektromos ablakemelő nem emelt fel gombnyomásra a tetejéig. - Indexkar kapcsoló csere - nem mindig indexelt.

Ide hordtam szervizbe

Ford Lubrag

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 1500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 122000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Multipla Következő autója? Ford, valószínűleg új Galaxy
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Galaxy 2006 (2006)

További ítéletek (26 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)