A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Galaxy (1995-2006)

Galaxy 1,9 TDI - VW motor 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Soha rosszabb autóm ne legyen!

Szöveges ítélet

Szóval, kinőttem az autómat, merthogy 2004-re 100 kg fölé sikeredett kerülnöm, és valahogy megtetszett ez a típus. Igen ám, de a vásárláskor nem próbáltam ki a végsebességet, amiből az következett, hogy 120 Km/h fölé nem akart menni a gép. (Eladó nem akart tudni róla...:( Kiderült, hogy a turbócsövek rosszul lettek bekötve egy szerviz alkalmával, amire a szakszerviz nem jött rá, csak egy maszek, ...végül is a kezdeti nehézségek ellenére a még németben 110 lóra tuningolt szerkezet meglódult, és azóta teszi a dolgát, igaz, meg is kap mindent tőlem. Kényelmes, soha nem hagyott cserben. Ezt tényleg valós 88 000 km -el hozta be magának egy autószerelő, és ez a lényeg!!!! Mint mondottam, sok km van az ülepemben, ezért állíthatom, hogy rengeteg függ a behozott használt autóknál, hogy mennyit csavartak" vissza a kilométeren, és hogy kik vezették a járgányt előtte. Nehéz jót kifogni, de nem lehetetlen.
Nagyon megbízható gép. Sokadik autóm, de kevés ilyen volt közöttük, pedig pár új is volt már régebben. Úgy tűnik, az ezredforduló előtt még jobban megcsinálták az autókat.
Holnapután cseréltetek két szilent blokkot és egy talpast rajta. Tök olcsók az alkatrészek hozzá. Majd elfelejtettem, hogy természetesen üregvédőzéssel kezdtem, mondván, nem tudni, hogy meddig marad nálam az autó, mert ha úgy alakul, hogy még húsz évig, akkor jól jártam. Sokan nem tudják, hogy az autók belülről kifelé rozsdásodnak. Ha KELLŐ IDŐBEN megkapja a gép az üregvédelmet, akkor ez a veszély nem fogja 10-15 évig fenyegetni. (Tízévente érdemes megismételni, csak akkor az lesz a gond, hogy túlél minket is...:-))

Folyt.:
TOVÁBBI TÍZEZRET HAJTOTTAM BELE az elmúlt bő fél évben, és egy bal első lengéscsillapítót kellett cserélnem, mert elkezdett kopogni. A jobb elsőt az autószerelő cserélte, aki behozta. Ő közel 30 ezer km-t tett bele, és kiment egy másikért, ezért került hozzám a gép.( Lassan vezérműszíj csere is következik. Feleségem megtiltotta, hogy eladjuk. Mint családtag, nevet is kapott: ő lett a "Fehértehén" Egyébként meg tényleg nem érdemes ezekre az utakra új autót venni annak, aki nem lopja a pénzt...

folyt.2. - 2009 március idusa - További 10 000 km-t tettünk Fehértehenünkbe, (most tart 184000 km-nél- 2008-okt.) de semmi hiba, mint már fentebb is jeleztem, a megbízhatóság jellemzi. Közben az történt, hogy ezzel annyira meg voltunk elégedve, hogy a másik autónkat is lecseréltük - ami éppen egy 5 éves szép benzines dög volt, de nem akart gyorsulni, mindamellett, hogy sokat evett, meg sápítozott, ha másik kúton tankoltunk, mint annak előtte.
A maga nemében persze jó autó volt az is, csak nem mindegy, hogy mihez viszonyítjuk. Azt gondoltuk, hogy meg fogjuk tudni szokni a benzines motort, de nem sikerült. (halkan mondom: Chrisler PT Cruiser 1,6 -os volt) Lecseréltük pár hónapja egy ugyanilyenre, (Galaxy 2002 PDTDI - 3,1 milla, de mint a PDTDI- ből látszik, ez már 5 évvel fiatalabb. Ez "Szürkemarha" néven fut a családban...:-) Természetesen szintén üregvédőzéssel kezdtem. De térjek vissza az eredeti "Fehértehenünkre"., amelynél közben felújításra került a generátor és az önindító, mert szeretem, ha a gépem üzembiztos. (Ugyanekkor utánanéztünk, hogy mi a fene csörög a motortérben. Ajánlom az ilyen és hasonló egyterűsök figyelmébe! (Sharan - Galaxy - Alhambra) Ha jobb oldalt csörög valami, az nem lesz más, mint a klímaszivattyú csapágyának szárazon futása, amit szintén cseréltünk.) Amúgy 190 ezer körül járok, és magával az autóval tök meg vagyok elégedve.
Folytatnám, mindannyiunk okulására....:
Eltelt a nyár, (2009 aug. végefelé járunk) közben kikristályosodott bennünk, hogy 1 Galaxy és 1 lótifuti "kicsikekocsika" lenne ideális. Na ez legalább eredmény, most legalább tudjuk, hogy mit is akarunk. De, hogy magukról az autókról is mondjak valamit, a "Fehértehenet" üdülésünk előtt leállítottuk, várja gondos gazdáját. A szürkébe beletettünk a nyáron közel ötezer km-t, bejártuk fél Európát, problémamentesen, azaz egyszer-kétszer ijesztett csak meg, de nem komolyan. (Pl. lecsúszott a levegőcső menet közben, és elveszítette az erejét, de három perc alatt rájöttem a hibára.) Ő most jár 95 ezer km-nél. Magyarul, csak azt akarom mondani, hogy aki ezt a márkát szidja, az verje inkább a saját fejét a falba, mert arról nem az autó tehet, hogy ő visszatekert kilométerrel vásárolta meg szerencsétlent anno!
Hazaérve a párom rábírt arra, hogy ismét hirdessük meg mindkettőt, és amelyiket viszik, azt vigyék, amelyik marad, az maradjon! A “szürke” megtalálta gondos új gazdiját, így maradt a “Fehértehén” továbbra is a “nyakunkon” –, nejem szerint hál’Istennek, merthogy az már családtag…
Na, most hogyan tovább? Kell plussz lóti-futi autó, vagy nem? Napok óta lógunk a neten mindketten, de minél tovább tesszük ezt, annál szánalmasabb képet kapunk a hazai használtautó piacról, nem is beszélve az ezredforduló utáni autógyártás minőségéről. Nincs tutti autó sajnos, még újban sem, bár szalonautóban semmi esetre sem gondolkodunk, merthogy mi nem kaptunk milliós (tízmilliós) végkielégítéseket, no meg a válságról, és az utaink állapotáról ne is beszéljünk!
3./
FOLYTATOM, hátha tudok segíteni ezzel több honfitársamnak...
2014. December vége van és még mindig a FEHÉR TEHÉN a család harmadik tagja, immáron a kilencedik éve. Idén nyáron megjártuk vele Görögországot is. Visszafelé jövet, amikor éppen megbántuk egy Nis melletti autópálya étteremben, hogy megálltunk, merthogy kiszúrtak, hogy magyarok vagyunk és 3 órát vártunk a vacsoránkra....szóval, visszafelé kérdezem a nejem, hogy nem vettél észre semmi furcsát az autóval kapcsolatban? De! Mondja... Elromlott a tempomat, amit indulás előtt javíttattunk meg. Nem, mondom, nem erre gondoltam, hiszen alig tudtuk volna használni a terepviszonyok miatt. Sem ott, sem oda illetve vissza nem találkoztunk ilyen autóval! Hihetetlen! Először nem értettem, de rájöttem: Túl koros az autó ahhoz, hogy mások el merjenek ilyen távra indulni. Persze, ez jobb, mint újkorában. Most már kifizetődött az a háromezer forint, amit belefektettem az üregvédőzésébe, amikor megvettem. Nem rozsdásodik! (Jövő nyáron megismétlem) Most járok 250 ezer kilométernél és minden OK, megy, mint a vadállat. Igaz, meg is kap mindent. Halkan mondom, hogy kb 2 évet úgy jártam vele, hogy időnként nem akart húzni a motor 100-110 felett.(VW 1,9 TDI) Mivel csak a környéken használtam, az autópályák meg elkerülnek, így a 90-100 elég volt, lusta voltam foglalkozni vele, de Görög előtt kénytelen voltam. Hát, mit mondjak? Három szerelőnek hagytam ott összesen 60 ezret, de a hiba maradt, mígnem egy "véletlen" kapcsán elém sodorta a sors a megoldást. Egy kilométerre volt tőlem, csak nem tudtam róla. Egy fiatal autóvill. szerelő srác újrafuttatta a programot rajta és megoldódott minden egy csapásra. A másik háromnak eszébe sem jutott ez a lehetőség, mindent szétszedtek, de nem találták a hibát, a pénzt viszont elkérték. (Pipa is voltam érte, de mit tehettem? Igaz, én voltam erőfölényben mindhárom esetben, de ez nem erő kérdése.)Ez volt az utóbbi időben az össz hiba a kopó alkatrészeken kívül, de azok sem igazán jelentősek, kivéve a legutolsó vezérműszíj cserét, amit úgy hozta a sors, hogy nem a megszokott szerelőmnél csináltattam, úgy, hogy életemben először otthagytam másfél napra az autót. Dupla annyit fizettem, mint amennyit gondoltam érte, és fene tudja, hogy mit berheltek össze, úgyhogy ez volt az utolsó, hogy nem a régi szerelőmhöz viszem, akinek minden mozdulatát kísérem. (Megszokta, már 30 éve teszem ezt) ...És egy jó hír a végére: A lóti-futi autó is bejött 2009 -ben még, fél évi neten történő figyelést követően. Sikerült egy 18 ezer Km -es szervizkönyves belföldi Renault 1.2 Twingo -t venni nejemnek (és nekem is persze)Én is megszerettem a rövid távokra. Igaz, semminek sem néznek az úton, többször nem óhajtják megadni az elsőbbséget, de ezeket általában a következő település piros lámpájánál fülön fogva rángatom ki az autójukból, úgyhogy egyre javul ez a tendencia, mert már ismerik az autót:-) Volt már, hogy a körforgalomban két kört is mentem, mondván, gyertek csak elém:-) Nem jöttek! :-) Nejemet viszont ugyanott minduntalan vészfékezésre kényszerítik. Hiába, ő nem tölti ki annyira a teret :-) Na, ebben a kicsiben sem csalódtunk, még mindig úgy fest, mint egy szalonautó, pedig 55 ezer Km van már benne és 12 éves.(Természetesen ez is üregvédőzéssel indult)
Juj, majd elfelejtettem, a Galaxy tavalyi csörgését. Csörgött az már vagy három éve, de mivel kinyomócsapágyra gondoltam, így hanyagoltam, mondván, egyszer majd megoldjuk. (Középről, lentről jött a csörgés, és esküdni mertem volna rá, hogy csapágy, de nem az volt) Egyre nehezebben akarta bevenni a sebességet, mígnem egyszer paff, szerencsére a házamtól 20 méterre megadta magát. A kupplungtárcsából kilazult egy rugó és egy-két év alatt olyan üreget dolgozott ki a rezgéssel magának, hogy kiesett és beszorult a szerkezethez, nem tudott kiemelni már. Na, egy új tárcsával megoldottuk, szerencsére éppen olajat is kellett cserélni, amit egyébként 10-12 ezrenként szoktam.(AGIP SINT) Ha már szóba jött az olaj, akkor még egy jó tanács: Majdnem minden fél- vagy teletenkhoz szoktam fél ill. egy deci 2T olajat beönteni a gázolajhoz, hogy ne legyen olyan száraz, jobb legyen az adagoló kenése. Nincs is vele gond...
Ennyi mára, így is már egy fél regényre való sikeredett:-) Remélhetőleg hasznos olvasmány lesz, jelentkezek még a folytatással alkalomadtán, úgy érzem...
IGEN, jelentkezek:-)
2016 AUGUSZTUS 09. Az autó még mindig nálam és még mindig kitűnően viselkedik. Feleségem hallani sem akar a cseréjéről, pedig jövőre a 20. évét fogja taposni. Km-állás jelenleg 263000, mert tavaly nyáron gondoltunk egyet és elszaladtunk vele Barcelonába, pontosabban mellé egy kempingbe. Na, maga a nyaralás egy külön regény lesz majd, mert ilyen autót senki nem látott közben :-)hasonlóan mint előző évben Görögországban. Más kérdés, hogy az autópályadíj csak maga úgy 100 ezer Ft-ba került csak oda, úgyhogy visszafelé lemondtunk róla. El is kevertünk az Alpokba szépen, pedig a partot terveztük. Sebaj, odafelé legurultunk egyszer-kétszer... De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy hibamentesen tette az öreg járgány a dolgát. Ez volt tavaly, most meg éppen megjöttünk vele Erdélyből. Ja, és a TWINGO is kifogástalanul működik.
Folyt. köv.

Hibalista

- NEM SOK - részletek a leírásban

Ide hordtam szervizbe

vidéken

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

vidéken

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 116000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 140000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 190 D Merci Következő autója? egyelőre nem lesz másik
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Galaxy 1995 (1995 - 2006)

További ítéletek (54 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)