Takarékos háziszekér
Szöveges ítélet
Lassan egy éve hajtom, takarékos kis családi autó. Aki keveset jár autópályán, annak kiváló. Nálam átlagban 4.5 litert fogyaszt. Alsóbb rendű utakon nemegyszer mértem már 4.2 is. Autópályán 100-120-as tempónál 5 literre jött ki klíma nélkül. Gyorsulása elfogadható, négyszemélyes családnak épp elég tágas. Szerintem annak éri meg ilyet venni, aki legalább 25.000 km-ert megy egy évben és nincsenek túl nagy igényei. A listás ára enyhénszólva túlzás! Amit reálisnak gondolok érte Fresh felszereltséggel max. 3.250.000 Ft. Egyébként én szeretem, eddig különösebb probléma nem volt vele. Nem mondom, hogy nem kívánkozok néha egy jobb, erősebb autóra, de az igazság az, hogy a szükségleteinket ez tökéletesen kielégíti.
Eltelt egy év. 64.000 km-t mutat az óra. Az autóval meg vagyok elégedve. Cserben nem hagyott. Nem hagyott cserben a kisvárdai és nyíregyházi Ford Szerviz sem. Mindig készségesen adtak csereautót, amikor arra volt szükség.
Szereintem kiváló ez az 1.4-es motor. Jól megy, kategóriájában igencsak jól gyorsul. Egyet értek az előttem szólókkal: lehet vele meglepetést okozni az utakon. Változatlanul keveset fogyaszt. Most október közepén is még mindig 4.2l/100km-ert mérek. Azóta vezettem csereautóként 1.3-as Fiestát, 1.4-es Focust, 1.4-es Fusiont, szóval egyikkel sem cserélném el. Döbbenetes, hogy a Focus 7-8 liter között evett, pedig óvatosan nyomtam a pedált. Továbbra is tetszik a futómű, a kormányozhatóság, a váltó pontossága. Na és a pakolhatóság. Nem részletezem, hogy mi minden belefér egyszerre. Aki ezt vezeti, az tudja.
Egyébként nem szoktam elhanyagolni az autót. Elég jó a fülem, s ha valami elkezd benne más hangot adni, mint kellene, azonnal viszem a szervizbe.
Néhány szót az eddigi problémákról:
- nálam is hamar jelentkezett az ajtónyiszogás, megszüntetése egyszerű volt: kis szigetelőszalag rátekerve a zár ütközőjére
-aztán jött egy tipushiba: tűzkarikás lett, ami azzal járt, hogy az utastérbe olaj-égésterméket fújt be. Garanciálisan javították.
- olajszivárgás volt észlelhető, no ez feladta a leckét a nyíregyházi szervizes kollégának. Úgy találomra, hátha onnan jön, kicserélte a nívópálca tartót. Hát nem onnan jött. Ezután a kisvárdai szevizbe vittem, ahol a szerelő koléga szinte kifigyelte a szivárgás helyét, felvetődött szimering probléma is, de végül, két- három szemrevételezés után odanyúlt egy csavarhoz, meghúzta, és a probléma megszünt.
- ugyanígy történt, amikor ütemes, halk kattogó hang hallatszott a motor felől, a kisvárdai kolléga odanyult a generátor hajtószíja alá, kipattintott egy picike kavicsot alóla, és kész is lett.
Szóval teljes elismerésem a Kisvárdai Ford Szerviz szerelőinek és minden munkatársának.
Összegezve: ennyi pénzért, amennyiért én vettem, ma sem vennék mást, de a listás árát azért nem fizetném ki érte. Akkor már inkább egy benzines -talán Fusion- érné meg.
***80.000 km-nél lecseréltem a "drágát" egy ugyan olyanra (1.4 tdci), 1.750.000-ért számították be a Ford szalonba és 2.990.000-ért 0 km-est hoztam ki platinium felszereltséggel.
Így nekem megérte(???) egyrészt a gazdasági válság miatt, másrészt az alu felnikért, amit nem kértem és annak fejében három kötelező szervízt díjmenetesen megkaptam, továbbá nem kell új nyári gumikat sem vennem, és nem nekem kel megjavíttani a szivárgó kormányszervót, kicserélteni az üzemanyagszűrőt, pollenszűrőt, generátorszíjat, és van két év újabb garancia.
A lényeg, hogy a motorral semmi gondom nem volt, minusz 10 fokban is indult, és keveset fogyasztott.
A kormányszervót azonban nem értem, a 60.000-es nagyszervíznél semmit nem montak róla, hogy szivárogna.
Tipushibája, amire mindenkinek felhívnám a figyelmét, a TŰZKARIKA, ami filléres alkatrész, de nagy munka megszerelni. Nekem hála Isten ez gariba sikerült.
80.000 km után nekem az a véleményem, hogy a listás árát semmiképpen nem éri meg. Aki teheti csak akciósan vegyen ilyet! Kiváncsi vagyok, hogy hány ilyen fut majd 10 év múlva az utakon?
3.000.000 Ft körüli összegért megéri megéri annak, aki évi 30.000 km-től többet megy. De egyébként a minősége miatt megkérdőjelezendő a Ford Fusion, még akkor is, ha oly terepjárós.
Ja, és 10.000,- Ft különbséget találtam a köt. szervíz árak között a Kisvárdai és a Mátészalkai Ford szervíz esetében.
Hibalista
- A turbó gumicsöve kilyukadt, garanciálisan kicserélték.
- tűzkari8ka csere,
- kormányszervó szivárgás
Ide hordtam szervizbe
Kisvárda Ford szervíz, melynek teljes stábja dicsérendő, kiváltképpen a két szerelő kolléga
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 1700 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | astra classic F | Következő autója? | Amíg megéri dizzelt, de ??? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |