Egyszerű, praktikus, szerethető
Szöveges ítélet
2009. október 31. (az első értékelés, 2000 km):
---------------------------------------------
Néhány hónapja vettük az autót, ráadásul főleg a feleségem használja, így az értékelés csak az első benyomásaimat tartalmazza. Korábbi autóim egy Renault Megane (lásd http://totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=26087) és egy Ford Focus volt (lásd http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=33971), illetve az utóbbi még megvan, azaz ez egy második autó, bár úgy vettük, hogy szükség esetén "beugorhasson" elsőnek is.
Apropó érdekes lehet a vásárlás története, a Fusion egy Nissan Note-ot és egy Honda Jazz-t előzött meg a kiválasztás során, erről részletesen írok itt:
http://jozsefbiro.blog.hu/2009/09/19/and_the_winner_is_16
És akkor jöjjenek a tapasztalatok:
= A motor: az 1.4-es motorral (80 LE) a mi céljainknak és a feleségem vezetési stílusának tökéletesen megfelel, de bizony nem túl combos darab, nem lehet vele nagyon ugrálni (persze nem is akarunk). A hegymenenet a budai lankákon azért nagyjából bírja, illetve a Mátrában is teszteltük...
- A fogyasztás: eddig valahol 9-10 liter között, főleg városi üzemben, budai dombokkal, ami nem kevés, még akkor se, ha nyáron légkondival értendő. De megszoktam, a Fordok nem túl gazdaságosak, ez van.
= Nyilván megszokás kérdése, a korábbi autóimhoz képest kicsit gyenge a fék, jól bele kell taposni, hogy fogjon.
= A váltó egyelőre jól szuperál, minden sebességet rendesen bevesz, nem jött elő a mások által emlegetett, "nyomjuk le tövig a kuplungot, akkor jó lesz, mert egyébként nem" hiba, de nem leszek majd meglepve, amikor majd
megjelenik, a Focussal ugyanez van.
+ A csomagtér: 337 liter, ebbe szépen belefértek nyáron a négyünk csomagjai egy egyhetes útra, azaz akár első autónak is megteszi a mai válságos időkben (már ha valaki nem mer használtat venni).
= A belső tér olyan, amilyen: nem nyerne díjat formatervezési versenyeken.
Viszont pozitívumként említhető a viszonylag puha műanyagborítás a műszerfalon, a szövetkárpit az ajtón és a bőrborítás a kormányon.
= Van elektromos ablakemelő az első ablakokra, mindkét irányba folyamatosan nyomni kell, hogy mozogjon az ablak.
- A légkondi kapcsolójának led-je nem látható a vezetőülésből, fölé kell hajolni, ez ugye nem túl praktikus vezetés közben. Elég csúnya ergonómiai baki, egyébként a Focusnál ugyanez volt. Viszont az pont fordítva van, hogy a Focus amúgy emlékezik a légkondi állapotára, ha be volt kapcsolva, amikor leállítottam a motort, akkor automatikusan újra bekapcsolja, amikor újra indítom a motort. A Fusion viszont elfelejti, mindig kikapcsolt állapotból indul.
- Az ülés nem túl kényelmes. Azzal nincs bajom, hogy magas, viszont rövid az ülőlap és néha nehezen tudom eltalálni a számomra kényelmes pozíciót. Lehet, hogy meg fogom szokni, egyelőre ez rossz pont.
- A fékpedál és az oldalfal között van egy szűkület, ahová eleinte mindig beakadt a lábam. Most már kezdem ösztönösen úgy emelni, hogy ezt elkerüljem, de mindenképp komoly ergonómiai bakinak tartom.
Ahogy az elmondottakból kiderül, nem hibátlan autóról van szó. Viszont a mi követelményeinknek tökéletesen megfelel, a hiányosságokat pedig kompenzálja a tudat, hogy olcsón jutottunk hozzá. Ha megbízható lesz, akkor szeretni fogjuk.
Hibalista
- Egyelőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Egyelőre sehova.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |