Aranyló kisdisznó
Szöveges ítélet
2007.október.
Előző tulaj: Meg volt vele elégedve amire kellett neki helyváltoztatás (néha kicsit gyorsabban mint megengedett) elegendő volt. Kényelme, menetteljesítménye jó, hosszabb utak is vállalhatók vele. Beltere funkcionális (nem egy design túra) elegendő pakolóhely, kívülről tetszetős forma. Nem túl drága fenntartás. Két személynek elegendő 1,5 heti cuccal is, négynek utazni elég.
Nincs még túl sok tapasztalatom vele: biztonságos, jó futómű, fék, erős motor (nem egetrengető). Alapjában véve kényelmes, bár a jobb lábamat nem tudom igazán megtámasztani (lehet, hogy az ülőlap nem elég hosszú?) nagyobb távon kicsit kényelmetlen. Jó, hogy magasan ülök, átlátom a forgalmat, kicsit magasabb a felépítése ami Bp-en előny (vivát Demszky és Tsai). Érezhető eleje-hátulja, jól pakolható a csomagtartó. Tetszetős forma kívülről, belülről funkcionális, jól használható tér. Egy-két elnagyolt részlet (pl. ülés zsanérok kidolgozása, fedetlensége).
2008.május:
Alapjában véve kényelmes, de az ülőlap nekem túl rövid (nem támasztja a combot) és a kormányt is jobb lenne ha lehetne tengely irányban is állítani (= elviselhető kényelmetlenségek). Nagyon jó viszont a magas üléspozíció, padkához való álláskor a magas kaszni, nincs perem a csomagtartónál, elegendő számú rakodóhely, jól érezhető az eleje/hátulja. Futómű kemény (kicsit dől, de nagyon fekszi az utat), felüt egy kicsit nagyobb kátyúnál is, nagyon stabil (főleg jó gumival). Igen hatékony fűtés/hűtés (egy személlyel, esőben, 1-es fokozatú ventillátorral, klíma nélkül sem párásodik egyáltalán), nyáron gyorsan és hatékonyan hűt, télen fűt. Főleg Budapest peremkerületi forgalmában használom, naponta 15-18 km 7,5 l/100 km-es fogyasztással. 1,6-os 100 LE-ős motorhoz szerintem teljesen korrekt.
Kis furcsaság: a klímakompresszor kuplungja bekapcsoláskor akkorát csattan, hogy eleinte azt hittem vmi széttört. Azóta is ilyen a hangja, de müxik.
Alapjában véve szeretem, ha csere lesz akkor csomagtartó méret miatt kell (gyarapszik a család).
2009.február: Második autó lett belőle, a csomagtartómérete miatt. Szintén Fordot vettem.
2010.március: "Kisebb" baleset történt, össze lett törve az eleje (majdnem totalcar), de megcsináltattam. Túl jó autó ahhoz, hogy veszni hagyjam. Szeretem.
2010.augusztus: egy "rendes, korrekt" ember beletolatott a jobb első ajtóba, önrészre javíttattam (no betétlap). Megy és megy, benzin kell bele, szerencsére nem sok.
2011.április: azóta is csak megy és megy, pedig két gyerek is nyúzza.
Továbbra is szeretem(jük). Nagyon jó dolog a kicsit magasabb felépítés a hazai szekérutakra.
2011. november: A nyári rugótörés óta csak megy és tankolni kell bele pedig nyúzva van: 2 gyerek + kezdő jogsis feleség + rövid városi utak. Továbbra is nagyon szeretjük.
2012. szeptember: A fékjavítás és kuplungcsere ellenére továbbra is minden OK, megy, tankoljuk, nyúzzuk és szeretjük.
2013. április: Megy szeretjük. Egyelőre minden OK. 2013 augusztus: fogyasztás 8 liter körül van a meleg, a rövid utak és a klíma használat miatt.
2014. január: futómű rendbetétel, hát nem volt occsó,-> lásd. hibák. De sajnos 10 év alatt tönkremennek ezek a dolgok is. A többi részen azóta sem látszik rajta elhasználódás stb. minden úgy működik ahogyan kell.
2014. március: vizsga, 10. éves nagyszerviz: hát kissé sok volt 120 kFt, de vezérműszíj, segédszíjak, első fékbetét, olaj + minden szűrő, vizsgadíj együtt már nem annyira sok. Ezzel a kettővel remélem az idei dolgok letudva, mert kicsit elszállt a rá szánt büdzsé...:( Mondjuk majd kell téli gumi is...sajna a mostaniak már túl öregek.
2014. május: újabb kuplungcsere kissé csalódás volt (lásd. 2014. május "Hibalista"). Most remélem egy jó darabig nem kell rá költeni, mivel kissé megnőtt a tervezett büdzsé. Viszont kell 4 téli gumi is rá ami nem lesz occsó..:(
2014. június: Megvettem a gumikat még most szezon előtt, mivel így olcsóbb, 80 kFt, igaz Pirelli Snowsport, de azzal vízen és hóban is meg lehet állni. Az előzők közül kettő is az volt és jobban tapadt, mint a kb. 2 évvel fiatalabb Kleber.
2014. július: Ami egyre jobban bosszant, hogy az ülés bizony nagyon nem kényelmes és nem csak nekem, hanem a nejemnek is. Sajnos ez a formázatlan lapos és puha ülőlap nem tesz jót a derékfájásnak, kb. 30-40 perces út után már fáj. Ez eddig nem zavart, de most egyre jobban, bár nem az ülés lett puhább. Ez egy igen rossz pontja az amúgy jó autónak. A másik kocsinkban (2006-os Focus Cmax, lásd. "Kék családi hajó") egy 600 km-es út sem gond egyhuzamban.
2014.11.02: Hátsó ajtó + lökhárító javítás amit én és a nejem "alkottunk". 120 kFt volt, de hát legalább szépen meg lett csinálva. Ez nem a kocsi hibája. Sajnos a magas városi fogyasztás továbbra is megvan, 8,5L/100km.
2015. március: éves szerviz közeledett, január elejétől (pártunk és kormányunk jóvoltából) csak városi forgalomban használtuk (=fogyasztás 10 liter körül) így funkcióját vesztette. Túl nagy és sokat fogyaszt városi szaladgáláshoz (munkahely, ovi, suli stb.), megöregedett és ezért eladtuk.
Hibalista
- Előző tulajnál (családon belül): A sebességváltóból (gyárilag) kifelejtették egy dugónál a tömítő anyagot így szép lassan, de biztosan elfolyott a sebváltó olaj. Garanciában javítva (20000 km). - Nálam: Akkumulátor csere kellett mivel 4-5 nap állás után már nem indult. Nagy áramfelvétel nyugalmi (bezárt) állapotban (~40-50 mA). Ezt rövid utakkal (5-10 km) és 4-5 napos állásokkal kombinálva nem bírta az aksi. Nagyobb Ah-ás akkumulátorra cserélve. Bal elöl valami kopog a műszerfalban, lehet, hogy a riasztó központi egysége. - 2008.május: eddig semmi, bal elöl a kopogás a riasztó központi egysége miatt van (nincs burkolva és rögzítve). - 2009.február: továbbra is semmi, csak benzin kell bele... - 2010.április: nehezen érzékel a távirányító. Elemet cseréltem, lehet, hogy a vevő rossz benne. - 2010.július: Jobb hátsó ajtón a fekete díszléc rögzítő ragasztása levált, autóúton lerepült. Új díszléc felrakása sk. - 2011.július: bal első rugótörés. Mivel álló helyzetben adta meg magát, így valószínűleg az 1 évvel ezelőtti balesetben hajszálrepedés lett a rugón és mostanra fáradt el. Ezt nem lehet igazán felróni a kocsinak (= nem Ő törte össze magát). Update: Mint kiderült ez állítólag típushiba és más hasonló évjáratú Fusion-oknál is előfordult (www.fusionklub.hu). - 2012. április: fékfolyadék utántöltés, minimum alá csökkent. - 2012.július: Fékfolyadék szint újra alacsony, diagnózis: kuplungcsere mivel közös a köre a fékkel és átenged a kiemelő csapágynál. Munka, anyag stb. ~110 kFt...:( - 2012.augusztus: Újabb fékfolyadék szint csökkenés: Hátsó tengelynél megnyomódott a fékcső (hogyan máig nem tudom), csere grátisz. Bal első ajtó műanyag díszléc lebeg, csere lesz...:( Csere megvolt. - 2013. augusztus: defekt bal elől. Nem a kocsi hibája. - 2013. április: bal első és hátsó ajtók fekete díszléc csere (jégkaparás közben letört a hátsó így egyszerre cseréltem) 15000 Ft. Úgy néz ki mindegyik leválik idővel...Különben minden OK. Lesz egy klimatöltés valószínűleg kevés benne a gáz. - 2013. május: 1/3-ad gáz volt csak a klímában, de ez állítólag normális ennyi évesen. Most hűt mint a frigó. - 2014. január: 4 lengéscsillapító (Monroe) + stabpálcák + motor-sebességváltó össszekötő gumiizé csere 120 kFt. Sajnos a 10 év és a jó Bp. utak megteszik a hatásukat. - 2014. március: bal hátsó ajtó nyitásakor pattanó hang. Mint kiderült a hátsó ajtó díszléce kihajlott vmiért (nem tudom miért) és nyitáskor összeért az első ajtó peremével. Hőlégfúvó, fadarab és visszahajtottam. Nem nagy dolog, de ezek a díszműanyagok nem lettek túl jól megcsinálva lásd. 2010-2012-2013-as ajtó díszléc gondok. - 2014. május: Néhány hete kezdte a hü**eséget, hogy néha az 1-2 fokozatokba nem lehetett betenni. Ez egyre sűrűbb lett, diagnosztika: kuplung 0-ra kopott kb. 2 év alatt. Vmi nagyon el lett ba**va a XVI. kerületi szervizben. Most ez 150 kFt volt igaz márkaszervizben (Szeleczky). Biztosra akartam menni. - 2015. február: már megint előjött a kihajló díszléc probléma, nemes egyszerűséggel lerövidítettem.
Ide hordtam szervizbe
Ford Szelecky: 2007.november: egy malőr miatt jobb karosszéria javítás, fényezés. Korrekt, pontos, szép munka, jó áron az előzőhöz viszonyítva. 2010.augusztus: Jobb első ajtó javítás, fényezés. Korrekt munka, gyors, de kisebb árnyalateltérés az eredeti fényezéshez képest. 2011.április: 7.éves szerviz: gyors (1,5 óra), tűrhető munkadíj, de drága alkatrészárak (=márkaszerviz). 36000 Ft: olajcsere, szűrőcserék, átvizsgálás + 1 izzócsere. Bent lehettem volna végig a kocsi mellett. 2012.március: éves szerviz, vizsga alapvetően OK, csak utána csökkent le a fékfolyadék szint. Úgy gondolom, hogy vizsga után 1 hónappal nem lenne szabad ennek megtörténnie (kocsi nem volt törve azóta stb.) 2014. május: kuplungcsere csapággyal, szerkezettel mindennel. Drága, de remélem nem lesz baj vele.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
For-Top: 2008.április: 4. éves szerviz + vizsga + futómű állítás + lengéscsillapító mérés = 56000 Ft, korrekt ár. Igaz kis kedvezményem van náluk. Korrektek voltak.2009.április: 5. éves szerviz + zöldkártya + ablaktörlő csere = 32300 Ft. Korrekt.2010.március: az említett "nagy" törés + 6. éves szerviz + vizsga = 215000 Ft :(((Később otthagytam őket, külső okok miatt. Maszek szerelő Bp. XVI.kerület: rugótörtést javította tisztességesen (2011. július), kuplungcsere (2012. július), fékcsőcsere (2012. augusztus) egyelőre tisztességesnek tűnnek. 2013. április: éves szerviz szinte fillérekből. 2014. március: 10. éves nagyszerviz, vizsga korrekt módon. 2014. április: a hibáknál már említett 1-2 nem veszi be. Szerintük jó. Na ezek után mentem vissza a Szeleczky-be akik drágák, de legalább van gari, ha vmit elrontanak.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | i10 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.7/10) |