Rehabra jelentkezek...
Szöveges ítélet
Apám szerint: "Az a te bajod fiam, hogy soha nem volt Moszkvics Zaporozsec a segged alatt!"
Szerintem jó mert,
-Elférek benne, 195centi/110Kiló.
-Befér a család és mimimum 4db. 20 Literes pálinkás butykos.
-A nagy átlagnál nagyobb az ereje. 120LE/1380KG. Ezzel számolj!
-OBDII home diagnostic capability. :) Jól jön az út szélén. Márkaszerviz kiolvasója sokkal többet tud! Bár szerintem hibakód olvasásért pofátlanság pénzt kérni.
-Futóműve jó! De,... lásd negatívumok.
-Kiszerelhető hátsó ülések. Még több butykos :-D
-Kis rekeszek a láb alatt hátul, ön-, és családvédelmi eszközök tárolására kitűnő.
-Roló, sötétített üvegek. Nem látják, ha bent felejted a lapit, vagy a pálinkafőzőt.
-Láncos, és nincs turbó, nagynyomású.
-Minden dokumentáció elérhető a neten. Kicsit kutatni kell.
-ízléses bőrözött, formás kormány. Szerintem jó a dizájnja.
Szerintem rossz mert,
-Nem megy lejjebb az ülés. Tükör kikapva a szemem síkjából. Gyakran át fogsz menni a sárgán, piroson, ha magas vagy.
-Hifin nem a jó bassz freki van vágva/emelve. :)
-Belül zörög, rossz úton elég ciki.
-Mfal nyöszörög. Ha hideg van azért, ha meleg azért. "Sapkád van?" (pesti, rossz utakon)
-B oszloptól is jön valami trigger jel, clock pulse, live signal. :) (pesti, rossz utakon)
-Kuplung bika. Térdfájósoknak ellenjavallott. "Kérdezze orvosát."
-Érzékeny jószág. Nem mindegy hogy váltasz, kuplungolsz. Lehet már kéne cserélni. Fulladásra hajlamos, nagyobb gáz kell.
-Fekete párduc lévén, a klíma épp hogy elégséges. Viszont ősszel, tavasszal a belső hőfok always ready.
-Számomra nem élvezet vezetni!
-Nehéz a kasztni, ezért ne várj 120LE - Szuzi kombót. Eddig szinte minden Szuzi legyorsult.
-Van benne kettőstömegű.
-Benzinszűrő a tankban a szivattyúban. Nem cserélhető; külön. Kicsit aggasztó. CSDB motorkód
-A fórum a szerelőkről szól, nem a tagokról. Lapátcsere, ilyenek...
-Nem hidrótőkés.
-Örvénykeltő, és szívó útvonal választó (rezó) lapátsorok is vannak a szívósorban, amik ha elromlanak, szívósor csere. Újonnan 145 pépör.
-Nincs feedback a lapátsorok állásszögéről.
-Motortérben a műanyagban nyugvó csavarok elnyalják a műanyagot.(Szerelő függő) Pl.: légszűrőház.
-Akksi fedél zörög, lötyög.
-Nagy ventilátor tartó mechanizmus kotyog, lötyög, zörög. Érdemes fixálni.
-3-5-ben a kezelőszerveket nehezebb elérni.
-Hajlamos ez a motor ellustulni. Ezért nem ajánlom csak városban, pláne ha zavar a városi 8-9-11 literes fogyasztás. 1800 - 2000-en fogsz autózni, aztán idővel belustul...
-EGR hűtött, a vízkörben van. Otthoni tisztítása ezért nehézkes. (Nem mintha naponta kellene.) Léptetőmotoros, nincs feedback. Indulásnál home-ol egyet, "oszt jóvan az úgy".
-Nagy lepke, pillangószelep hűtött. Szintén szeret a vízben úszni, szóval ezt is nehézkes otthon korrektül tisztítani.
-A fekete fényezés nagyon kényes!
-Ja és a futómű. Nekem kemény, az utastér felerősíti a zajokat.
-Kerékagy van, csapágy nincs.
Szumma:
Megszívtam, első autóvásárlásom. Nem a lényeget néztem. Ma már máshogy vásárolnék kocsit. Műszaki szempontok feltérképezve. Ezt így nem szabadott volna megvennem. Kompressziót, veszteséget nem mérettem, koszos kocsin, szélvédőn nem láttam a karcokat, tudtam, hogy a gumibak elfáradt, mert remegett, de nem tudtam, hogy ilyen drága lesz.
Szerintem nem rossz kis gép ez. Kezdi visszaszerezni a bizalmamat. kopp-kopp. Nem hinném, hogy lesz vele mostanság komolyabb gondom. Strapabíró blokk, ami abból is látszik, hogy a felújítás során, minden mechanikai elem, furat, csap, csapágy gyári geometriai tűrésen belül volt. Gyári hónolás a furatokban. 11 Éves, alu, nem perselyes!
Viszont te nem fogod így megszívni, mert olvasod ezt a jó kis irományt!
Ha pont ilyet akarnál venni:
Vidd el egy körre. Hidegen, melegen próbáld ki! Nézd, mennyi idő alatt melegszik be! Nálam rossz volt a termosztát. Gyanítom, ezért voltak a gyűrűk letapadva(hidegen pörgetés). Drága, ha meg kell bontani a blokkot. Végnyomás-, veszteségmérést csináltatni kell! Váltó akadozhat. Hidegen néha nem tudom betenni 1-be. Persze vásárlásnál ezt sem vettem komolyan. Vedd le a motorfedelet. Nézd meg a szelepfedél, hengerfej illeszkedését, a hengerfej, blokk illeszkedését. Ne legyen olajos. Szelepfedél tömítésem elfáradt. Gyertyáknál állt az olaj. Klíma ne visítson. Csak morogjon kicsit. Váltó ne akadozzon. Futómű annyira nem érdekel. Első nagy szilentek törnek. Nálam körbe volt repedve.
Kasztni; a kerékjárati ív hátsó alsó sarka rozsdásodhat. Ajtók alja rozsdásodhat. Csomagnyitó mikrókapcsolója beázik, rendszámtábla világítás beázik, rohad. A fekete kasztni nagyon érzékeny. Mindent látni rajta.
Ha már megvetted.
Tudom, ami jó, ahhoz nem kell hozzányúlni, de: Ha láncot nem is cserélsz, legalább érdemes a patronra rálesni, mennyire van kint.
Szelephézagot méretni. Hidegen-melegen. Nem hidrótőkés. Váltóban olajat nézesd meg. Váltó kulissza: gömbcsuklót, bowdeneket olajozd be. Váltón a gömbcsuklót(bowden vége) érdemes megnézni, mert le tud ugorni.(Nekem nem volt, csak hallottam róla.) Segédszíj görgő csapágyának állapotát érdemes megnézni. Első nagy szilentek eltörnek, ezért fékezésnél rángat a kocsi. Nem a féktárcsa miatt.
Féltengely gumikat, porvédőket nézd meg, csillapítók tetején a porvédők legyenek a helyükön. Felemelve is! Ha a por bejut, hamarabb pusztul. Ha fogy a víz, mielőbb csináltass hűtőkör nyomáspróbát(is)!
Olaj 5W30. Nem nagyobb, nem kisebb. 10E km-ént. Ha az 5W30-at nagyon kapkodja, akkor már van valami bibi. Gyári előírás 5dl/1000km. Nekem felújítás, bejáratás után 8(szfedél tömítés rossz volt) ?dl/8000km. Bár én gyakran odalépek 4-5-6 ezerig.
Légszűrőházban nézd meg visszaköpi-e az olajat a forg.ház szellőztetés, a lecsapatás után. Nem nagy hiba, engem zavar.
Ha lenne garázsom én szerelném, nem adnám senkinek, kizárólag Gödön hagynám ott, ha nagyobb gond lenne vele.
Ha nagy a baj, inkább trailer, és irány a megbízható műhely, különben az olcsóbb lesz a drágább!!!
Fékek nem tudom mennyibe kerülnek. Még nem kellett cserélni.
Közúton: 6.1 - 8 liter
Vegyes: 7-8.5 liter
Város, dugó, meleg, klíma, rövid járatok: 8-12 liter.
Mindezek ellenére állítom, hogy nem taxi volt... A megtett km. hellyel-közzel igaz. Minden szerelésnél gyári állapotok uralkodtak. A műszerfal sem volt megbontva korábban.
Nem vagyok szerelő. Autodidakta módon informálódtam, tapasztaltam. Zsargon lehet, hogy nem hű a szakmához.
Hibalista
- -Gyűrűzni kellett. Gyűrűk + HF + vezLánc + gyáriméretes főt. csapok. Sajnos kifogtam. 430E Huf, Nekem 90E Gari miatt munkadíjjal. - -Motorbak, hidrós, első. 23E píz - -Termosztát. 13 ropi - -Fűtéskör(motorhűtés), többször beáztam. 65E ebből 35 kukába, mert a szerelő törte el a radiátoromat, és a csatit a tűzfalnál. 18E trailer, a maradék a probléma. - -Szélvédő. Finom karcok, este vitte a fényt, tejüveg... 35E - -Izzók. - -Klíma hangos, gáz kiszáradt. 10 Év alatt nem volt töltve sztem. 5E - -Eltűntek gumigyűrűk a motorfedélből. 3000/darab, 6E píz - de ez már nem hiba, csak belejöttem. - -Örvénykeltő lapátsor PWM szelep tekercsszakadása. Szigetet vettem(tudatlan barom) Ezért 2 hét, 32E. Amúgy bontottan 3-5 Ezer. - -Váltó akadozik télen. - -Utastér venti csapágyas. De bírja. Kicsit masszírozza a kezet, ha feltekered.
Ide hordtam szervizbe
ESS Motor, Göd. Típus ismeret, korrektség, elfogadható árak, agyhasználat.Van, hogy hosszú a várólista.9-es!Scheiling Autójavító Bt, Bp.Becsületesség, betartják a határidőket. Sajnos márkafüggetlenek.7-es
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
KFKI NORMATRANS Kft.Senkinek nem ajánlom! A szándék megvolt.
Értékelése: 2
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 197000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia 1.2 55 nyihaha, Haha | Következő autója? | Valamilyen turbó benzines. 1.8, 2 Lityi. |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |