Nem rossz, de néha felbosszant
Szöveges ítélet
Az autót magánszemélyként 2013 év elején újonnan vásároltam. Egy 2007. évi Ford Focus 1.6, szintén új Focust cseréltem le. A kereskedő győzött meg arról, hogy ne az 1.6-os motorral válasszam, de majd az évek eldöntik jó döntés volt-e. Az ugyan kiolvasható a marketing szövegből, hogy van turbó, meg változó szelepvezérlés, az viszont nem, hogy van bizony kettős tömegű lendkerék, meg nagynyomású benzinszivattyú is.
Az 1.0 ecoboost motort egyébként nagyon jónak találom, pörgős, nyomatékból meg old sok feladatot, rugalmasan lehet vele gyorsítani. Az elindulási hajlamát kell kicsit szokni, mivel amíg nem tölt a turbó, addig az 1 literes motornak kell megmozdítani önállóan az autót, magyarul, vagy nagyobb gázt kell adni induláskor, vagy tovább kell csúsztatni a tengelykapcsolót. A tapasztalatom az, hogy 1700-as fordulatszámtól már jól érzi magát és innen jól el is lehet gyorsítani a gépet. A fogyasztása természetesen nem közelíti meg a gyári átlagfogyasztást (5.0 l/100 km), de 6.3-7.0 literes fogyasztás között kis odafigyeléssel simán elgurul. Város 6.8-7.2; országút 5.2-6.0; autópálya 7.2-7.8.
A formája nagyon bejön, sportos, fiatalos jelzővel illetném. A garancia 2+3 évre terjed ki, amit azért néhányszor kellett sajnos érvényesíteni.
Az autóval alapvetően elégedett vagyok, de pár hiba azért előjött az elmúlt közel 3,5 év és 68000 megtett km alatt.
Igazából a Ford típushibái jöttek elő. Kezdődött gyakorlatilag az első évben egy ajtó gumikéder ragasztással, majd egy egy másik ajtón cserével. Utána 2 éves korában a bicskakulcs mechanikája szorult meg, amit szintén cserélni kellett.
Az autó 3 éves korára szivárogni kezdett a vizszivattyú ház tömítése alól a hűtőfolyadék, majd néhány hónap múlva a turbó hűtéséről gondoskodó vízcső kiegyenlítő tartályhoz csatlakozó részre. Legutóbb kb. 1 egy hónapja a jobb első kerékcsapágy kezdett "morgásba", amiknek szintén csere lett a vége.
A fent felsorolt javításokat a márkaszerviz mind garanciában végezte. Néha előfordult, hogy győzködni kellett őket, hogy ez bizony garanciális javítás lesz (ezt mondjuk annyira nem értettem). De végül sikerült mindig érvényesíteni a javítást a garancia terhére.
A fenti javítások pénzbe ugyan nem kerültek, de viszont alkalmanként jól felbosszantott, hogy ezek előfordulnak egy gyakorlatilag új, megkímélt üzemben használt, szervizelt, garázsban tartott új autónál.
Ezek nem lennének komoly dolgok, ha 10 éves lenne a jármű, de még 4 sincs.
Az előző Focussal is voltak hasonló minőségi problémák (112000 km-t használtam), igaz az sem hagyott egyszer sem az út szélén.
A fentiek hatására kicsit megingott a bizalmam a Ford iránt, ezért kezdtem más típus után nézegetni és erősen fontolóra vettem, hogy idő után típusváltás lesz.
Hibalista
- Gumikéder 2 db - Bicskakulcs mechanika - Első kerékcsapágy - Hűtőfolyadék szivattyú - Kiegyenlítő tartály vízcsöve
Ide hordtam szervizbe
Vagép Nyíregyháza
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Vagép Debrecen
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Focus 1.6 Ti-VCT (2007) | Következő autója? | Auris |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
