Autóbuzi apukák kedvence lehet
Szöveges ítélet
Ezt a gépet nehéz nem szeretni.
Pro:
- praktikus (kombi), mégis sportos (185LE /400Nm, letépi a fejed, autópályán igazi sleeper)
- a Recaro üléseket nagyobb testű embereknek érdemes kipróbálni vásárlás előtt. Tökéletes és kényelmes az oldaltartása, nagyon fog hiányozni a következő kocsimból. Plusz eszméletlen jól is néz ki. A félbőrt javaslom.
- Stealth Grey színben üt igazán egy ST, tudtommal ez a szín nem választható "mezei" Focushoz
- automatával kértem, és jó döntés volt. A kormány mögötti fülekkel kevesebbszer váltok mint gondoltam, de a Sport módot gyakran használom. A Powershift váltót nem lehet szidni, villámgyors és kiválóan tanul.
- a kanyarkövető xenonok kiválóan világítanak
- egész futópad befér hàtra, vagy egy 26" bringa is, kerékleszerelés nélkül.
- normál autózásnál finoman viselkedik, de gázadásra olyan hangorkánt ad a rezonátorcső, amire dízelnél nem számítana senki
- sok okos tárolómegoldással kényeztet
- a futóműve álom (18-as felnikkel is), mondjuk el is vártam egy Fordtól. Nálam veri a BMW M futóművet.
- a kezelőszervek nem kellemes tapintású, de minden bizonnyal sokáig strapabíró felületűek. Klasszik Ford dolog :)
Kontra:
- dízel, de 7.2 alatt nem nagyon fogyaszt. Persze pályán gyorsan, városban dinamikusan van használva...
- én személy szerint gyűlölöm a szélvédőfűtést, évente 2x hasznos, a többi 363 napon meg zavar, mert látszanak a fűtőszálak. Főleg havas tájon vagy napos időben zavaró, de esőben is furán csillog éjszaka.
- a Recarok miatt hátul szűkös a lábtér sajnos
- az ajtók olyanok, mintha papírból lennének, nagyon gagyi (ez nem ST specifikus persze)
- olcsó beltér, strapabíró de rossz tapintású műanyagokkal, komor és unalmas fekete színben
- könnyen gyűjti a port és szöszöket a műszerfal
- a szélvédő egyfolytában retkes belülről, nem értem, miért
- az ablaktörlők már új korukban is bénák, nagy sebességnél főleg
- a SYNC agyérfalrepesztően lassú és sokat bizonytalankodik
- a kijelző gyűjti az ujjlenyomatokat, folyamatosan okádék tele pöttyökkel. Érintőkijelzőnél nem meglepő, hogy tapizzuk, mégsincs rajta megfelelő bevonat.
- sokhangszórós Sony rendszer ide vagy oda, ez bizony bénán szól. Mély rendben, közép sehol, magas túl sok. Equalizer nem segít rajta, feladtam.
- a kulcsnak nincs helye, ez idegesítő számomra. A keyless go-t nem nekem találták ki
- bárcsak hátul hajtana, vagy mindenhol, mint az RS. Nagyon sok nyomaték ez az első tengelyekre, nagy gázas elindulásnál vagy visszafogja a kipörgésgátló, vagy elkeni a gumikat. A leggyorsabban Sport módban és bekapcsolt elektronikával lehet kiugrani, érdemes kitapasztalni.
- vonóhorog esélytelen a kipufogó miatt. Pedig ha nem is utánfutónak, de bringatartónak jól jött volna.
Hirtelen ennyi jutott eszembe... szerintem apukák kedvence lehet, és cègautónak is kiváló, viszont ezért az árért én egy Mondeót preferáltam volna.
Hibalista
- Az első 20ezer km alatt többször megbolondult a SYNC multimédiás fejegység. Ledobálta a telefon bluetoothról, az USB lejátszás is akadozott, és egy napon át élesen sistergett a műszerfali középső hangszóró. Típushibának tűnik, mert más ST tulaj is panaszkodott erre. Mindegyik hiba magától megjavult egyik percről a másikra... Az elérhető legkomolyabb fejegységet választottam, Sony hangrendszerrel, de ez a legproblémásabb is egyben.
Ide hordtam szervizbe
Ford Máté Siófok. Gyorsak és udvariasak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | E91 320D | Következő autója? | 440i Gran Coupe |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |