Jó vétel volt :)
Szöveges ítélet
2016. májusában vettem az autót. Ausztriából származott, nepper hirdette, 130.000km-rel a hirdetésben, 160.000km-rel az órájában...
Gondolom, ha nem veszem meg a hirdetés első napján, ez lett volna az "új" km-állása.
Mivel osztrák testvéreink szeretik a sót az utakon is, az autó természetesen eléggé rohadt a szokásos helyeken,(kerékívek, ajtók alja...) de ez szerintem típusbetegség.
Jó áron hirdették, szerkezetileg egyben volt, összességében jó állapotban, így megvettem.
A vásárlás után nagyszervíz (vezérlés, szíjak, feszítők, izzítógyertyák, első stab.pálcák, olaj, szűrők) következett.
2 héttel később megjártuk vele a horvát tengerpartot 4 személlyel, csomagokkal, még az eredeti kuplunggal és lendkerékkel, minden hiba nélkül.
Ez volt a teszt-út. Gondoltam, ha ezt teljesíti, nagy probléma nem lehet. (Teljesítette... :))
A következő nagy beruházás a már említett kuplung-szett és kettős-tömegű lendkerék cseréje volt, 180.000km-nél. A szerelő szerint az eredeti (gyári) alkatrészeket vette ki belőle, így még az is elképzelhető, hogy valós a km-futás. Bécsi úr volt a tulajdonosa, szóval kitudja...
Ezután nagyon sokáig csak gázolajat kért (meglepően keveset, kb 5,5 l/100km).
Majd egy ablakmosó töltéskor észrevettem, hogy a hűtőfolyadék szint a MIN jel alatt van, de sehol nem láttam foltot, vagy csöpögést. Első ijedségre mindenki azt mondogatta, hogy hengerfejes az autó és menet közben kidolgozza a folyadékot. Itt kicsit felszállt a rózsaszín köd, hogy mégsem nyúltam bele a tutiba. Szerencsére az elvégzett nyomáspróba után kiderült, hogy a termosztátház tömítése engedte el a folyadékot, amiről a leömlőre csöpögött és elpárolgott. A alkatrész kb. 900ft-ba került, amit az épp esedékes olajcsere alkalmával ki is cseréltek.
A következő kiadás sajnos a figyelmetlenségem miatt adódott. Egy körforgalomban sikerült oldalról elkapni egy Audi TT-t. Az autóm bal eleje sérült, de szerencsére "csak" a karosszériaelemek. Mivel a rozsdásodás miatt egyébként is lakatoshoz ment volna, így egy kalap alatt ki lett cserélve a két első sárvédő (a jobb oldali alja is rohadt), javítva lett a B.E. ajtó alja és a hátsó kerékívek, valamint a hátsó kerékdobok. És ha már darabokban volt, kapott egy teljes körű alváz- és üregvédelmet is. Remélhetőleg a korrózióval egy darabig nem lesz probléma, most teljesen rozsdamentes.
Pár hónappal később fékezésnél rázni kezdte a kormányt. Az üzemszerű kopás miatt cserélni kellett az első féktárcsákat és betéteket. Ha hinni lehet az autó eredeti papírjainak, akkor ezekben kb. 90.000 km volt.
A következő hiba aminek utána kell majd nézni, a generátor környékéről, hidegindításkor jelentkező ciripelő hang, ami egyébként pár másodperc után elmúlik. Mivel minden szíjat és görgőt cseréltek és a szerelőm szerint a csapágyak is jók, valószínűleg előbb utóbb a generátor szorul majd felújításra vagy cserére.
Sajnos a szűk garázsajtó áldozatául esetek az eredeti visszapillantó tükrök, így azokat cserélni kellett.
Úgy gondolom, hogy egy ennyi idős autónál, 200.000km-rel az órában (meg amit esetleg eltüntettek belőle), a tervezett karbantartások mellett ez nem sok hiba. Persze lehet, hogy van, aki ettől már szakadékba lökte volna, de én nagyon megszerettem.
Egy nagyon jól felszerelt autó. 4 villanyablak (automaták), fűthető ülések és első szélvédő) 4 légzsák, digitális klíma stb.)
Egyedül a tempomat és a napfénytető hiányzik belőle, de ezek csak a saját, egyesek szerint túl magas igényeim... :)
Napi ingázásra használjuk a feleségemmel, valamint havi egy Szfvár.-Pécs, és Szfvár.-Baja út kerül bele.
Azóta megjártuk vele Prágát és Thesszalonikit is, szerencsére szintén hiba nélkül. Hosszú utakon is kényelmes, csendes, jól fogyaszt.
Az autó 4 ajtós (sedan), így a csomagtartó térfogatra hatalmas, a nyílás talán kicsit szűk, de a mosógépet majd utánfutóval szállítom. :)
A plüss kárpit hibátlan, az ülések kényelmesek. Az ülésfűtés gyári fűtőszála sajnos szakadt (állítólag Ford betegség), így azt egy utólagos fűtőszállal pótoltuk, a gyári kapcsolókra kötve. Valamint a hátsó ablakfűtésen van egyetlen szál, ami nem fűt.
Ja, és csak úgy mellékesen, kapott egy gyári akkumulátort a Ford MotorCraft szervízakció keretein belül.
Ez az 1.8 TDCI motor (FFDA motorkód) a közepes, 100-101Le teljesítményű változat. Nagyon dinamikus, húz mint egy mozdony és meglepően jól fogyaszt, bemelegedés után finoman jár, nem hangos. Remélhetőleg a rettegett nagynyomású üzemanyagszivattyú és a hozzá tartozó rendszer még egy darabig nem kér törődést és nem okoz törést a családi kasszában.
Mindent összevetve, mérlegelve, jó vétel volt az autó. 2018. februárjában tölti majd a 14. évét, így kaphat személyigazolványt. (Bár ma már az újszülőtteknek is kötelező)
Reméljük, pár évig még velünk marad a "Fóka", nem tervezzük a cseréjét.
Hibalista
- félévente kiégő tompított izzók - termosztátház tömítés (kb. 900ft) - első futómű stabilizátor pálcák - hátsó futómű szilentek - ezeken kívül csak a tervezett, megelőző karbantartás
Ide hordtam szervizbe
NaviMotors, Székesfehérvár, Móri út
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Ford Ivanics, Székesfehérvár
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |
