A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Ford » Focus (1998-2004)

Focus ST170 

Az ítélet értékelése
4,5(6 db)

Focus ST170

Szöveges ítélet

Jó kis autó, HA upgradeli az ember azokat a dolgokat, amik gyárilag - mondjuk úgy finoman - nem igazán sikerültek jól (van jó pár, bár nem biztos, hogy mindenkit annyira zavar), HA helyrerakat rajta mindent, ami fáradt vagy csereérett* (plusz gyorsítja a folyamatot, ha az ember az autó kvalitásainak megfelelően használja a vasat), illetve HA a szervizek nem szopatják meg az embert minden második héten. :S
* igazából ez azért hangsúlyos, mert szerintem elég jó vezetési élményt nyújt az autó, amibe már apróságok is eléggé bele tudnak rondítani, akkor meg pont a lényege romlik ugye el a dolognak, minek baszassa szét az embere a hátsóját a kemény futóművel, ha nem 100-as mellé az élmény.
Összességében szép (imperial blue fényezés, 17-es gyári alufelnik, 1-2 sportosabb apróság - pont jó, elegánsan visszafogottan sportos szerintem a megjelenése), szépen megy, bár a gyári ECU kritikán aluli (erről később), jó vezetni, kényelmes és ergonomikus, a helykínálat is teljesen rendben van. Elég harmonikus autó, jó kompromisszum. Van ennél erősebb is, gyorsabb is, de szerintem az összhang jó, nagyjából el van találva mindennek a hangolása. Főleg országútra, kanyargós utakra, hosszú távra, autópályára jó. Szerintem egy jó kis pörgős szívó benzin motor ez, szép lineáris karakterisztikával. 173 le, 196 Nm, a világot nem váltja meg az ~1300 kg-os kasztniban - pláne, hogy az 1-es 2-es túl hosszú - de szépen megy, én szeretem a karakterét meg a hangját. A gyári ECU az minősíthetetlen, mindenféle anomáliát produkál (tétovázás, megtorpanás, megindulás stb.), 3000 alatt teljesen döglött, és a gázreakció is nagyon fos. A 2-3e fordulat közötti "famous st170 flat spots" jelenségekről külön topicok vannak a külföldi fórumokban ... az egyes különösen minősíthetetlen. Igazából a kettes is :) Szóval aki tudja chipeli, nem is annyira a lóerők (szívónál nagy csodát úgysem lehet tenni), hanem a vezethetőség miatt. Állítólag az újabb verziójúak jobbak egy fokkal, mint a régiek, de fos az is. Amíg rendesen utána nem jártam, meg rá nem találtam a megoldásra, addig folyton azt hittem, valami baja van ... de gyárilag csinálták ilyenre, bravó.
Váltóval eleinte nem voltam túl elégedett, és... most sem. Túl hosszú utakon jár először is, egy short throw shifter eléggé must have upgrade bele .... Kapott egy olajcserét is, ez egész sokat dobott. Egyes kettes nagyon hosszú, utána gyorsan jön a többi fokozat. Autópályára szerintem pont jó a hatodik, 120-nál forog 3000-ret, emiatt nem is fogyaszt sokat és csendes is pályán. A vége nagyjából ott van, ahol az ötödiknek, odáig megy el erőből, hatodik már túl hosszú, ott már hosszú egyenes meg lejtő meg belendülés stb. kell. A hosszú áttételeket meg kifejezetten megszerettem, illik a motor karakteréhez, még ha emiatt nem is lesz egy 0-100 bajnok belőle. A váltó fokozatban is ide oda lötyög. Bowdenes a szerkezet, és a baj az, hogy a váltó felőli oldalon 1-2 műanyag elem kiszopósodik, természetesen nem kapható hozzá. Kinti fórumokon sokan csináltak maguknak fémből meg poliuretánból stb. maguknak oda cuccot és megmókolták, állítólag sokat dobott. A váltókar oldalán is van 1-2 műanyag fos, ezek cseréje is sokat dob. Na, maradjunk annyiban az egész nem ér annyit, hogy mindent kicserélgessen az ember, meg esztergáltasson hozzá ilyen fosokat ... lötyög azt' kalács. A gyári váltótartó bak túl puha... Újkorában is, nekem ki lett cserélve gyári újra, ennek ellenére egy gyorsabb meg erősebb 1-ből 2-be váltásnál még mindig nagyot koppan... a megoldás egy keményebb, poliuretán váltótartó bak, állítólag teljesen megszünteti. A legnagyobb pozitívuma a váltónak, hogy elég elpusztíthatatlan darab, nem szoktak se a szinkrongyűrűk elfáradni, se a difi nem hal meg.. lefogazott getragról se olvastam még. Lendkerékkel 2x is megszívtam, szóval azóta nagy DMF fan vagyok. A futómű az jól sikerült darab. Szerencsére csak kicsit alulkormányzott, inkább szűk kanyarokban, de fékkel jól kiegyensúlyozható az autó, úgyhogy élvezetes vele kanyargós úton csapatni. Igazából ezt tudja nagyon jól. Gázelvételre/fékre elég jól elindul a hátulja. A fordulóköre sajnos egy vicc. Komfortosnak annyira nem mondanám a futóművet... valamit valamiért. A kormánya nagyon jó az st-nek, nincs túl szervózva, pontos és sok a visszajelzés is az útról. Bár felőlem lehetne még nehezebb. A sima focushoz képest gyorsabb is az áttételezése. A fék jól adagolható, jó a nyomáspont, szerencsére ez sincs túl szervózva, nem ez a manapság divatos ráfingok a fékre kifejelem a szélvédőt fos. Én egy kicsit kevéslem előre a 300-as tárcsát az 1300 kilóhoz, de végülis ha nagy durvulás nincs, akkor nincs vele baj. Ergonómiában a focus I még ma is jó szerintem, minden kézre esik és kényelmes. Kényelmes letekert ablakkal kitett könyökkel menni, kényelmes könyöklőről fogni a kormányt, minden kezelőszerv jó helyen van, hosszú távon is kényelmes. Sok mai kompaktra nem mondhatóak el ezek (annyi autóban van pl. szar helyen az ablakemelő gombja, kitörik az ember csuklója, hogy elérje). Igaz elég közel szeretek ülni a kormányhoz, sajna a legtöbb autóban nem lehet eléggé kihúzni a kormányt, ezért közelebb kell az ülést húznom kicsit, mint amennyire a lábam indokolná. Itt sincs másként, de azért elég jó az üléspozíció (bár a focus I-ben elég magasan ülni). A bőr recaro ülések meg marha jól tartanak, és hosszú utakon is kényelmesek. A könyöklő lehetne puhább az ajtón, hosszú úton nyomja a könyökömet.
A kormány jó fogású és jó az átmérője. Az is tetszik, hogy télen kabátban vezetve is elférek, nem akadok bele semmibe. Pedálelrendezés lehetne jobb, túl messze van a féktől a gáz, nem nagyon érni el értelmesen...
Fogyasztás: 8-12 között, attól függ hol és hogy, átlag az 10 kb ...
A digit klíma egy fos. A kipörgésgátló egy fos... ahogy az esp is, biztos ugyanaz tervezte ezeket is, mint aki a motorvezérlőt csinálta :))

Összességében én nagyon szeretem, mert ahogy én szeretek vezetni abban nagyon jó partner, meg ahogy én használom, azt jól tudja.

Hibalista

- ez ide nem fér ki ... :)

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 241000
Megbízhatóság (4) Vezetett km 31000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Egyszer egy legacy 3.0R kombi kézi váltóval jöhetne.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Ford Focus 1998 (2003 - 2004)

További ítéletek (440 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)