Duci Juci
Szöveges ítélet
Nehéz nem elfogultnak lennem, mivel életem első autója volt. Egyszóval nagyon szerettem/szerettük, 2,5 évig volt nálam. Ez alatt kb. 50 000km-t hajtottam bele. A km számlálója 5 számjegyes, tehát talán 2 (vagy 3:)) lett volna az első számjegy... Ennek ellenére nagyon megbízható volt, olajat nem evett, és egyszer sem hagyott cserben.
Fogyasztás: nagyátlagban 6.8 l volt, várossal (Bp), sok autópályázással, ahol óra szerint 130-at jól tartotta (GPS szerint 120), de persze itt már hangos volt. Az igazi kényelmes autózás azért max. 110 ezzel a vadállattal:)
Motor: 60-as évek végéről származó Ford őskövület, vasblokk, nyomórudas vezérlés, 8 szelep. Az egyém központi injektoros volt. Kimondottan nem pörgős motor, fent csak a hanja erősödik, alul viszont meglepően nyomatékos. Városban nagyon élvezetes emiatt, de nagyobb sebességeknél, országúton előzéskor azért kell ám imádkozni... :)
Kényelem: én 187 cm vagyok, hát el lehet képzelni... egyébként 1 óránál rövidebb utakhoz teljesen oké volt.
Karbantartás: Bár a listám rémisztő lehet, ez egy borzasztóan olcsón fenntartható autó. Aki ennél megasabb kategóriát vesz, nyugadtan szorozzon min. 2-vel. Ezt tapasztalatból mondom. Ugyanakkor, most már látom, hogy anno én nagyon vigyáztam rá és tényleg mindent megcsináltatam rajta, még azt is amire más csak legyintene. Persze még ígysem volt töéletes az eladáskor 14 éves kocsi, tudtam mire lehetne mégkölteni... Mindenesetre, aki megvette tőlem, úgy gondolom jól járt.
Hibalista
- gázbowden, bontott: 2500Ft; a bal ajtó zárszerkezete elromlott - márkaszervíz egyben cserélte volna nagy pénzért, egy ügyes szaki kicserélte a törött műanyag alkatrészt 4000Ft-ért; cseréltem termosztátot, stabilizátor pálcákat, 4db első lengőkar trapézszilentet, üzemanyagszűrőt - ez így 40 000Ft volt munkadíjjal; karosszériamunkák (korrózió): egyik hátsó ív, taposólemez, egyik küszöb + teljes alvázfestés: 47 000Ft; féltengely gumiharang csere: 6300 Ft; féltengely gömcsukló (egy oldalon): 10 000Ft; 2 db hátsó gátló 17 000Ft; olajteknőt kicseréltem egy bontottra (4000Ft), mert igen rozsdás volt szarul nézett ki; a slusszkulcs elkopott, a pótkulcs másolása 2500Ft volt - ha távirányítós lett volna 18ezer (apróörömökazéletben); váltótartó gumibakok, kézifék kötél, hátul fékpofák és munkahenger cseréje: ez így 48 000Ft olajcserével együtt; végül a generátorszíjat, feszítőgörgőket cserélték 10 000Ft-ért.
Ide hordtam szervizbe
Ilyen autóhoz (mivel egyszerű, mint a faék, és minden van hozzá, bontottan is) a legjobb egy olyan szerelő, aki hobbiszinten, vagy - legyünk realisták - keresetkiegészítés céljából otthon a garázsában munka után /hétvégén összedobja nekünk. Én találtam egy ilyen fickót hál'istennek. Nos az ilyen szerelőkhöz nem azért megy az átlag magyar, hogy számlát kérjen, tehát név nélkül hagynám...
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Focus |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |