Csodák márpedig nincsenek, ez csak szimplán jó!
Szöveges ítélet
Nagy batár kellett 4wd vel, nagy csomagtartóval, tűrhető megjelenéssel, automata váltóval, 3 milla alatt, hát nem volt egyszerű.
Régi 2. gen Expik tetszettek de csak kívülről, plussz azokban már annyi kilóméter van, hogy nem volt bizodalmam.
A 3. gen Expi nálunk ritka mint a fehér holló, Európában nem forgalmazták, párat cibáltak be kintről. Ezekben a motor kivételével már minden sokkal korszerűbb, személyautós szemmel nézve is szuper futómű, erősített váltó, tenger extra és szerintem nagyon izléses beltér.
Kinéztem egyet 2,2 Milláért, látszott hogy nem tudja eladni a tulaj, megbízott szerelő fószer nagyon kócos történetet vázolt fel a javítás tekintetében. Kicsit nyomoztam, beszéltem pár előző tulajjal, mentem pár kört a verdával majd további 4 kiló lealkudásával elhoztam a kocsit, mert tudtam akármi is történjék megúszom komplett 3 milla alatt, így is lett.
Megvettem, pár hét alatt elromlott benne minden amit korábban javítottak rajta, a legsúlyosabb a motor vezérlésének széthullása volt (persze ezt is csitti fitti rendbe volt rakva korábban), ezért vettem egy nagy levegőt beszereztem egy zsír új motort (ténylegtényleg!) megrendeltem egy garnitúra kerékcsapágyat és 2 hét elteltével új motor volt a kocsimban, mindene működött, síri csendben tette a dolgát minden, de minden. Gyorsan vettem még pár motort, ha kell szólj!
Beletoltam 30 000 km-t, minden hibátlanul működött, imádta a család, nagy erős autó benyomását keltette mindig. Aztán BUMMMMMM elromlott a váltó kétszer egymás után. Ez is meg volt csináltatva természetesen korábban, nem baj, számoltam vele. Felkutattam egy embert aki már bizonyított, eljuttattam hozzá a verdát tejeltem mint a gép, mindenből a legkomolyabbat rakattam bele nademostaztán egyben van a paripa: jön-megy, térü-fordul, nem kér semmit.
Mai szemmel a véleményem a verdáról:
+ Futómű korszerű, nem pattog nem billeg, el se hiszed hogy egy tankkal mész.
+ Motor végülis elég benzinnel,van nyomaték, gázzal már halovány lehet, legalábbis pályán tele autóval hegynek fel nem tudja a 16o at na! Főleg ha gagyi gázszett van benne, 8-as cső kötelező!
+ Rettenetes kényelmes elől, hátul nem tudom de nem nyavajgott még senki. 700 km simán megy. Van 3. üléssor is egész jól néz ki de ott már nem utaznék 2 órát.
+ Csendes, de amolyan igazi nagyautós csend van benne, motorhang csak azért van egy kicsi, hogy tudd hogy megy.
+ 700 liter körüli csomagtartó alapesetben! Rendesen be kell másznod négykézláb az utolsó csomagokért.
+ Városi közlekedésben kis túlzással azt csinálsz amit akarsz, retteg mindenki tőled mint vasuti átkelőben a tehervonattól. Más autóban ülve nem értettem hogy mi van, miért tör mindenki az életemre.
+ Normális (nem csoszogó) közlekedésre ösztökél, de nem azért mert nem tud menni (enyém 10 mp alatt van százon) egyszerűen nincs kedved taposni, már csak azért sem mert az amúgy tűrhető 16 - 18 literes gázos fogyasztás helyett valami olyat kapsz, amit meg sem tudsz mérni, elképesztő benzin/gázszivacs ha kínzod.
+ Egyedi, eddig 3 at láttam belőle
+ Terepen olyan mint egy Unimog
+ Jól parkolható, átlátható, kilátható, pörgőforgó de tényleg! Túl nagy gyakorlattal nem rendelkező 160 cm-es feleségem bátran nyomja neki, nem karcolja, na jó egy rükis párhuzamos beparkolást azért még nem válla be.
+ Normál alkatrészárak pláne ha bevállalsz USA rendeléseket is, megdöbbensz az árakon!
+ Nem vált ki ellenérzéseket a hétköznapi emberekből, látszik hogy inkább családi autó.
+ Zseniális ár-érték viszony: megbízható, bőrös, automata, plafonszellőzős, 7 személyes, fullextrás, 4WD-s, nemciki vasam van 2,8 milla körüli áron!
- Ha megveszed meg kell csinálni két dolgot biztosan: 1 váltó, 2 motor (vezérléssel van csak gond amúgy). Csak úgy vedd meg ha ezekre van pénzed! Váltó ki-be szerelés nélkül 3 kilóból mefelelő szerelőnél megállhat. Motor szintén 3 kiló, de az zsír új ropogós gyári bejáratós motor, tehát örökélet + 1 nap!
- Kényes a szerelőre és a szakértelemre, ha nincs szerencséd és beleszaladsz egy hiénába, lerántja a gatyádat is, az autód pedig áll, mint az a lakópark az M7 es bevezetőjénél .
- Mit mondjak még? Nagy? Nehéz? Fogyaszt? Naná, ez egy univerzális, alvázas, full extrás terepjáró fillérekért.
Összegezve: piacon jellemzően beteg autókat fogsz találni (ez más típusra is igaz), ha nem akarsz megállni valahol előre meg kell csináltatni, a javítás viszont nem drága, összesen két tipushibája van, és mivel a vételár a béka segge alatt van, az általad összerakott jó autó komplett bekerülési költsége is nevetséges lesz: 2-3 milla! A végeredmény pedig könnyen lehet egy megbízható, könnyen szerelhető ,tűrhető fogyasztású, korszerű full extrás családi dömper akár 10 évre!
Tipikus fogyasztási értékek (benzin/gáz):
Város: 16/18
Pálya 130 km/h: 13,5/16,6 lit.
Pálya 150 km/h: 15,5/18 lit.
Országút 90: 12/14 lit.
Taposva : 30/40 lit
A gázüzem átszámolva 250 Ft-os gázzal 11/12 literes benzines fogyasztásnak felel meg, hát akkor inkább ez mint egy 2literes BMW!
Légy férfi és ne félj, vegyél egyet imádni fogod!
Hibalista
- Motor (zsírúj) - 350 000 - Váltó (felújítás+tuning) - 600 000 - kerékcsapágy - 80 000 - első gátlók - 30 000
Ide hordtam szervizbe
A Laci: ember aki tud dolgozni ha kell éjjel-nappal, nem számolgatja az óradíjat, használja az agyát, csak szól hogy kész az autó, ha kell házhoz hozza.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 188000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 16 l |
Előző autója? | Maverick | Következő autója? | Explorer 4lv6 SOHC, mert van hozzá motorom :) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.4/10) |